AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #1 Skrevet 26. desember 2016 I sommer skal jeg og familien min (åtte stk, 2 på 60år, 4 på 40år og 2 på 15år)på ferie til Thailand. Vi er klare over at dette er i regntiden. Vi tenkte å dra på en øy, men har ingen anelse om hvilken. Vi har veldig forskjellige interesser og har lyst å dra til en øy med mye muligheter; fine strender, generelt fin natur, ikke helt i ødemarken, muligheter for aktiviteter som padling, dykking, snorkling, og "morsomme" eller spennende eventyr i skog, for eksempel sånn "tretopp-eventyr". Noen som har vært eventyr en plass i Thailand som passer til beskrivelsen? Har drømt om en slik familieferie i flere år, håper virkelig å finne en plass vi kommer til å trives på🙏 Anonymkode: 28e2f...c03 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #3 Skrevet 26. desember 2016 12 minutter siden, Kontormus skrev: "Hvilken" øy! Arg... Beklager... sliter "litt" med rettskriving pga. sykdom Anonymkode: 28e2f...c03 1
Kontormus Skrevet 26. desember 2016 #4 Skrevet 26. desember 2016 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager... sliter "litt" med rettskriving pga. sykdom Anonymkode: 28e2f...c03 Du er tilgitt
Gjest MadameDeRosa Skrevet 26. desember 2016 #5 Skrevet 26. desember 2016 Har aldri vært i Thailand, men hørt mye fint om Koh Lanta.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #6 Skrevet 26. desember 2016 Koh Lanta, Koh Tao *savn* Anonymkode: 17fba...840 1
snorkfrk Skrevet 27. desember 2016 #7 Skrevet 27. desember 2016 (endret) Ts, jeg var mye i Thailand som tenåring og har vært mange forskjellige steder. Jeg vil likevel være så kjedelig å råde phuket?! Det har veldig mye å by på når det spriker mye i alder. Det er også kort vei til mange vakre små øyer. Uansett hva dere velger kos dere på tur. Dere kan ikke slå feil (med få unntak). Endret 27. desember 2016 av lillesky
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #8 Skrevet 27. desember 2016 (endret) 9 timer siden, snorkfrk skrev: Ts, jeg var mye i Thailand som tenåring og har vært mange forskjellige steder. Jeg vil likevel være så kjedelig å råde phuket?! Det har veldig mye å by på når det spriker mye i alder. Det er også kort vei til mange vakre små øyer. Uansett hva dere velger kos dere på tur. Dere kan ikke slå feil (med få unntak). Tusen takk for seriøst svar! skal sjekke ut Phuket Anonymkode: 28e2f...c03 Endret 27. desember 2016 av lillesky
Gjest Gia_ Skrevet 27. desember 2016 #9 Skrevet 27. desember 2016 (endret) Styr unna Koh Samui det er action dere vil ha, og ikke bare late dager på stranden og byliv 😉 Endret 27. desember 2016 av Gia_
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #10 Skrevet 27. desember 2016 50 minutter siden, Gia_ skrev: Styr unna Koh Samui det er action dere vil ha, og ikke bare late dager på stranden og byliv 😉 Takk for svar! Så først på Koh Samui som et alternativ, men konkluderte med at det ble for "rolig" Anonymkode: 28e2f...c03
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #11 Skrevet 27. desember 2016 Koh Samet. Anonymkode: 8c0ac...58d
lillesky Skrevet 27. desember 2016 #12 Skrevet 27. desember 2016 Tråden er ryddet for personangrep, og svar til dette. /lillesky (mod)
caroprins Skrevet 28. desember 2016 #13 Skrevet 28. desember 2016 Jeg har vært I Phuket og reiste med Tui. Hadde et fint hotel litt utenfor Patong og var med på alle utfluktene som passet for oss. Så I løpet av 14 dager så besøkte vi Phang Nga provinsen, kjørte longtailbåt, besøkte landsby på påler, besøkte nattmarked I Phuket, besøkte gummi plantasjer, red på elefanter, padlet gjenom grotter og besøkte Phi phi Island pluss mye mer. Vær klar over at når man lander I Phuket så tar det 1,5 time med buss til Patong, Karon, Kata beach . Velger du Krabi så regn med 3 timer å reise etter landing og er du oppe I Phang Nga provinsen så er det også lenger reisetid. Dette etter at du har flydd hele natten og har jet lag. Sånn sett er Phuket med sine feriesteder det enkleste,alternativ pluss at her har du flest,utfluktspakker fra reiseselskapet. Sommer og regntid betyr ofte høye bølger og dårlig badeforhold I havet så finn et hotel med bra svømmebasseng. Ta med mygg middel. Dengusmygg klekkes I mai .
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #14 Skrevet 28. desember 2016 HVILKEN, HVILKEN, HVILKEEEEEEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 Anonymkode: b715d...767 2
caroprins Skrevet 28. desember 2016 #15 Skrevet 28. desember 2016 Jeg har vært I Phuket og reiste med Tui. Hadde et fint hotel litt utenfor Patong og var med på alle utfluktene som passet for oss. Så I løpet av 14 dager så besøkte vi Phang Nga provinsen, kjørte longtailbåt, besøkte landsby på påler, besøkte nattmarked I Phuket, besøkte gummi plantasjer, red på elefanter, padlet gjenom grotter og besøkte Phi phi Island pluss mye mer. Vær klar over at når man lander I Phuket så tar det 1,5 time med buss til Patong, Karon, Kata beach . Velger du Krabi så regn med 3 timer å reise etter landing og er du oppe I Phang Nga provinsen så er det også lenger reisetid. Dette etter at du har flydd hele natten og har jet lag. Sånn sett er Phuket med sine feriesteder det enkleste,alternativ pluss at her har du flest,utfluktspakker fra reiseselskapet. Sommer og regntid betyr ofte høye bølger og dårlig badeforhold I havet så finn et hotel med bra svømmebasseng. Ta med mygg middel. Dengusmygg klekkes I mai . Vi bodde her http://www.tui.no/feriereiser/thailand/phuket/tri-trang-beach/phuket-marriott-resort-spa-merlin-beach/pc-000058689/#sommer-17 og var veldig fornøyd med dette hotellet. 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #16 Skrevet 28. desember 2016 På 26.12.2016 den 23.50, AnonymBruker skrev: Beklager... sliter "litt" med rettskriving pga. sykdom Anonymkode: 28e2f...c03 Det er ikke rettskrivning. Du har valgt et feil ord, ikke skrevet det feil. Anonymkode: ed31b...d54
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #17 Skrevet 29. desember 2016 Jeg har vært både i Phuket og på Koh Samui, og skal dere reise på sommeren anbefaler jeg Koh Samui. I Phuket er det regntid, hvilket ikke trenger å være så ille, men det som er kjedelig er at strendene kan bli stengt pga undervannsstrømmer. Det er faktisk ganske alvorlig, og det drukner rundt 30 mennesker på bla Karon Beach hvert år, mest i regntid. Det er mer enn nok å ta seg til for selv femtenåringer på Koh Samui, og det er nok av flotte strender, serverdigheter og ting å gjøre. Dra gjerne til naboøyene Koh Phangan og Koh Tao, enten på overnatting eller dagstur. Anonymkode: 27952...83a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå