Gå til innhold

Betaler de bryllupet sjølv?

Betaler de bryllupet sjølv?  

1. 1. Betaler de bryllupet sjølv?

• Ja, vi betaler alt
      16
    • Ja, vi betaler det meste
      6
    • Ja, vi betaler litt
      20

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt nysgjerrig på dette, har inntrykk av at det er ein del som ser det som ein selvfølge at foreldra betaler. Vi skal betale alt sjølv. Dette innebærer at vi må spare litt pengar, men vi er fast bestemt på sjølve å stå for gildet. Bryllupet vårt er vår fest, og den ynskjer vi å betale sjølv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med å betale alt selv, ja...

Skrevet

vi regnet med å betale alt selv, men har fått maten og et par "store" ting i bryllupsgave, men alle "små ting" og sånn betaler vi selv (er ikke de største utgiftene totalt heller) :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi regnet med å betale alt selv, men foreldrene våre ville gjerne bidra. Det ender med at de betaler det meste... Vi har kjøpt leilighet så de vet at vi trenger all den hjelp vi kan få. MEN, vi spurte ikke om noe penger, og mitt mål har hele tiden vært å ikke ha et større bryllup enn vi kunne klart å finansiere selv...

Lykke til!

Gjest Madam Felle
Skrevet

Kanskje du burde hatt med, nei vi betaler ikke for noe også?

Gjest Betty Boop
Skrevet

Vi får 50 000 av mine foreldre som hjelp til bryllupet/bryllupsgave. Svigers har sagt de vil betale 1/3 av bryllupet, og vi regner med at bryllupet kommer på ca. 150 000, så det blir ca. 1/3 på hver.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi betalte 50 000 selv og mamma og pappa betlate rundt 10 000.

Men det endelige tallet er ikke helt sikkert enda. (fordi vi ikke har lyst til å regne sammen :ler:

Skrevet

Vi var forsåvidt innstilt på å betale selv, men moren min tok det som en selvfølge at mine foreldre skal betale for maten og lokalet og hun har også gitt klar beskjed (om enn i humoristiske ordelag) at det er min kommende svigermors jobb å betale for alkoholen... :hoho:

Skrevet

Vi sparer og regnet med å betale alt selv. Svigerforeldrene mine vil nå hjelpe til litt, men jeg vet ikke helt hvor mye. Mine foreldre har nok ikke råd til å bidra med penger, men det er da mye annet man trenger hjelp til.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg stemte på "ja, vi betaler litt", siden vi bare har ønsket oss gavekort i bank enkelt og greit. Dette for og kunne betale for festen + at vi har alt vi trenger, og da har vi kanskje råd til bryllupsreise også... :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Her blir det litt fordelign av betalingen. Vi ville i utg.pkt. betale alt selv, men min far har satt seg på bakbeina. "Når mitt eneste barn, som er en datter, skal gifte seg skal jeg betale for det..." Vi har tatt litt innersvingen på dem og kjøpte nydelige gifteringer sist vi var i utlandet. Kjolen min og dressen hans ble sydd i Thailand, noe vi betalte for. Bryllupskake sponser min flinke tante(hun har lagd mengder med brullupskaker). Blomstene står min mor for(hun er florist), hun får dessuten blomstene til innkjøpspris. De store ugiftene som mat og alkohol deler foreldrene våre på. Grendehuset vi skal være på koster noen hundre lapper og det dekker vi selv.

Skrevet

Vi regner med å betale det meste selv. Pappa har vært frampå for å se budsjettet men har ikke sagt at de vil beltale for noe enda. Jeg regner det som overveiende sannsynlig at svigers betaler alkoholen, uten at det er nevnt fra noen parter...det bare er sånn :-) Vi har sagt at vi ønsker å betale gildet selv, og det har ikke vært mer diskutert. Vet at svigersøster fikk en god del penger fra svigers til sitt bryllup, men vi tar det ikke for gitt at vi også skal få. Mannen har alltid likt å "klare seg selv" men får vi et tilbud og de gjerne ønsker å bidra vil vi nok takke ja til det.

Vi regner uansett med at de trer støttende til når det gjelder praktiske forberedelser og jeg har ofte svigermor på tråden for hun vil høre hvordan planlegginga går. Mamma skal være med å se på kjole også skal hun hjelpe meg med invitasjoner og bordkort.

Skrevet
Kanskje du burde hatt med' date=' nei vi betaler ikke for noe også?[/quote']

Hmmm... Trudde da verkeleg at det alterntivet kom med. Kan ein moderator fikse det, kanskje??

Skrevet

Vi skal betale alt selv.

Om foreldre/svigers ønsker å bidra får de selvsalgt lov, men ingen har sagt noe om det, så vi forventer ingenting.

Dersom det dukker opp noe tror jeg heller vi putter det inn i bryllupsreise-potten :-)

Men jeg regner med å "utnytte" min familie endel til litt praktiske ting når det nermer seg da. Bekjenntskaper for å få billig transport og slikt.

-Smilepia-

Skrevet

Mamma og pappa betaler lokale, mat, drikke og fest, vi betaler klærne og svigerfar betaler resten....men svigermor er ikke enig....Ja,ja.... :-?

Skrevet

Mine foreldre er skillt og gift på nytt.

Alt ble derfor delt på 4, sånn ca.

:-)

Skrevet

Skulle gjerne hatt litt betalingshjelp.

- Men ingen har tilbydt seg, så derfor vert det ein sjølvsagt ting for oss å betala alt sjølve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...