Gå til innhold

Har kvinner sterkere seksualdrift enn menn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eller er det bare min personlige erfaring? Jeg har vært med 5 menn og har sterkere drifter enn samtlige :P

Kvinne 29

Anonymkode: 89ee5...d88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel an på personen, ikkje kjønnet. Er min oppfatning allefall. Finnes folk av begge kjønn med ekstrem sexlyst og folk av begge kjønn som er aseksuelle!

• Liker 3
Skrevet

Skal man kunne si ja eller nei til dette med noen særlig grad av statistisk signifikans må man ha et langt bredere datasett enn én kvinne og hennes erfaring med fem menn. 100 kvinner og 100 menn, eller kanskje 500 av hvert kjønn, da kan vi få resultater som vi kan ta seriøst. 

Dine personlige erfaringer eller erfaringene til noen av dine venninner vil alltid være det som kalles anektodiske, altså enkelttilfellet som godt kan være motsatt av det forskningen har kommet fram til, uten at det betyr at forskningen er gal.

For denne problemstillingen bør man også se på menn og kvinner i forskjellige aldersgrupper. Gutter/menn i tenåra og tjueårene har som regel sterkere seksualdrift enn kvinner. Når de nærmer seg 40 synker testostoronnovået betydelig, og mange opplever redusert seksualdrift. Samtidig får mange kvinner i denne alderen økt seksualdrift. Jeg leste et sted at forklaringen er at for de fleste kvinner er de da i slutten av sin fruktbare periode, så da gir naturen dem økt seksualdrift for at de skal få barn mens de ennå kan.

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller er det bare min personlige erfaring? Jeg har vært med 5 menn og har sterkere drifter enn samtlige :P

Kvinne 29

Anonymkode: 89ee5...d88

Opplever det samme. Har alltid hatt mere lyst enn mennene, vært sånn i 20 år....

Kvinne 35 år

Anonymkode: b7e6f...9ed

Skrevet

Ja i motsetning til hva folk tror så har kvinner faktisk det.

Anonymkode: 9dea6...6af

Gjest Overrasket
Skrevet
13 minutter siden, Strixa skrev:

Dette må vi finne ut av @Overrasket. Hvem tror du har sterkest seksualdrift av deg og meg?

Tror du den totale seksualdriften ville blitt større enn summen av din og min hver for seg?

Gjest Annetnavn_
Skrevet
1 minutt siden, Overrasket skrev:

Tror du den totale seksualdriften ville blitt større enn summen av din og min hver for seg?

Når man plusser to ting blir det uansett større enn hver enhet alene, men jeg er ikke noe tallmenneske, så blir litt usikker her. @Overrasket Er du glad i tall?

Gjest Overrasket
Skrevet
3 minutter siden, Strixa skrev:

Når man plusser to ting blir det uansett større enn hver enhet alene, men jeg er ikke noe tallmenneske, så blir litt usikker her. @Overrasket Er du glad i tall?

Liker ikke tall i det hele tatt. Men jeg er veldig glad i sjokolade på fredagene. Får du større sjokoladelyst av tilfredsstilt seksualdrift?

Gjest Annetnavn_
Skrevet
Akkurat nå, Overrasket skrev:

Liker ikke tall i det hele tatt. Men jeg er veldig glad i sjokolade på fredagene. Får du større sjokoladelyst av tilfredsstilt seksualdrift?

Det er rare greier det der: jo mer sjokolade, jo mer sex og omvendt. Usikker på om det er en positiv eller negativ spiral, men litt stress er det i alle fall. Føler du at seksualdriften er ei positiv greie, eller?

Gjest Overrasket
Skrevet
2 minutter siden, Strixa skrev:

Det er rare greier det der: jo mer sjokolade, jo mer sex og omvendt. Usikker på om det er en positiv eller negativ spiral, men litt stress er det i alle fall. Føler du at seksualdriften er ei positiv greie, eller?

Veldig positivt. Det er som en flaske flott vin som man skulle ønske aldri ble tom. Eller som et nydelig landskap man bare vil gå og gå i i dagesvis. Hvorfor tror du det heter seksualdrift? Er det veldig driftig?

Gjest Annetnavn_
Skrevet
2 minutter siden, Overrasket skrev:

Veldig positivt. Det er som en flaske flott vin som man skulle ønske aldri ble tom. Eller som et nydelig landskap man bare vil gå og gå i i dagesvis. Hvorfor tror du det heter seksualdrift? Er det veldig driftig?

Eller kanskje er det fordi når kvinner stiller seg til disposisjon, synes mannen ofte de blir litt dyre i drift? Jeg er veldig driftig. Er du?

Gjest Overrasket
Skrevet

Eller kanskje er det fordi når kvinner stiller seg til disposisjon, synes mannen ofte de blir litt dyre i drift? Jeg er veldig driftig. Er du?

Drivendes driftig! Jeg tipper du har større seksualdrift på mandager, onsdager og fredager, så har jeg mest resten av uken. 

Gjest Annetnavn_
Skrevet

Drivendes driftig! Jeg tipper du har større seksualdrift på mandager, onsdager og fredager, så har jeg mest resten av uken. 

Får du fire dager mens jeg får bare tre? Urettfeigt!

Gjest Overrasket
Skrevet

Får du fire dager mens jeg får bare tre? Urettfeigt!

Det er fordi uken bare har 7 dager. Hadde den hatt åtte dager hadde du hatt fire dager også. 

Gjest Annetnavn_
Skrevet

Det er fordi uken bare har 7 dager. Hadde den hatt åtte dager hadde du hatt fire dager også. 

Fortsatt urettfeigt. Tross alt har kvinner i begynnelsen av 40-årene høyere seksualdrift enn menn på omtrent samme alder. Skjønner du ingenting du???

Gjest Overrasket
Skrevet
2 minutter siden, Strixa skrev:

Fortsatt urettfeigt. Tross alt har kvinner i begynnelsen av 40-årene høyere seksualdrift enn menn på omtrent samme alder. Skjønner du ingenting du???

Litt usikker på om jeg skjønner spørsmålet? Men ja eller nei er nok rett svar. 

Gjest Annetnavn_
Skrevet
Akkurat nå, Overrasket skrev:

Litt usikker på om jeg skjønner spørsmålet? Men ja eller nei er nok rett svar. 

Vet ikke er også et alternativ.

Gjest Overrasket
Skrevet
1 minutt siden, Strixa skrev:

Vet ikke er også et alternativ.

Men det forutsetter at det faktisk er noe jeg ikke vet. Det jo hadde vært litt overraskende?

Gjest Annetnavn_
Skrevet

Men det forutsetter at det faktisk er noe jeg ikke vet. Det jo hadde vært litt overraskende?

Det ville vært mer overraskende om du hadde høyere seksualdrift enn meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...