AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #1 Skrevet 27. desember 2016 Jeg har en bonusdatter på 4 år. Moren er ikke så mye inne i bildet. Hun bor sammen med sin far 100%, dvs at jeg er sammen med henne hver dag. Jeg gjør alt en mor gjør for sitt barn bare at jeg ikke er hennes biologiske. Hun kaller meg ved navnet mitt, meg og hennes far har snakket om det med kallenavn. Hva kaller man seg? Anonymkode: 0ac66...26b
Bergtatt Skrevet 27. desember 2016 #2 Skrevet 27. desember 2016 Kanskje hun vil kalle deg mamma etterhvert som årene går siden du har denne rollen i hennes liv. Du blir aldri hennes mor, men kan bli hennes mamma. 3
Boletta Skrevet 27. desember 2016 #3 Skrevet 27. desember 2016 Jeg synes navnet bør være ok. Så får hun heller finne ut av det selv når hun blir eldre. 7
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #4 Skrevet 27. desember 2016 Hvis du heter Berit, så synes jeg du skal kalle deg Berit. Hvis du heter Anne så synes jeg du skal kalle deg Anne etc etc. Hva ellers? Det blir jo veldig snålt å kalle seg for Anne om man heter Berit feks....? Anonymkode: 9c335...073 21
Favole Skrevet 27. desember 2016 #5 Skrevet 27. desember 2016 Inntil barnet selv velger å kalle deg for noe annet enn navnet ditt synes jeg ikke du eller pappaen skal legge noe mer i det. Kanskje vil hun etter hvert kalle deg for mamma, kanskje vil hun aldri kalle deg noe annet enn det du faktisk heter, det har neppe noen sammenheng med hva hun føler omkring det du gjør for henne i hverdagen. 9
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #6 Skrevet 27. desember 2016 Ville latt datteren komme med dette selv. Hvis dette vedvarer, så vil du nok uansett bli som moren hennes, og hun vil føle det samme selvom hun kaller deg ved navn. Jeg bare lurer, hva kunne du kalt deg så det ikke blir kleint? Skjønner det er vanskelig å finne noe. Hvis hun ikke har kontakt med mor, så er jo sjansen stor for at hun vil kalle deg mamma en dag. Anonymkode: c9d71...b74 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #7 Skrevet 27. desember 2016 Men i all verden, hva er galt med navnet? Min datter har bodd sammen med min mann og meg siden hun var ett år og har alltid kalt ham ved navn. Men han er jo ikke faren hennes! Anonymkode: 9866f...333 4
MapleSirup Skrevet 27. desember 2016 #9 Skrevet 27. desember 2016 Navnet ditt, selvfølgelig. Hva ellers. 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #10 Skrevet 27. desember 2016 5 timer siden, Bergtatt skrev: Kanskje hun vil kalle deg mamma etterhvert som årene går siden du har denne rollen i hennes liv. Du blir aldri hennes mor, men kan bli hennes mamma. Men hvis mamma og pappa blir skilt, så ser hun kanskje aldri mamma igjen? Anonymkode: 24e0c...ae1 5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #11 Skrevet 27. desember 2016 Hva med at hun kaller deg "stemor"? Bare et forslag ☺ Anonymkode: eaf39...8f5 2
skruf Skrevet 27. desember 2016 #12 Skrevet 27. desember 2016 Det får jo være litt opp til jentungen. Så lenge hun kaller deg ved fornavn så synes jeg ikke at du og far skal finne opp et kallenavn og innprente det til henne. Fornavnet ditt må jo være bra nok. Hvis jenta har lyst å kalle deg noe annet så vil hun etterhvert gjøre det. Selv om hun bor 100% til faren så har hun jo ei mor. Og det er hun som er mamma. 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #13 Skrevet 27. desember 2016 Hva i alle dager er galt med å fortsette og kalle deg navnet ditt? Har barnet ytret ønske om et nytt kallenavn på deg? Jeg har vært stemor veldig lenge, og mitt eget navn har fungert kjempefint i alle år. Anonymkode: 4b62d...1ea 5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #14 Skrevet 28. desember 2016 Kall deg for det du heter, og hvis barnet ønsker å kalle deg for noe annet koselig etterhvert, så kan hun jo det. Anonymkode: a753d...c56 1
ablaze Skrevet 28. desember 2016 #15 Skrevet 28. desember 2016 Hun kan jo kalle deg "bonusmor", siden du omtaler henne som "bonusbarn"..?! 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #16 Skrevet 28. desember 2016 kanskje hun skal kalle deg bæsjen Anonymkode: a2261...973
Biloba Skrevet 28. desember 2016 #17 Skrevet 28. desember 2016 Bare fornavn. En baby lærer lettere å si mamma enn Anne Kristin, men en fireåring trenger ikke å gå fra å si fornavn til å si dadda eller tilsvarende.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #18 Skrevet 28. desember 2016 Jeg lurer litt på det samme som trådstarter.... Lurer ikke på hva barnet skal kalle meg, barnet bruker mitt navn når h*n snakker til meg. Men hvordan er det naturlig at h*n forklarer for andre hvem jeg er? Hvis læreren/helsesøster/nye medelever/totalt ukjente spør barnet hvem jeg er, hva skal barnet da svare? mamma? stemor? bonusmor? liksommamma? avogtilmamma? Noen som har et bra ord på hvordan jeg skal forklare hvem jeg er i forhold til barnet? Barnet her var også lite når jeg ble sammen med pappaen. Mor er inne i bildet men veldig konfliktskapende. Barnet har vært hos mor lite, men regelmessig. Er hos mor litt oftere nå siste året. Anonymkode: 7bca2...45e
Minlillesky Skrevet 28. desember 2016 #19 Skrevet 28. desember 2016 På 27.12.2016 den 18.10, AnonymBruker skrev: Jeg har en bonusdatter på 4 år. Moren er ikke så mye inne i bildet. Hun bor sammen med sin far 100%, dvs at jeg er sammen med henne hver dag. Jeg gjør alt en mor gjør for sitt barn bare at jeg ikke er hennes biologiske. Hun kaller meg ved navnet mitt, meg og hennes far har snakket om det med kallenavn. Hva kaller man seg? Anonymkode: 0ac66...26b Dette synes jeg kan være opp til barnet, med tiden. Ikke tenk på kallenavn. La barnet bruke navnet ditt. Om hun ønsker å bruke noe annet senere i livet, skal det være opp til henne og noe hun skal komme på selv. Ikke ta det opp med henne. La det bare gå med tiden. 1
Gjest Newroz Skrevet 28. desember 2016 #20 Skrevet 28. desember 2016 Jeg syns ungen kan finne ut hva som er riktig selv jeg. Hvis ungen ønsker å kalle deg noe annet enn navnet ditt, så tror jeg det kommer etter hvert
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå