Envy Skrevet 25. desember 2016 #1 Skrevet 25. desember 2016 Hei! Jeg bare lurer på om noen har tips eller erfaringer som fungerer mot vedvarende kvalme? Har den siste uken slitt med kvalme som kommer og går, første dagen med brekninger. Det dukker oftest opp tidlig om morgenen, så våkner liksom av det. Er så ubehagelig å våkne sånn hele tiden. Synes det hjelper med noen tørre kjeks og vann så jeg får sove igjen på en times tid. Men ikke noe hyggelig, skjønner ikke hva dette er. Er ikke løs i magen eller dårlig "i andre enden", heller litt forstoppet, så synes ikke det ligner virus heller? Og nei, før noen nevner graviditet, jeg er nærmere 30 og tar P-pille like jevnlig nå som i alle år fra før, så det er det nok ikke. Noen som vet hva det kan være, eller som har opplevd lignende? beklager ekle detaljer forresten
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #2 Skrevet 25. desember 2016 Hadde tatt en graviditetstest for sikkerhetsskyld siden både forstoppelse og kvalme er symptomer på graviditet. Man kan også bli kvalm av forstoppelse, men syns du bør kontakte lege for vedvarende kvalme. Anonymkode: d0eb8...4ea
Gjest GT-R Skrevet 25. desember 2016 #3 Skrevet 25. desember 2016 Høres nøyaktig ut som noe jeg hadde for et par uker siden. Det varte vel rundt 10 dager. Gikk ned 4 kilo i den perioden for jeg var så kvalm at jeg ikke fikk spist noe nesten.
Envy Skrevet 25. desember 2016 Forfatter #4 Skrevet 25. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde tatt en graviditetstest for sikkerhetsskyld siden både forstoppelse og kvalme er symptomer på graviditet. Man kan også bli kvalm av forstoppelse, men syns du bør kontakte lege for vedvarende kvalme. Anonymkode: d0eb8...4ea Skal gjøre begge deler om det fortsetter ut på nyåret.. bare så typisk at det skal bli sånn akkurat i julen
Envy Skrevet 25. desember 2016 Forfatter #5 Skrevet 25. desember 2016 2 timer siden, supra skrev: Høres nøyaktig ut som noe jeg hadde for et par uker siden. Det varte vel rundt 10 dager. Gikk ned 4 kilo i den perioden for jeg var så kvalm at jeg ikke fikk spist noe nesten. Hmm, så det kan kanskje være noe rart som går da? 10 dager var leeenge får vel se på det som en slankekur om ikke annet, selv om jeg nok heller går opp av alle disse kjeksene jeg driver å dytter nedpå. Har heller ikke noe problem med matlysten når kvalmen ikke er der.. er bare så utrolig kjipt når den dukker opp
Lanista1984 Skrevet 25. desember 2016 #6 Skrevet 25. desember 2016 3 timer siden, Envy skrev: Hei! Jeg bare lurer på om noen har tips eller erfaringer som fungerer mot vedvarende kvalme? Har den siste uken slitt med kvalme som kommer og går, første dagen med brekninger. Det dukker oftest opp tidlig om morgenen, så våkner liksom av det. Er så ubehagelig å våkne sånn hele tiden. Synes det hjelper med noen tørre kjeks og vann så jeg får sove igjen på en times tid. Men ikke noe hyggelig, skjønner ikke hva dette er. Er ikke løs i magen eller dårlig "i andre enden", heller litt forstoppet, så synes ikke det ligner virus heller? Og nei, før noen nevner graviditet, jeg er nærmere 30 og tar P-pille like jevnlig nå som i alle år fra før, så det er det nok ikke. Noen som vet hva det kan være, eller som har opplevd lignende? beklager ekle detaljer forresten Jeg opplever dette ganske ofte. Kaster ikke opp. Bare brekninger. Men jeg tror for min del det er bekymringer som gjør at kroppen ikke får ordentlig ro. Det fysiske generelt er tipp topp. Jeg tyr også til mye vann og kjeks. Til tider savner en skikkelig appetitt, til tross for at jeg beveger meg mye. Rare greier. Håper det løser seg. (For oss begge:))
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #7 Skrevet 25. desember 2016 Jeg opplevde en kort periode med kvalme som du beskriver. Følte meg ikke syk ellers, men hadde en svak uggen følelse som kom og gikk i ca to uker. Gjorde ikke noe med det, og kvalmen forsvant like fort som den kom, just in time for julematen Men det høres jo ut som du opplever en sterkere variant enn meg i og med at du har brekninger, så mulig du bør sjekke deg hos legen. Vet at feks magesår kan gi kvalme. Anonymkode: 42598...0a8
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #8 Skrevet 26. desember 2016 Jeg blir kvalm av stress. Har jeg stressende perioder/perioder med bekymringer så blir jeg skikkelig kvalm. Og så er det jo en sånn selvforstrekende greie, forkuserer på at jeg er kvalm fordi det er så ubehagelig og slitsomt og da blir jeg enda kvalmere fordi jeg "kjenner etter". Det kan jo også være magesyre? Hva med å prøve Somac eller noe i noen dager for å se om kvalmen forsvinner? Hvis du tar deg et glass vin når du er kvalm; forsvinner kvalmen da? (Typisk for meg så gjør det det når jeg har stresskvalme.. ) Håper det gir seg Anonymkode: 60e30...b20
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå