Gå til innhold

Hull i leggen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fått noen hull i begge leggene. De er ganske dype, gjør ikke vondt men vil vite hva det er. Noen som vet?

Anonymkode: 5214d...a40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hull i leggene?

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har fått noen hull i begge leggene. De er ganske dype, gjør ikke vondt men vil vite hva det er. Noen som vet?

Jeg prøver en gang til..

Hva mener du med hull i leggene?  

Du utdyper ikke noe i hovedinnlegget. Du bør kanskje forklare og beskrive disse hullene. 

• Liker 1
Skrevet

Bilde?

Anonymkode: 05ddb...e33

• Liker 1
Skrevet

Inngrodde hår? Kviser? Kulehull? Forvirret hakkespett?

Anonymkode: 5c28a...775

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner. 

Mvh Sulosi, mod. 

• Liker 1
Skrevet

Hull som i 'hjelp jeg kan se mitt eget kjøtt', eller som en grop? Og hvor store er de? Tror sistnevnte er vanlig, jeg har iallfall masser av den på lårene.

Anonymkode: 395b6...41b

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hull som i 'hjelp jeg kan se mitt eget kjøtt', eller som en grop? Og hvor store er de? Tror sistnevnte er vanlig, jeg har iallfall masser av den på lårene.

Sistnevnte her også. Cellulitter er det.

Anonymkode: 9ad6d...537

Skrevet

Liker slike tråder, der TS ikke gidder å respondere noe mer...

Skrevet
På 26.12.2016 den 22.47, AnonymBruker skrev:

Er disse hullene groper på fremsiden av leggene? Da kan det være tretthetsbrudd

"... for lite næring eller feilstilling i foten. Spark eller andre berøringer på skadestedet kan også forverre tretthetsbruddet. Det er ofte snakk om en kombinasjon mellom flere av disse selv om noen tretthetsbrudd oppstår tilsynelatende uforklarlig. Skaden kan ramme alt fra nybegynner til eliteuttøvere.

Alt benvev inneholder forskjellige type benceller, i denne sammenhengen er osteoclaster og osteoblaster relevante. Osteoclastene sørger for nedbryting og omforming av benvevet, mens osteoblastene sørger for oppbygging. Et tretthetsbrudd oppstår som følge av at osteoblastene blir for "få" (som regel grunnet for mye trening osv som tidligere nevnt) og benvevet brytes sagte ned fordi benstrukturen blir langt mer statisk og dermed svekket og mindre motstandsdyktig som følge av dette. På en annen side kan man si at osteoblastene er nødvendige for å produsere nytt benvev til erstatning for det som blir brutt ned, men osteoblastene blir mer fraværende grunnet ulike faktorer. Det som etter hvert vil skje er at det vil bli "gravd" et hull som følge av mangelen på osteoblaster, og det oppstår da et tretthetsbrudd. Fortsetter man belastningen vil dette hullet "grave" seg dypere inne i benet, og det er derfor da nødvendig å se faresignalene tidlig for å forhindre dette. ..."

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56872.0;wap2

Anonymkode: 9ad6d...537

• Liker 1
Skrevet

Det er nok ikke noe galt med beina dine. Alle har dette og det er helt naturlig

Anonymkode: a7f8d...8ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...