AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #1 Skrevet 27. desember 2016 Hei. Katten min oppfører seg ikke som andre katter og dette tok jeg opp med vetrinær da katten var 4 mnd gammel. Hun var enig i at det så ut som om noe var galt i bekken eller hale og vi ble enige om at vi skulle ta røntgen før kastrering( når hun er 6 mnd) viss ting ikke har bedret seg. Når jeg leser om vanlige tilstander ser jeg at et slikt røntgen koster opp i mot 10 000 kr. Stemmer det? Jeg er innstilt på å betale for det katten trenger, men det er veldig greit å vite hvor mye man skal ut med. Turte ikke å spørre veterinær fordi jeg var redd hun skulle tro jeg vurderte katten etter kroner. Anonymkode: 14d5f...f3c
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #2 Skrevet 27. desember 2016 10000 høres mye ut... Min katt var nettopp i røntgen (røntgen av hele kroppen) etter å ha blitt skadet, og ut i fra regninga utgjorde røntgen ca en tusenlapp av regninga. Men nå vet jeg jo ikke om det er en spesiell type røntgen katten din trenger da. Er det noen form for CT eller MR, kanskje? Det vil nok bli en del dyrere ja. Anonymkode: f7d3c...434
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #3 Skrevet 27. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 10000 høres mye ut... Min katt var nettopp i røntgen (røntgen av hele kroppen) etter å ha blitt skadet, og ut i fra regninga utgjorde røntgen ca en tusenlapp av regninga. Men nå vet jeg jo ikke om det er en spesiell type røntgen katten din trenger da. Er det noen form for CT eller MR, kanskje? Det vil nok bli en del dyrere ja. Anonymkode: f7d3c...434 Takk for svar! Nei. Dyrlegen vil ta et bilde av bekken fordi hun mistenker en misdannelse. I tillegg kommer jeg til å be om et røntgen av hale fordi JEG tror det er flere gamle brudd i halen. Meget mulig jeg tar feil, men vil gjerne vite det sikkert. Anonymkode: 14d5f...f3c
Auri Skrevet 27. desember 2016 #4 Skrevet 27. desember 2016 Vi betalte ca 4500 for røgnten, narkose, operasjon, medisiner, etterstell mm av sår i ansiktet på pus, så hvordan du skal komme opp i over 10.000 skjønner jeg ikke Isåfall har du en seriøst overpriset dyrlege! 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #5 Skrevet 27. desember 2016 Akkurat nå, Auri skrev: Vi betalte ca 4500 for røgnten, narkose, operasjon, medisiner, etterstell mm av sår i ansiktet på pus, så hvordan du skal komme opp i over 10.000 skjønner jeg ikke Isåfall har du en seriøst overpriset dyrlege! Haha, det høres ut som om jeg har googlet meg meg langt bort. 4500 for alt det du nevner høres rimelig ut. Jeg betalte 900 for chip, vaksine, konsultasjon og ormekur Anonymkode: 14d5f...f3c
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #6 Skrevet 27. desember 2016 Betalte rundt 1000kr. for røntgen. Muligens noen hundrelapper mer, men ikke mye mer. Men det varierer sikkert litt fra klinikk til klinikk. Men kan ikke tenke meg at det går så høyt som 10 000kr Dyrlegen forstår at man må spørre om pris. Om det er så mye som 10 000kr. man må ut med så må man jo passe på at man har så mye på kontoen på det tidspunktet Tror ikke de dømmer deg for å spørre. Anonymkode: 7d4a9...26b
Auri Skrevet 27. desember 2016 #7 Skrevet 27. desember 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha, det høres ut som om jeg har googlet meg meg langt bort. 4500 for alt det du nevner høres rimelig ut. Jeg betalte 900 for chip, vaksine, konsultasjon og ormekur Anonymkode: 14d5f...f3c Dyrlegen min er ganske rimelig, men også utrolig flink! Så om du er i øst-Telemark og trenger en anbefaling og trenger en anbefaling send meg en PM ;D 1
Minya Skrevet 29. desember 2016 #8 Skrevet 29. desember 2016 Jeg hadde akkurat røntgen av urinveiene på gamlepus i går og det kostet rett under tusen kroner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå