Gå til innhold

Danmark ønsker å sende tilbake somaliere.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, så absolutt. Send alle andre nasjonaliteter hjem også.

• Liker 5
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Selvfølgelig burde Norge gjøre det samme. 

Skrevet

Ja, vi kan vel sende hjem alle som lever slik de ville gjort i hjemlandet? Jeg mener, hvis man snakker et annet språk, kler seg i burka eller hijab, hvorfor kan man da ikke bo i et land hvor dette er normen? Hvorfor bo i Norge hvis alt er feil med norske verdier?

Hadde vi kuttet sosialstøtte og trygd til alle disse ville de neppe vært her i så stort antall. 

Jeg er faktisk møkklei av å bo i en by hvor jeg blir diskriminert på grunn av mitt kjønn, hvor jeg må jobbe med menn som ikke kan ta meg i hånda eller ta en beskjed fra meg fordi jeg er kvinne. Og jada, dette er veldig vanlig i Oslo. Det skjer bare ikke i de profesjonene maktmenneskene har.

• Liker 12
Skrevet

Al-Shabaab lever da vel i beste velgående enda? Kan ikke se at det har blitt så mye tryggere å bo der. Advarsler mot innreise er enda aktiv. 

Skrevet
2 minutter siden, Bolthorn skrev:

Al-Shabaab lever da vel i beste velgående enda? Kan ikke se at det har blitt så mye tryggere å bo der. Advarsler mot innreise er enda aktiv. 

Enten får folk integrere seg eller så får de dra tilbake. 

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Burde Norge gjøre det samme?

Norge gjør dette allerede, nå kommer heldigvis danskene også etter.

Anonymkode: 68dc9...371

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Norge gjør dette allerede, nå kommer heldigvis danskene også etter.

Anonymkode: 68dc9...371

De sender ikke på laaangt nær ut nok!!!!! 

Anonymkode: 531dc...82d

• Liker 7
Skrevet
8 minutter siden, Bolthorn skrev:

USA advarer reisende for terrorfare i Europa. IS er fortsatt aktive i Europa, så bruker man denne tankegangen er det heller ikke trygt her hjemme.

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, kat-e skrev:

USA advarer reisende for terrorfare i Europa. IS er fortsatt aktive i Europa, så bruker man denne tankegangen er det heller ikke trygt her hjemme.

Forskjellen er vel at Al-Shabaab er mer synlig. Dem jobber åpent i statskontrollerte territorier. IS er mindre og jobber ikke like aktivt i vesten som Al-Shabaab gjør i somalia. 

Skrevet
3 minutter siden, WubWub skrev:

Har du tall som viser til at alle somaliere er ressurssvake? Jeg har nettopp gitt deg et eksempel på at dette ikke stemmer. Min somaliske barndoms kompis driver et snekker firma.

Her hvor jeg bor er det bare flyktninger fra somalia og eritrea. Bor i en liten bygd med rundt 1500 innbyggere. Er rundt 80-90 av disse som er flyktninger og i voksen alder (18+). Så å si alle er i jobb, så må si meg enig med WubWub her. Ser ikke på dem som ressurssvake.

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, Taffelost skrev:

Norge må lytte til FN. 

Hvorfor skal vi lytte til et FN styrt hovedsakelig av muslimske land og diktaturer. Globalisme er visst ditt mantra her.

FN har blitt en farse med Saudi Arabia som leder for menneskerettighetsrådet

http://fritanke.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=9268

Anonymkode: 543a8...e70

• Liker 3
Skrevet

Norge burde i stor grad, bare gi midlertidig opphold, slik som Østerrike praktiserer.

Anonymkode: b3886...ee3

• Liker 4
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Danmark ønsker å sende tilbake somaliere til Somalia.

http://www.nettavisen.no/nyheter/danmark-far-kritikk-for-plan-om-a-sende-somaliske-kvoteflyktninger-tilbake/3423296694.html

Burde Norge gjøre det samme?

Anonymkode: 87527...c3f

De som kritiserer dette er vel de samme som kritiserer Israel for å ikke la landet bli oversvømmet av arabere som stakk av da arabere både i og utenfor Israel valgte å prøve å utslette landet i 1948.

Sitat fra artikkelen: "Bosetning er bredt anerkjent som en varig løsning framfor en midlertidig, skriver FNs visekommissær for flyktninger Volker Türk i brevet."

Merkelig nok gjelder ikke dette for palestinere. Palestinere er den eneste gruppen flyktninger i verden der FN ikke har som målsetning å bosette dem permanent andre steder. Palestinere har som eneste flyktninggruppe en hel FN-organisasjon kun for seg selv. Og der brukes det vel tre ganger mer penger per flyktning enn de som er under UNHCR. Å mene at palestinere må vende tilbake til Israel samtidig som man kritiserer det at somaliere returnerer til Somalia er dobbeltmoral og ren rasisme (særlig mot jøder).

Uansett, rasismen i FN suger, og somaliere uten reelt beskyttelsesbehov, eller som ikke klarer å oppføre seg, bør sendes ut.

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, Bolthorn skrev:

Hva så? Skal vi tømme Somalia for somaliere da eller? Hvis ikke, hvorfor skal noen somaliere få være her men ikke alle de andre?

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, Taffelost skrev:

Norge må lytte til FN. 

Ikke i denne saken. FN er rasistisk og dobbeltmoralsk i denne saken.

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, kat-e skrev:

Kilde? Da mener jeg en ordentlig kilde og ja, ikke noe fra et amerikansk ukeblad.

Anonymkode: dd21e...ae5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...