Persephone Skrevet 26. desember 2016 #1 Skrevet 26. desember 2016 De siste ukene har jeg ofte følt meg kvalm og på en måte svimmel. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det helt, for det er ikke helt som å være svimmel. Dette skjer vanligvis på kvelden når jeg skal legge meg slik som nå, og jeg får ikke sove pga det. Jeg tenkte kanskje at det var fordi det var lenge siden jeg hadde spist, så jeg gikk og spiste litt uten at det ser ut til å ha hjulpet. Det er litt bedre nå som jeg sitter nede. Jeg har sjekket blodprosent, og den er ikke lav. Noen anelser om hva det kan være eller hva jeg kan gjøre for å forhindre det?
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #2 Skrevet 26. desember 2016 Kavt blodtrykk kanskje? Eller noen vitamin-/mineralmangler? Anonymkode: 8f9bd...ef6
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #3 Skrevet 26. desember 2016 Har du drukket litt lite væske kanskje? Man kan få lavere blodtrykk av det, og bli svimmel. Anonymkode: 36cdb...cbf
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #4 Skrevet 26. desember 2016 Det kan også hende du faktisk trenger briller, jeg ble sånn på kvelden etter å ha sett på nettbrett eller mobil i et par timer. Anonymkode: 36cdb...cbf
Mari Y Skrevet 26. desember 2016 #5 Skrevet 26. desember 2016 1 time siden, Persephone skrev: De siste ukene har jeg ofte følt meg kvalm og på en måte svimmel. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det helt, for det er ikke helt som å være svimmel. Dette skjer vanligvis på kvelden når jeg skal legge meg slik som nå, og jeg får ikke sove pga det. Jeg tenkte kanskje at det var fordi det var lenge siden jeg hadde spist, så jeg gikk og spiste litt uten at det ser ut til å ha hjulpet. Det er litt bedre nå som jeg sitter nede. Jeg har sjekket blodprosent, og den er ikke lav. Noen anelser om hva det kan være eller hva jeg kan gjøre for å forhindre det? Du kan spørre på Doktoronline.no eller Lommelegen.no. Ellers ville jeg ha kontaktet fastlegen på nyåret.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #6 Skrevet 26. desember 2016 Høres ut som blodtrykksfall. Kan du være gravid? Anonymkode: 60f1d...274
Persephone Skrevet 26. desember 2016 Forfatter #7 Skrevet 26. desember 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som blodtrykksfall. Kan du være gravid? Anonymkode: 60f1d...274 Blodtrykksfall? Hva kan det skyldes? Problemer med blodtrykket trodde jeg bare var noe som skjedde når man ble eldre. Jeg er bare 20, men sånt kan vel kanskje skje om man er ung også? Er jo alltid en mulighet for å være gravid. Det er ca to/tre uker siden siste mens starta. 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan også hende du faktisk trenger briller, jeg ble sånn på kvelden etter å ha sett på nettbrett eller mobil i et par timer. Anonymkode: 36cdb...cbf Jeg skaffa nye briller i sommer. Men det kan jo være ved for mye bruk av pc og mobil likevel. Det er jo slitsomt for øynene.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #8 Skrevet 26. desember 2016 Det heter svimmel Anonymkode: 1f6c8...8b1 1
Persephone Skrevet 27. desember 2016 Forfatter #9 Skrevet 27. desember 2016 På 26.12.2016 den 16.40, AnonymBruker skrev: Det heter svimmel Anonymkode: 1f6c8...8b1 Joa, men det er ikke helt følelsen av å være svimmel jeg prøver å beskrive. Jeg føler meg ør og lett i hodet, og det er nesten som å være svimmel.
dillyduzit Skrevet 27. desember 2016 #10 Skrevet 27. desember 2016 Slet med det samme som deg, og gjør det innimellom. Det viste seg å være synet som har endret seg som gjorde meg veldig sliten i første omgang, i tillegg til at jeg ikke klarte å fokusere. Med en gang jeg fikk nye briller, merket jeg en endring. Nå skjer det hovedsakelig fordi jeg får et blodsukkerfall, rett og slett. Jeg kan få hypoglykemi (lavt blodsukker uten diabetes) veldig lett, blant annet fordi jeg går på lite næring (lite matlyst) og har vitaminmangel her til gudene vet hvor. Så, sjekk synet, det kan være snakk om en ørliten forskjell som setter det hele ut av "spill". Før opp en dagbok når det skjer, når spiste du sist, hva spiste du? Hva gjorde du før det skjedde? Hvordan "bedret" det seg? Skriv ned i en dagbok som nevnt, og ta med til legen i første omgang, og igjen, sjekk synet. Det er helt jævlig. Du føler deg svimmel, men på en måte ikke. Det er nesten som at hodet sitter relativt løst i resten av kroppen, og øynene ikke klarer å fokusere med mindre du myser, samtidig føler du at kroppen ikke henger helt med.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå