Gjest Anonymous Skrevet 1. desember 2004 #1 Del Skrevet 1. desember 2004 Hvilke egenskaper synes du kjennetegner en god leder? Jeg synes følgende: * være reflektert * tåle konstruktiv kritikk * real ovenfor de ansatte * gi ris og ros Det var det jeg kom på nå, men det er nok flere ting som er vitige. Hva mener dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saga Skrevet 1. desember 2004 #2 Del Skrevet 1. desember 2004 Kunne ta ansvar. Gi tilbakemeldinger (både negative og positive) Stå for sine meninger Tåle kritikk Samarbeidsvillig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. desember 2004 #3 Del Skrevet 2. desember 2004 Helt enig med dere begge! Har dessverre en leder, som nesten ikke innehar noen av de nevnte egenskapene. Det føles rimelig kjipt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 2. desember 2004 #4 Del Skrevet 2. desember 2004 Bra tråd!!!!! En sjef bør være tilstede. Jeg har en sjef som har i møter hele tiden, eller på eksterne seminarer etc. De andre dagene er barna syke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 2. desember 2004 #5 Del Skrevet 2. desember 2004 En god sjef skal: Vite hva du gjör (ha minimums kunnskaper på ditt området). Ha respekt, og kunne samarbeide med sine ansatte. Väre posetiv til arbeidet og spre arbeidslyst, og ikke det motsatte. Väre respektert, og ha ett vesen som gjör at den blir sett opp til. Handlingskraftig, vite hvor den vil med arbeidet og ha ett mål. Min nåvärende sjef eier ingen av disse egenskapene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest icy - utlogget Skrevet 2. desember 2004 #6 Del Skrevet 2. desember 2004 det viktigste er at han er en leder og ikke en sjef. med det mener jeg at han skal lede folk og ikke være "sjefete" hvis dere forstår! Han må også tåle konstruktiv kritikk. Det gjør iallfall ikke min sjef! Så bra jeg er vikar for han så slipper jeg maset fra han iallfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 2. desember 2004 #7 Del Skrevet 2. desember 2004 det viktigste er at han er en leder og ikke en sjef. med det mener jeg at han skal lede folk og ikke være "sjefete" hvis dere forstår... helt enig. men samtidig må det være en sjef som ikke vegrer seg for å ta beslutninger og som tør å være sjef! Kan ikke være for snill heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 2. desember 2004 #8 Del Skrevet 2. desember 2004 En god sjef bør (være): Lydhør overfor sine ansatte, men i stand til å ta egne beslutninger. Kunne gi ros og ris. Ha et visst minimum av fagkunnskap ang. det området han/hun er leder innen (altfor slitsomt å drive å lære opp sjefer... ) Humoristisk sans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 2. desember 2004 #9 Del Skrevet 2. desember 2004 en leder må kunne inspirere en leder må kjenne sine ansatte og deres arbeidsoppgaver så godt at han/hun kan se hvor hver enkelt har sin styrke, og klare å bruke denne kunnskapen til firmaets beste. DET er en god leder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smiling Skrevet 2. desember 2004 #10 Del Skrevet 2. desember 2004 Jeg sier som Gjedda i 70-tallskameratene sa: "En god leder skal være kuul!" - Men så hadde kanskje ikke Gjedda noen suksess som leder heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saga Skrevet 2. desember 2004 #11 Del Skrevet 2. desember 2004 Kommer jo an på hva man er leder for.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Femme;) Skrevet 2. desember 2004 #12 Del Skrevet 2. desember 2004 En leder/sjef skal være en slags rollemodell for sine medarbeidere. En som de ansatte har respekt for og som gjerne vil identifisere seg med. Lederen er pålitelig og målrettet, itillegg til at de har høy moralsk standard og integritet. Han/hun er rettferdig, og håndterer problemer på en måte som er akseptabelt. En god leder er flink til å motivere folk til å yte maksimalt. Inspirere arbeidere og skape god lagånd, entusiasme og optimisme i jobben. En leder er skal være flink til å kommunisere. Lederen lar arbeidere få delta i å bestemme i sitt arbeid. At lederen oppmuntrer kreativitet i nye måter å løse problemer på. Lederen bør ta vare på den enkelte ansattes behov. Gi de ansatte den oppmerksomhet som trengs. Være villig til å lytte. Respektere medarbeidere og gi ros for bra utført arbeid, og konstruktiv kritikk og veiledning hvis det oppgavene ikke er tilfredstillende utført. Dette er noe trekk som identifiserer gode ledere...Lurer på om de finnes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2004 #13 Del Skrevet 3. desember 2004 Ja det lurer jeg også på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*M* Skrevet 3. desember 2004 #14 Del Skrevet 3. desember 2004 En sjef bør/skal - ta seg tid til de ansatte. - være rettferdig - bli kjent med nye ansatte - være et godt forbilde - gi ris/ros - gi god oppfølgning - være forståelsesfull det var det jeg kom på nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå