Gå til innhold

Mensen.. skallebank

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fikk migrene i går. Og mensen. Kommer ofte sammen. Kvalm osv. Ibux hjelper bare litt. Verste er kvalmen egentlig, føles som om jeg må spy hvert minutt. Tips? :( 

Anonymkode: 7c896...f9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OPP

Anonymkode: 7c896...f9c

Skrevet (endret)

Har du migrene, så hjelper bare migrene medisin. Ibux og lignende er ingen nytte i.

Jeg har også mensen-relatert migrene, de følger hverandre som hånd i hanske. Jeg har også migrene under eggløsningen, noen dager etter at mensen er ferdig. Har hatt det sånn i mange år (30 år ca), hele mitt voksne liv.

Det finnes mange forskjellige migrenemedisiner på markedet. Du må egentlig bare kontakte legen og be om å få prøve en type. Virker ikke den, ber du om en annen osv. Jeg bruker smeltetabletter (de smelter i munnen uten bruk av drikke, så man slipper å spy hvis man er så dårlig av migrenen) av en type som heter Maxalt. De fungerer veldig godt, og tjue minutter etter at jeg har tatt en tablett, kjenner jeg virkningen. Smeltetabletter virker raskt. De finnes også i sprøyteform og nesespray, etter hva jeg har hørt. Dette pga mange kaster opp av alt de inntar i munnen under migrene.

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet

Har det som overnevnte her. Ikke mye som hjelper. Er godt å få nakkemassasje. Du kan knaske piller hele dagen uten at det hjelper nevneverdig. Naproxen kan kanskje være bedre enn Ibux. Kontakt legen din du. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...