Gå til innhold

Mannen min eier ikke stil

Fremhevede innlegg

Skrevet

Må først si at han er snill og alt i alt en god mann.

Men jeg syns han er så enkel på noen områder. Luksusproblem egentlig, men det irriterer meg litt uansett. Eksempler:

-Han serverer pils i vanlig vannglass. Vi har pene ølglass.

-Han plasserer kasseroller, i stedet for serveringskåler, på bordet ved f eks julemiddager. Samme med pålegg. Slenger poser og pakker midt på bordet.

-Han sender aldri f eks poteter ved bordet. Selv om han sitter nærmest og det er åpenbart at han burde gjort det.

-Han kan ikke lage mat fra bunnen. Mannen er over 50 og kjøper ferdigmat når ikke jeg lager. Han tenker aldri på at det kunne vært koselig for meg å sette meg til dekket bord med skikkelig mat. 

Anonymkode: 00df5...9bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du skal si det til han da? Hvis han er din store kjærlighet, så vil han nok bli glad for å høre hvordan han kan gjøre deg glad. Noe annet ville jeg bare forlatt, da det finnes mennesker som søker ekte kjærlighet :)

• Liker 4
Skrevet

Jeg sier rett og slett fra. Nå skal vi ha frokost med pålegg på fat. Disse bollene kan du putte maten på når vi serverer. Bruk ølglassene. 

Og nå har han stort sett lært seg det. Da vi ble sammen serverte han pizza på pappen og potetgull rett fra posen. 

Anonymkode: 609ec...f62

• Liker 3
Skrevet

Høres ut som mannen min! ;)   

Når vi har felles gjester er det jeg som dekker bordet, setter jeg fram serveringsfat etc..  Gjennom våre år sammen har han lært at  1)  ingen gryter på bordet  2)  serveringsskjeer i alle fat 3) at fat sendes rundt bordet, og ikke blir stående på bordet. Og han vet hvordan glass og bestikk skal stå. 

Stil er lite viktig, synes jeg.  Men slikt kan læres.  Jeg ville lagt mye, mye større vekt på om han var en ok mann. 

• Liker 2
Skrevet

Åh, nå kjente jeg at jeg ble litt glad for at jeg ikke er gift med deg :sjenert:

Ikke vondt ment, og jeg er dame selv (som liker å bruke servise til julemiddagen og ikke vil ha tørkerullen på bordet), men hvis det er på det nivået irritasjons-lista di ligger, blir jeg litt svett av tanken. Alle har noen ting/fakter/vaner som irriterer andre. Mannen din, du, jeg, paven og Jens Stoltenberg. Med mindre det rent faktisk er snakk om store problemer, så tror jeg verden blir et bedre sted om vi lar slike forskjeller ligge og viser den toleranser vi ønsker å bli møtt med selv. I dette tilfellet: jeg ville byttet ut ølglassene og bedt ham sende potetene, og latt det være med det.

Anonymkode: ff09c...149

• Liker 4
Skrevet

I et forhold har man alltid ulike standarder for hva som er bra nok. 

Det er jeg som har meninger om hvilken duk som skal legges på, hvilket servise vi bruker, hvor mye halvfabrikata vi skal bruke i matlagingen. Det er feil å diktere hva han skal gjøre, og det koster så veldig lite å ta ansvar for akkurat dette.

Når det gjelder potetene - jeg hadde sagt høyt "kan ikke du sende potetene rundt bordet?". Når han har hørt et 10 ganger så begynner han kanskje å tenke tanken selv. 

• Liker 1
Skrevet

Er det først nå disse tingene har begynt å irritere deg? Du sier ingenting om hvor lenge dere har vært sammen, men det skal vel godt gjøres å endre på en såpass gammel mann, og enda verre blir det hvis dere har vært sammen lenge og han alltid har gjort ting på den måten uten å få klager. 

Athene har et godt forslag angående potetene, og jeg tenker ganske likt henne om ulike standarder og det å ta ansvar selv når man har sterke meninger om slike ting.

Skrevet

Dette er ikke ok, ihvertfall ikke når dere har gjester og det feks. er snakk om julemiddagen. Virkelig ikke!!

Si ifra på en hyggelig måte og is han hvordan DU gjør ting men ikke off og akk deg så han føler seg dum. Da pleier det å synke inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...