Gå til innhold

Dårlig belysning HJELP

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bor i en kjellerleilighet og det er vanskelig å få rommene til å bli lyse. Jeg kan ikke ha takspotter å lurer på om dere har gode tips til hvordan jeg kan få det lysere i hjemmet. Finnes det noen ekstremt gode tak lamper for eksempel.

Anonymkode: 57efa...7f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke sånn supermasse erfaring selv, men: flere lyskilder! En vegglampe, taklampe, og stålampe og så er mye gjort. Kjøp en vegglampe som ikke er leselys, men som sprer lys i rommet, a la nordic lighting sin 'butterfly' 

Med flere lamper trenger ikke hver enkelt kilde å være så ekstremt god

Skrevet

Takk for tips :)

Skrevet

For å få bedre lys vil jeg anbefale stålampe med lys som spres opp i take.  Slike stålamper kan gjerne dimmes, noe som også er kjekt. Da vil lyset reflekteres ned i rommet igjen, og gi bedre allmennbelysning. Dersom taket er mørkt (eks furupanel), vil lyset "slukes", og du vil få problemer med å få det lyst, nesten uansett hva du får av lyskilder. Stålamper krever ikke montering, og kan være en grei start for å få opp  lysnivået.  

Vegglampettene som forrige skribent foreslo, ser også OK ut.  Hvis du vil ha arbeidslys, er ofte hvitt / dagslys lys bra. Vil du ha det mer hjemmekoselig og varmt, er mer gulaktig lys bra.  

For å få riktig lys er det nødvendig med flere lyskilder, og ikke ett kraftig, slik at du kan justere og dimme lyset ut fra hvilket behov du har.

håper svaret mitt var noenlunde forståelig. Lykke til 😊

Skrevet
På 27.12.2016 den 19.26, Liste skrev:

image.jpg

Ikke Ts, men lurer på hvilke lamper det er?

Anonymkode: 5160b...edf

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke Ts, men lurer på hvilke lamper det er?

Anonymkode: 5160b...edf

Butterfly. Selges flere steder på nettet. Google "Butterfly lampe"

• Liker 2
Skrevet

Hvis ikke taket allerede er hvitt: mal! Samme med vegger. Ikke mørkt teppe på gulv eller mørke gulv. Ikke tunge, mørke møbler. Og ikke overmøblert. Det ble mange ikker ;-)

Anonymkode: c1ef0...4c1

• Liker 2
  • 5 uker senere...
Skrevet

takk for svar dere. Dessverre har det seg slik at jeg har mørkt tak og i grunnen ganske mørke møbler. det er kanskje det første jeg må endre på da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...