Gå til innhold

Tanker som skremmer meg litt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gruer meg sånn til å få eksamensresultatene tilbake at jeg har tenkt litt på at livet ikke er verdt å leve hvis jeg stryker. Jeg går på et relativt krevende studie med veldig stor strykprosent. Jeg går mitt siste år, og har strøket i totalt 5 fag. Jeg holder på å ta noen opp igjen nå, men jeg skammer meg. Virkelig.. Jeg er så flau over at jeg har strøket i så mange fag, og jeg føler meg helt mislykket. Jeg vil innerst inne ikke gi opp, for dette vil jeg klare. Men det skremmer meg at jeg kan tenke tanker om å avslutte mitt eget liv hvis jeg stryker nå også. Tok litt for mange fag dette semesteret, og det gikk litt over hodet på meg. Jeg er veldig fortvilet.. Har ikke hatt slike tanker før. Jeg vet jo at jeg aldri ville tatt livet mitt, men det skremmer meg at jeg kan tenke på det. 

Anonymkode: 11fc4...840

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke tillatt å diskutere selvmord(stanker) her inne.

Anonymkode: 0c3c7...187

Skrevet

Stort sett så vil alle stryke eller få lavest karakter i et eller flere fag. Ikke vær så slem mot deg selv. Jaja så fikk du stryk. Det er ikke som jorden går under alikevel. 

Anonymkode: 50ebd...191

Skrevet

Jeg må dessverre stenge tråden din ettersom det ikke er tillatt med selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). 

Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 16117 eller ringe nødnummer 113.

Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

• Mental Helse: 116 123
  • Røde Kors: 800 33 321
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Mvh Sulosi, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...