AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #1 Skrevet 27. desember 2016 Hei jenter! Jeg er 17 år og begynte på minipillen Cerazette for ca 5-6 uker siden. Jeg fikk mensen 5 dager etter første pille og hadde konstant mensen i 3 uker etter det, så hadde jeg noen få dager med bare litt utflod, så kom mensen igjen og nå har det vart en uke til. Vet det er vanlig med noen småblødninger og uregelmessig mens, men konstant mens må være feil... er det noen som sliter eller har slitt med det samme? tips til hva jeg evt kan gjøre? burde jeg bytte p-pille? takk for svar Anonymkode: 4f79f...177
SlemUlv Skrevet 27. desember 2016 #2 Skrevet 27. desember 2016 Snakk med legen din. Fulgte du instruksene på hvordan begynne på dem?
Randi92 Skrevet 3. januar 2017 #3 Skrevet 3. januar 2017 Går selv på cerazette. Har ikke problemer med det. Mistet mensen noe som er helt vanlig ved bruk av denne pillen og tro meg jeg savner ikke mensen. Hopper over "sukkerpillene" og mensen blir borte. Ikke hatt mensen på ca 2 år. Helt trykt ifølge leger og nettet. sluttet på pillene og det gikk 3-4 mnd før jegg fikk tilbake mensen. Men!! Du MÅ ta pillen til samme tid hver kveld! Glemmer du å ta pillen en dag så forbered deg, du begynner å blø dagen etter. Det er ikke unormalt å blø mye i starten for kroppen må venne seg til det. Kontakt legen vist blødningene er kraftige og veldig smertefulle 🙂
funginger Skrevet 4. januar 2017 #4 Skrevet 4. januar 2017 3 timer siden, Randi92 skrev: Går selv på cerazette. Har ikke problemer med det. Mistet mensen noe som er helt vanlig ved bruk av denne pillen og tro meg jeg savner ikke mensen. Hopper over "sukkerpillene" og mensen blir borte. Ikke hatt mensen på ca 2 år. Helt trykt ifølge leger og nettet. sluttet på pillene og det gikk 3-4 mnd før jegg fikk tilbake mensen. Men!! Du MÅ ta pillen til samme tid hver kveld! Glemmer du å ta pillen en dag så forbered deg, du begynner å blø dagen etter. Det er ikke unormalt å blø mye i starten for kroppen må venne seg til det. Kontakt legen vist blødningene er kraftige og veldig smertefulle 🙂 Igjen, det er ingen sukkerpiller på Cerazettebrettet. TS: de gangene jeg har glemt en pille har jeg noen ganger hatt blødninger i flere uker, men hvis det ikke "normaliserer" seg burde du be legen din om et annet merke. 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #5 Skrevet 4. januar 2017 Jeg vet om ei i alle fall som hele tiden får blødninger på Cerazette, så det er mulig at det faktisk ikke fungerer for deg. Avhengig av hvor lenge du har gått på den, men jeg ville etter hvert snakket med legen for å bytte. Anonymkode: 89b66...b39 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #6 Skrevet 4. januar 2017 På 27.12.2016 den 23.59, AnonymBruker skrev: Hei jenter! Jeg er 17 år og begynte på minipillen Cerazette for ca 5-6 uker siden. Jeg fikk mensen 5 dager etter første pille og hadde konstant mensen i 3 uker etter det, så hadde jeg noen få dager med bare litt utflod, så kom mensen igjen og nå har det vart en uke til. Vet det er vanlig med noen småblødninger og uregelmessig mens, men konstant mens må være feil... er det noen som sliter eller har slitt med det samme? tips til hva jeg evt kan gjøre? burde jeg bytte p-pille? takk for svar Anonymkode: 4f79f...177 Du kan gjerne se det an noen uker til, da det tar litt tid for kroppen å venne seg til hormonene. Men om det fortsetter å være plagsomt, må du gå til legen og få en annen pilletype. Cerazette er kjent for å regulere blødninger dårlig hos en del på grunn av at den inneholder bare ett hormon; gestagen. Noen trenger østrogen også for å regulere blødningene godt nok, og må derfor velge kombinasjonspiller med to hormoner. Gyekologen min sa at Cerazettebrukere kan deles inn i tre grupper: 25% mister mensen helt, 25% får irriterende småblødninger eller blør hele tiden, og 50% fortsetter å ha vanlige mensblødninger. Dette er cirkatall, men det er ikke sånn at alle mister mensen på Cerazette. 3 timer siden, Randi92 skrev: Går selv på cerazette. Har ikke problemer med det. Mistet mensen noe som er helt vanlig ved bruk av denne pillen og tro meg jeg savner ikke mensen. Hopper over "sukkerpillene" og mensen blir borte. Ikke hatt mensen på ca 2 år. Helt trykt ifølge leger og nettet. sluttet på pillene og det gikk 3-4 mnd før jegg fikk tilbake mensen. Men!! Du MÅ ta pillen til samme tid hver kveld! Glemmer du å ta pillen en dag så forbered deg, du begynner å blø dagen etter. Det er ikke unormalt å blø mye i starten for kroppen må venne seg til det. Kontakt legen vist blødningene er kraftige og veldig smertefulle 🙂 Tviler på at du går på Cerazette når du snakker om sukkerpiller og påstår de må tas til samme tid hver dag. Cerazette har et slingringsmonn på 12 timer, samme som p-piller. Det er heller ingen sukkerpiller på brettet, men 28 piller med hormoner som man skal ta sammenhengende uten pause. Anonymkode: 06d30...911 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #7 Skrevet 4. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tviler på at du går på Cerazette når du snakker om sukkerpiller og påstår de må tas til samme tid hver dag. Cerazette har et slingringsmonn på 12 timer, samme som p-piller. Det er heller ingen sukkerpiller på brettet, men 28 piller med hormoner som man skal ta sammenhengende uten pause. Anonymkode: 06d30...911 Jeg var litt kjapp og ser nå at du mente i forhold til blødninger, og ikke graviditet. Det er riktig at noen reagerer sånn, men jeg var ikke plaget med blødninger dersom jeg tok pillen til andre tider enn vanlig. Jeg kunne kanskje få en liten blødning (trengte bare bruke truseinnlegg) dersom jeg glemte en pille, men ellers blødde jeg nesten aldri mens jeg gikk på Cerazette, og aldri mer enn at det hold med truseinnlegg. Anonymkode: 06d30...911
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå