AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #1 Skrevet 26. desember 2016 Hei! Jeg har betennelse i ene skulderen og plages mye om natta( froosen skulder). Har også vondt i den andre skulderen. Jeg har problemer med nakken, øvre del av rygg og hofter. Om natta dovner begge armene bort. Smertene jeg har i rygg og hofter kommer og går i perioder. Mye hodepine, kvalme osv. Men jeg har hatt angst i mange år, ihvertfall 10 år siden jeg fikk diagnosen men har vart lenger enn det. Jeg har nylig byttet fastlege og når vi gikk igjennom journalen min sier han: siden du har hatt angst så lenge så har du sikkert også fibromyalgi. Har noen av dere noe kjenskap til det? Hva fikk dere evt først? Anonymkode: 8107c...93d
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #2 Skrevet 26. desember 2016 Jeg har ikke hørt om en slik forbindelse før. Har ikke antydning til noe angst. Fibromyalgi er en revmatisk sykdom ikke en psykisk sykdom. Hadde min lege sagt noe slik sp hadde jeg stusset noe voldsomt. Når det gjelder armene dine som dovner bort om natten så ville jeg sjekket om det er en nerveskader eller No i den duren. Har en venninne som har noe lignende og hun må opereres. Anonymkode: 33609...c07 3
Lykkehjerte Skrevet 26. desember 2016 #3 Skrevet 26. desember 2016 Jeg kjenner til flere med fibromyalgi, men ingen av dem har angst.
Lykkehjerte Skrevet 26. desember 2016 #4 Skrevet 26. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke hørt om en slik forbindelse før. Har ikke antydning til noe angst. Fibromyalgi er en revmatisk sykdom ikke en psykisk sykdom. Hadde min lege sagt noe slik sp hadde jeg stusset noe voldsomt. Når det gjelder armene dine som dovner bort om natten så ville jeg sjekket om det er en nerveskader eller No i den duren. Har en venninne som har noe lignende og hun må opereres. Anonymkode: 33609...c07 Dette!
Lykkehjerte Skrevet 26. desember 2016 #5 Skrevet 26. desember 2016 Vet forrige at varme og trening samt gå turer kan hjelpe. Så en ikke stivner. Varme er smertelindrende. Trening i oppvarmet basseng. Massasjedusj/kar.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #6 Skrevet 26. desember 2016 Jeg kjenner tre stykker med fibromyalgi, alle tre har angst. Aner ikke om det har noen sammenheng. Men, fastlegen min foreslo at jeg hadde fibromyalgi første gangen jeg nevnte at jeg hadde angst. Jeg har absolutt ikke fibromyalgi og syntes det var veldig merkelig at han dro den konklusjonen helt ut i det blå når jeg ikke har noen revmatiske plager. Blir skeptisk når det virker som leger bare finner på noe for å satt en diagnose. Anonymkode: ac749...ec4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #7 Skrevet 26. desember 2016 Trådstarter her. Jeg fant dette på norges fibromyalgi sine sider og da står depresjon og angst som symptomer : Noen av de vanligste symptomene: - Smerte: dyp, intens, verkende, sviende og/eller brennende - Stivhet: ofte verst om morgenen - Barometri: forverring ved værskifte - Indre frost - Hodepine - Nummenhet og hovenhetsfølelse: gjerne hender og føtter - Synsforstyrrelser - Fordøyelsesproblemer og irritabel tykktarm - Forverring ved uvant fysisk aktivitet - Forverring ved fysisk og psykisk stress - Tretthet, utmattelse og overfølsomhet - Søvnproblemer, oppstykket søvn - Depresjon, angst, opplevelse av å ha "klump" i halsen - Glemsomhet, konsentrasjonsvansker, finner ikke ord - Øresus, munntørrhet - Svimmelhet, kvalme - Hyppig vannlating Anonymkode: 8107c...93d
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #8 Skrevet 26. desember 2016 Flere med fibromyalgi får depresjon og angst fordi de ikke finner ut hva de feiler. At de går lenge uten en diagnose og er redd for hva som er galt med dem. Du får ikke fibromyalgi automatisk av å hatt angst i lengre tid. Men hvis det er slik at man absolutt vil ha diagnosen så... Anonymkode: 33609...c07 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #9 Skrevet 26. desember 2016 Man kan også få fibromyalgi av psykisk sykdom sies det. Anonymkode: c62cc...92f
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #10 Skrevet 26. desember 2016 Angst = Psykisk. Fibromyalgi = Psykisk. Så det er vel den sammenhengen legen din ser. Anonymkode: 71fda...1d0
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #11 Skrevet 26. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Angst = Psykisk. Fibromyalgi = Psykisk. Så det er vel den sammenhengen legen din ser. Anonymkode: 71fda...1d0 Da har ikke legen mye kunnskap om sykdommen. Fibromyalgi er en revmatisk lidelse. Anonymkode: 33609...c07 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #12 Skrevet 27. desember 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har betennelse i ene skulderen og plages mye om natta( froosen skulder). Har også vondt i den andre skulderen. Jeg har problemer med nakken, øvre del av rygg og hofter. Om natta dovner begge armene bort. Smertene jeg har i rygg og hofter kommer og går i perioder. Mye hodepine, kvalme osv. Men jeg har hatt angst i mange år, ihvertfall 10 år siden jeg fikk diagnosen men har vart lenger enn det. Jeg har nylig byttet fastlege og når vi gikk igjennom journalen min sier han: siden du har hatt angst så lenge så har du sikkert også fibromyalgi. Har noen av dere noe kjenskap til det? Hva fikk dere evt først? Anonymkode: 8107c...93d Hadde reagert på den uttalelsen fra legen. Når du har betennelse i en skulder, er det ikke rart om du får verk i nakken, hodepine, ryggen og andre skulderen også, da man ofte spenner seg eller får feilstilling grunnet den plagede kroppsdelen. Anonymkode: 36ef1...0ba 1
Gjest MadameDeRosa Skrevet 27. desember 2016 #13 Skrevet 27. desember 2016 Årevis med umenneskelig stress, press og angst kan føre til sykdommer som nettopp fibromyalgi. Man spenner seg konstant, og påfører seg plager som mnuskelsmerter, betennelser etc. Har fibromyalgi, og har fått forklart dette. Likevel, er ingen rundt som forstår hvor smertefullt og hemmende denne sykdommen kan være. Verst er det i de kaldeste vintermånedene.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #14 Skrevet 27. desember 2016 3 minutter siden, MadameDeRosa skrev: Årevis med umenneskelig stress, press og angst kan føre til sykdommer som nettopp fibromyalgi. Man spenner seg konstant, og påfører seg plager som mnuskelsmerter, betennelser etc. Har fibromyalgi, og har fått forklart dette. Likevel, er ingen rundt som forstår hvor smertefullt og hemmende denne sykdommen kan være. Verst er det i de kaldeste vintermånedene. Så sant, så sant! Anonymkode: 82447...8a1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #15 Skrevet 27. desember 2016 10 minutter siden, MadameDeRosa skrev: Årevis med umenneskelig stress, press og angst kan føre til sykdommer som nettopp fibromyalgi. Man spenner seg konstant, og påfører seg plager som mnuskelsmerter, betennelser etc. Har fibromyalgi, og har fått forklart dette. Likevel, er ingen rundt som forstår hvor smertefullt og hemmende denne sykdommen kan være. Verst er det i de kaldeste vintermånedene. "Tidligere trodde man at fibromyalgi kunne skyldes psykiatriske tilstander som angst og depresjon, og senere ble tilstanden ansett for å være en muskelsykdom. Nyere forskning viser at smertesyndromer som fibromyalgi er noe annet. Selv om årsakene til fibromyalgi ikke er forstått, har man ved objektive tester hos fibromyalgipasienter funnet unormale biokjemiske, metabolske og immunregulerende funn. Dette har lagt grunnlaget for at fibromyalgi idag blir ansett for å være en forstyrrelse i sentralnervesystemet i regulering av smerte. Terskelen for smerte og andre stimuli som f.eks. varme, lyd, og lukt er lavere enn normalt. Typisk er at smertestimuli gir en økt smerterespons i forhold til normalt." - Norsk Helseinformatikk http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer/muskel-skjelett/fibromyalgi-oversikt-1193.html?page=2 Anonymkode: 36ef1...0ba
Gjest MadameDeRosa Skrevet 27. desember 2016 #16 Skrevet 27. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Tidligere trodde man at fibromyalgi kunne skyldes psykiatriske tilstander som angst og depresjon, og senere ble tilstanden ansett for å være en muskelsykdom. Nyere forskning viser at smertesyndromer som fibromyalgi er noe annet. Selv om årsakene til fibromyalgi ikke er forstått, har man ved objektive tester hos fibromyalgipasienter funnet unormale biokjemiske, metabolske og immunregulerende funn. Dette har lagt grunnlaget for at fibromyalgi idag blir ansett for å være en forstyrrelse i sentralnervesystemet i regulering av smerte. Terskelen for smerte og andre stimuli som f.eks. varme, lyd, og lukt er lavere enn normalt. Typisk er at smertestimuli gir en økt smerterespons i forhold til normalt." - Norsk Helseinformatikk http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer/muskel-skjelett/fibromyalgi-oversikt-1193.html?page=2 Anonymkode: 36ef1...0ba Så du mener at om dette stemmer, så har de med fibromyalgi lavere smerteterskel? Har født uten problemer, har skadet meg masse opp gjennom årene, sydd uten bedøvelse, trukket jeksel uten bedøvelse. Har klart det helt fint.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #17 Skrevet 27. desember 2016 Angst, fibromyalgi og frozen shoulder er relatert til Epstein Barr - viruset. Sjekk ut Medisinsk Klarsynt av Anthony William, og få legen din til å lese den også. Han skriver om alle disse symptomene, hva de skyldes og hvordan man helbreder dem. Legen din har sikkert opplevd at disse to tingene, fibromyalgi og angst ofte forekommer sammen, og det er fordi de begge er forårsaket av Epstein Barr. Anonymkode: 852e4...605
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #18 Skrevet 27. desember 2016 http://goop.com/the-medical-medium-and-whats-potentially-at-the-root-of-medical-mysteries/ Anonymkode: 852e4...605
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #19 Skrevet 27. desember 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Angst, fibromyalgi og frozen shoulder er relatert til Epstein Barr - viruset. Sjekk ut Medisinsk Klarsynt av Anthony William, og få legen din til å lese den også. Han skriver om alle disse symptomene, hva de skyldes og hvordan man helbreder dem. Legen din har sikkert opplevd at disse to tingene, fibromyalgi og angst ofte forekommer sammen, og det er fordi de begge er forårsaket av Epstein Barr. Anonymkode: 852e4...605 Rettelse: frozen shoulder kan være helvetesild-viruset: http://www.medicalmedium.com/blog/shingles-virus Anonymkode: 852e4...605
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #20 Skrevet 27. desember 2016 16 minutter siden, MadameDeRosa skrev: Så du mener at om dette stemmer, så har de med fibromyalgi lavere smerteterskel? Har født uten problemer, har skadet meg masse opp gjennom årene, sydd uten bedøvelse, trukket jeksel uten bedøvelse. Har klart det helt fint. Det der er hva legevitenskapen sier, ikke jeg. Jeg leste det ikke som lavere smerteterskel generelt, nei. Det kan være veldig skadelig å generalisere. Det kan godt være flere forskjellige pasientgrupper som de ikke kjenner årsaken til plagene til, under samme paraply her, ikke alle av de har angst og ikke alle med angst har fibromyalgi. Anonymkode: 36ef1...0ba
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå