Gå til innhold

Ulike intellektuelt

Fremhevede innlegg

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Andre veien er bra. Det hadde ofte vært allright å vært sammen med en blond bimbo. Som ikke trengte å være videre smart.

Anonymkode: 567f3...d20

Hvorfor det?

Anonymkode: 886d6...0a9

Videoannonse
Annonse
Gjest Frederik
Skrevet

Det er jo bare du som kan vite hvem som er riktig gor deg. At jeg ikke kunne vært sammen med en slik fyr betyr jo ikke at du ikke kan ha et flott forhold med han.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har truffet en mann. Hyggelig og kjekk, vi ler og tuller, og har det veldig fint i hverandres selskap. Vi har flere like interesser som feks friluftsliv, og alle som kjenner han sier han er snill tvers gjennom.

"Problemet" er at vi er veldig forskjellige intellektuelt sett. Nå skal jeg ikke si at jeg er veldig smart eller noe, men jeg holder meg oppdatert på aktuelle saker og politikk, synes historie og naturvitenskap er interessant og liker å snakke, drøfte og diskutere slikt. Han har ingen kunnskap om slikt og faller litt utenfor når jeg feks inkluderer han i sammenkomster med studievennene mine. Også når vi ser på TV eller kommer over noe interessant og jeg prøver å dra i gang en samtale om slike ting så klarer han ikke å være med. 

Det er jeg som er problemet her, fordi jeg bryr meg for mye om den der intellektuelle biten, når jeg egentligvburde fokusert på de andre gode kvalitetene. Men jeg har tatt en femårig høyere utdannelse og er vandt med å omgås mennesker mer "like" meg.

Så, noen som har vært i samme situasjon? Hvordan gikk/går det? Hva har utfordringene vært og hvordan har dere løst det? 

Takker for svar!

Anonymkode: 512b4...778

Skjønner ikke interessen din her egentlig. Det er ikke vits hvis en ikke holder samme standard, da finner\søker en ikke samme substans i hvordan man opplever livet videre. 

Man finner folk som er på samme nivå som en selv. Enten man er på det ene eller andre nivået, det er intet annet som er naturlig.

Man skal da egentlig stimulere hverandre til å nå nye selvutviklingsmål. Enkle mennesker har ofte ikke den dybden, eller selvinnsikten til å komme dit. 

Skrevet
1 time siden, Prebs skrev:

"Ulikt inntellekt" ville vært en mye bedre tittel på denne tråden, men hva vet jeg som bare er en håndverker uten 5 års "høyere" utdanning og kun min egen livserfaring å bygge min påstånd rundt. Just saying......

Hjelpemeg, det finnes da utallige mennesker som er håndverkere men som allikevel viser en stor interesse for ny kunnskap.

Anonymkode: d5aaf...467

• Liker 1
Skrevet (endret)
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelpemeg, det finnes da utallige mennesker som er håndverkere men som allikevel viser en stor interesse for ny kunnskap.

Anonymkode: d5aaf...467

Det var det dårlige språket i overskriften jeg var ute etter, noe som "kan" vise litt svak egeninnsikt i dette tilfellet. Dette med håndtverker var mer for å vise en stigmatisering trådstarter selv ytrer ved å flattere til sin "høyere" utdanning.

Endret av Prebs
Skrevet

En ting er å prate om de tinga du nevnte, men har han evnen til å sette seg inn i en sak, hvis han hører alle fakta og kan formulere en egen oppfatning ? Hvis han kan det, så vil jeg si at han ikke kommer til kort, derimot hvis han får alle fakta og ikke klarer å lage en egen oppfatning på det, så mener jeg at han er mindre smart og det blir kjedelig i lengden.

Alle vil ha en å prate,diskutere og fundere samme med, tenke litt utenfor boksen osv.

Skrevet

Mannen min har ikke fullført ungdomsskolen. Han var fryktelig skolelei, og hadde ingen støtte av familien sin. Jeg har treårig høyskoleutdanning. Noen sa til meg når vi skulle gifte oss at dette kom aldri til å gå.

17 år senere er det ingen jeg beundrer mer enn mannen min. Joda, han var ikke spesielt interessert i politikk når vi møttes. Han hadde aldri lest en bok! Han hadde aldri sett en film som ikke inneholdt biljakter og skytescener. Han forsto ikke fremmedord, eller han brukte dem feil. Men han har vilje og evne til å lære. Han satt seg også inn i ting som betyr noe for meg, slik jeg gjorde for hans interesser. Nå kan vi diskutere både politikk og biler.

Det er også viktig for meg at han har en jobb som HAN er stolt av. 

Anonymkode: 38c22...18a

• Liker 2
Skrevet

Så finnes det også de menneskene som elsker å legge ut i det vide og brede om ting, og diskutere ditt og datt. De kan gjerne være gode til å uttrykke seg, men serverer den ene selvfølgeligheten etter den andre som om de tror de opplyser folk om noe nytt. Verbal onanering.

Man må jo ikke glemme at stille vann har dypest grunn ;)

Anonymkode: 98dd8...0a2

• Liker 2
Skrevet

Tror ikke det finnes et galt eller rett svar på det der. Noen har stort pratebehov og trenger noen som kan møte dem intellektuelt fordi diskusjon ol. er en stor del av identiteten deres, andre foretrekker å ta sånt med venner og kollegaer men vil bare slappe av når de er hjemme og trenger ikke noe av det der. 

Anonymkode: f8d34...d74

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har prøvd. Går ikke i lengden. 

Når den første forelskelsen går over, vil du begynne å irritere deg over hans tilkortkommenhet. Og etterhvert vil du miste respekten og tryggheten man ofte ser etter i en mann.

Og så er det selvsagt det faktum at du må utenfor partnerskapet for å finne intellektuelt stimuli. Det i seg selv er ikke en dealbreaker, men det førstnevnte kommer til å bli.

Kast ikke bort tiden på noe dødfødt.

Anonymkode: cfa91...fd0

Hvorfor skal egoismen til dere kvinner bestemme om det går eller ikke? 

Anonymkode: 3b468...d80

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal egoismen til dere kvinner bestemme om det går eller ikke? 

Anonymkode: 3b468...d80

Hvorfor gjør du dette til nok en tråd om kvinner kontra menn?

Anonymkode: 2344c...22e

Skrevet

Er ikke lett å være en mann i dag :( Enten er du for dum, tjener for lite, er for lavt utdannet eller bare for stygg.

Anonymkode: 86cec...daf

Gjest AnonymBrunkrem
Skrevet

Å måle en annens intellekt ut ifra et par fagdisipliner du har en interesse for syns jeg høres i overkant pretensiøst ut. Dersom jeg skulle bedømme en kvinnes intellekt ut ifra hvor godt hun kan sette opp en barokksats og lese et orkesterpartitur, hadde jeg vært en ensom og upult mann. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...