Selma Skrevet 2. desember 2004 #1 Del Skrevet 2. desember 2004 Nå er jeg lei av disse krypdyrene som sniker seg rundt i leiligheten min, gjør fra seg i brødboksen og bruker dørhåndtakene på komfyren som klatrestativ. Vi fikk jagd ut et eksemplar av arten nå i helga, men det er helt tydelig fortsatt aktivitet i veggene. Hadde de bare holdt seg inne i veggen skulle jeg ikke sagt noe, men når jeg kommer hjem en dag og tar den ene rotta på fersken mens den danser samba på komfyren min, da syns jeg ikke det er morsomt lengre. Vi har som sagt jagd ut en av dem, men resten av familien er igjen, og de kommer seg ut både på kjøkkenet og på vaskerommet. Vi må selvfølgelig tette igjen, men dette er en leilighet vi leier, og det tar antakelig litt tid, fordi det er litt omstendelig. Feller er satt ut. Men de går ikke i dem, enten stjeler de osten, eller fella klapper sammen og de stikker av. Jeg tenkte egentlig at nå har det gått såpass langt at jeg føler mest for å forgifte hele gjengen, men så får jeg advarsler om at rottelik-lukt ikke er spesielt heldig det heller. Hva fanken skal jeg gjøre ? Jeg er lei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 2. desember 2004 #2 Del Skrevet 2. desember 2004 Hva med å ta kontakt med en skadedyrbekjemper og be om råd? Eller be ham komme og ta dem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marpessa Skrevet 2. desember 2004 #3 Del Skrevet 2. desember 2004 Du sier at du leier leiligheten? Da mener nå jeg at det er utleiers ansvar å sørge for at rottene blir fjernet! Æsj så utrivelig.... Rotter er skadedyr og smittebærere av mange ulumskheter.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 2. desember 2004 #4 Del Skrevet 2. desember 2004 Ta kontakt med Rentokill, de fjerner rottene på en effektiv måte. (og send regningen til huseieren) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 2. desember 2004 #5 Del Skrevet 2. desember 2004 Jeg kjenner ei som hadde rotter i den leiligheten hun leide, og det var huseiers ansvar å fjerne/ordne problemet - hun fikk dekket annen leilighet på huseiers forsikring til alt var ordnet. Rotter er faktisk skadedyr - det er noe helt annet med rotter enn med mus. Ikke finn deg i det - dette skal ikke være ditt problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma Skrevet 2. desember 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 2. desember 2004 Takk for svar. Jeg anser også dette for å være huseiers problem og ikke mitt, og i og med at det er utleier sitt hus, så bør han også ha interesse av å fjerne disse rottene. Jeg regner ikke med at det er noe problem å få han til å ordne dette, enten ved å fysisk få de fjernet eller ved å snekre de inne. Det var helst det at dette sannsynligvis tar litt tid enten han velger den ene eller andre løsningen, og jeg ikke helt ser hva slags midlertidig løsning jeg selv kan finne på for å få rottene til å holde seg inne i veggen og ikke løpende rundt inne hos meg, inntil en mer permanent løsning blir igangsatt. Jeg kan leve med rotter på vaskerommet en liten stund til,der kan jeg bare lukke døra så de ikke kommer videre inn, men jeg kan ikke leve med rotter på kjøkkenet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 2. desember 2004 #7 Del Skrevet 2. desember 2004 yikes! skaff katt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
showgirl Skrevet 4. desember 2004 #8 Del Skrevet 4. desember 2004 Noe så herslig med rotter!!!! :o Kontakt straks en skadedyrsbekjemper for å bli kvitt plaga. Og rottene er smittebærere,var jo sånn svartedauen kom til Norge :-? Men det her kan ikke være ditt ansvar, det er huseier. Har det vært meg har jeg flytta rett ut,har noia når det kommer til mus/rotter osv. *Hysterisk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leola Skrevet 4. desember 2004 #9 Del Skrevet 4. desember 2004 Jeg hadde flyttet ut på flekken :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 4. desember 2004 #10 Del Skrevet 4. desember 2004 Har du snakket med huseier? Hvis han ikke gjør noe ville jeg selv bestilt skadedyrsbekjempelse - og sendt regningen til ham. For meg hadde det vært uaktuelt å dele bolig med rotter. .. jeg ville hvertfall gjort mitt for at de skulle bli borte.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå