AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #1 Skrevet 26. desember 2016 Jeg er ei dame på 40 som har fått en svær mage de siste årene. Har en del smerter og luft, men legen finner ikke noe på avføringsprøver og jeg har også blitt sjekker med kamera opp i tarmen. Jeg kan sikkert trene mer enn jeg gjør, men selv da jeg trente som mest og var normalvektig var midjemålet 96 cm. Det er jo helt sykt! Og ikke er det lett å finne klær heller. Nå er midjemålet 107 cm - hårreisende!! Jeg spiser lite godteri og drikker ikke alkohol. Vi si jeg har et normalt kosthold og går tur i minimum 1 time hver dag. Jeg har tenkt å få en ny legetime for å konkret ta tak i størrelsen på magen. Er det noen som har innspill på hva dette kan komme av og hva jeg kan gjøre for å bli kvitt magen? Anonymkode: 46d0a...cdb
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #2 Skrevet 26. desember 2016 Syns du bør be om bedre undersøkelse. Type ct/mr eller noe sånt. Vet ikke hva de trenger, men tenkte i alle fall på cyste? Anonymkode: e2d36...00f
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #3 Skrevet 26. desember 2016 Hvor måler du midjen? Det tynneste eller navlen? Jeg er også normalvektig og ca 100 rundt.... Anonymkode: c702c...b0d
Kylling Skrevet 26. desember 2016 #4 Skrevet 26. desember 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ei dame på 40 som har fått en svær mage de siste årene. Har en del smerter og luft, men legen finner ikke noe på avføringsprøver og jeg har også blitt sjekker med kamera opp i tarmen. Jeg kan sikkert trene mer enn jeg gjør, men selv da jeg trente som mest og var normalvektig var midjemålet 96 cm. Det er jo helt sykt! Og ikke er det lett å finne klær heller. Nå er midjemålet 107 cm - hårreisende!! Jeg spiser lite godteri og drikker ikke alkohol. Vi si jeg har et normalt kosthold og går tur i minimum 1 time hver dag. Jeg har tenkt å få en ny legetime for å konkret ta tak i størrelsen på magen. Er det noen som har innspill på hva dette kan komme av og hva jeg kan gjøre for å bli kvitt magen? Anonymkode: 46d0a...cdb Er du utredet for sykdommer/kreft i underlivet? Mange slike sykdommer kan gi økt bukomfang.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #5 Skrevet 27. desember 2016 gastroparese? Anonymkode: d48a0...adc
Pringle Skrevet 27. desember 2016 #6 Skrevet 27. desember 2016 Er det svulst eller noe annet medisisk må legen ta seg av det. Hvis du har stor mage fordi du er overvektig, må du gå ned i vekt. Det kan hende du reagerer på noe du spiser, har du blitt sjekket for gluten/laktoseallergi, IBS/Crohns?
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #7 Skrevet 27. desember 2016 Dette er et problem for meg også. Er ikke overvektig, men fettet jeg lagrer deponeres rundt midjen. Det hjalp ikke at de på CT så et slags brokk pga delte magemuskler. Helt ufarlig, men ikke særlig pent. Skal dette bli bra må det nok en kosmetisk operasjon på egen regning til. Anonymkode: 577de...1aa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå