AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #1 Skrevet 27. desember 2016 Nok en jul som bare ble stress og mas fra ende til annen.. Jula 2017 SKAL tilbringes et annet sted enn hjemme, og jeg trenger inspirasjon! Noen som har gode tips og erfaringer? Vi ikke så altfor langt avgårde da jeg ikke vet hvor mange dager jeg kan få fri, men ønsker meg et sted uten snø og kulde, gjerne hvor jeg kan sitte på en fortausrestaurant med et glass vin og ta inn stemningen. Trives i mitt eget selskap, med en god bok, på et stille og rolig sted eller i en by. Tar imot alt av reisetips! Reiser alene Anonymkode: 102c4...2fb 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #2 Skrevet 27. desember 2016 Australia. så finner du ei sjømanskirke der. blir sikkert knall bra! pluss at du kan ta surfekurs første juledag!! :D Anonymkode: c8c4e...7e2
hjertesukka Skrevet 27. desember 2016 #3 Skrevet 27. desember 2016 Har tenkt det samme. Men det er så vanskelig å finne et sted som er ok å reise til på den tiden, syns jeg. Som ikke blir for langt borte eller altfor dyrt. Har feiret jul på GranC, men det frister ikke til gjentakelse, for å si det sånn. En gang feiret jeg jul og nyttår i Egypt, men nå er det jo håpløst å reise dit pga diverse uroligheter. Synd, for klimaet er jo perfekt og reisetiden likeså. Kanskje Kypros kunne vært noe, hvis det er grei temperatur, da. Men det vet man jo aldri.
Christiane_W Skrevet 27. desember 2016 #4 Skrevet 27. desember 2016 Sør-Afrika? Er midt på sommeren der i jula. Området rundt Cape Town er veldig fint og det er et billig land å være norsk i, både fordi prisnivået generelt er lavt og valutaen er i vår favør. Er jo en ganske lang reise, men det er nesten ikke tidsforskjell (kun en time på vinteren pga at de ikke har sommer- og vintertid der) noe som for meg betyr mye. Det går ikke direktefly dit fra Norge, men noen alternativer er: Lufthansa via Frankfurt eller München British Airways via London Emirates via Dubai Turkish Airlines via Istanbul 2
Gjest Overrasket Skrevet 27. desember 2016 #5 Skrevet 27. desember 2016 Jeg skal definitivt legge julefeireingen til Toskana. Ellers har jeg feiret jul i Algarve, Roma, Venezia, Barcelona, Kypros og USA, og kunne lett feiret jul igjen på alle de stedene.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #6 Skrevet 28. desember 2016 Takk for gode innspill! Australia er den store drømmen, men det blir dessverre litt langt og dyrt akkurat nå. Sør-Afrika høres fristende ut, men er jo et stykke dit og.. Men pluss for tidsforskjell, så skal absolutt sjekke det ut! Kypros har jeg faktisk ikke tenkt på, der kan en jo være heldig og oppleve rundt 20 grader i desember, vel? Har aldri vært der, men skal se litt på det. Så lenge det ikke er snø og kulde, og at en slipper å pakke vinterjakka er det helt ok Igjen, tusen takk! Anonymkode: 102c4...2fb
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #7 Skrevet 28. desember 2016 Svalbard! Et helt fantastisk sted å feire jul. Anonymkode: 7dea9...fae
Christiane_W Skrevet 28. desember 2016 #9 Skrevet 28. desember 2016 Selv om reisa til Sør-Afrika er ganske lang (om du reiser via Frankfurt/München er det ca 14 timers flytid totalt, 2,5 t fra Oslo og drøye 11 timer fra Frankfurt til Johannesburg, via Dubai er flytiden ca 16 timer, men fordelen er at du deler reisa i to, 7,5 timer fra Oslo til Dubai og 8,5 timer fra Dubai til Johannesburg - total reisetid avhenger av hvor lang connection du får på flyplassen du bytter fly på) er det ikke dyrt å fly dit. For mellom 6.000 og 8.000 kr er det fullt mulig å finne tur-retur billetter i Economy utenom høysesong, er du heldig kan du komme unna med mellom 5.000 og 6.000 kr, men skal du reise til jul bør du booke i god tid i forveien. Bor ganske mange sør-Afrikanere i Europa og mange av dem reiser hjem til jul, påske etc, så tett oppunder disse høytidene er gjerne prisene ganske stive. Om du tar sikte på Cape Town flyr Emirates direkte fra Dubai til Cape Town og fra Europa er det mulig med KLM via Amsterdam eller Lufthansa via München. Ellers er innenlandsfly i Sør-Afrika billig. Jeg betalte ca 400 kr inkl. innsjekket bagasje fra Cape Town til Johannesburg (en vei) med lavprisselskapet Kulula for et par år siden. Flere av flightene mellom Europa og Johannesburg er nattfly og det synes jeg er ganske behagelig siden jeg stort sett klarer å slumre noen timer og slår i hjel noe tid på den måten. Ved ankomst på morgen/formiddag og avreise ettermiddag/kveld får man jo også noe ut av både avreise- og ankomstdag, og det betyr jo også noe.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #10 Skrevet 29. desember 2016 Julen 2017 skal jeg feire hjemme, men nyttår feires i Thailand. Gleder meg til det😀😀 Anonymkode: b5b75...20d
Example Skrevet 30. desember 2016 #11 Skrevet 30. desember 2016 Feiret jul i Thailand. Blir ikke det samme som hjemme, men deilig å slippe stresset. Kommer til å gjøres flere ganger.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #12 Skrevet 1. januar 2017 På 28.12.2016 den 4.00, caroprins skrev: Kikk på Madeira. Koselig der. Ja, hvis man er 60+ Anonymkode: 4153d...76d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå