Gå til innhold

Slett meg

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Venligst slett denne tråden :)

(For de som lurer skal vi på samtale med familievernet)

Endret av Premix83
Feiltetting
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her bør du jo ta opp det som skjedde med sønnen deres etter at han har lagt seg. Fortell hva du føler, din sønns trygghet er det vikitigste her. Lykke til.

Anonymkode: d61d5...5ba

• Liker 10
Skrevet

Slå opp med henne asap!!! Jeg sliter med å få barn og hadde min samboer hatt barn, hadde jeg behandlet dem som egne! Barn er et mirakel! Og du må beskytte dem først av alle!

Anonymkode: 4ef63...ffc

• Liker 13
Skrevet

Jeg hadde blitt utrolig bekymret for barnet. Hadde nesten vært redd for å la henne være alene med han. Vet ikke helt hva du skal gjøre men jeg ville tatt en prat med henne om hvordan oppførselen hennes er med på å forme barnet deres. Få henne inn på et foreldrekurs eller noe sånt. Det verste her er jo at hun visste hun hadde gjort noe galt og så prøvde hun å skjule det...dårlig tegn i min bok det der. 

• Liker 19
Skrevet

Herregud, jeg fikk vondt av å lese dette. Hun hadde vært ute av døra, og ute av mitt liv med en gang feiringen var over. Ikke snakk om å la en slik person fortsette å bo i lag med dere etter dette!!! Din sønn på 2 år skal beskyttes mot slike, ikke bruk tiden på KG, men få henne ut av livet ditt ASAP!!!

Anonymkode: 9aeeb...508

• Liker 8
Skrevet

Jeg ville snakket med henne om dette og vist at jeg tok det svært alvorlig. Var det et øyeblikks frustrasjon som hun angrer fryktelig på? Eller er det en vanlig måte å reagere på? Uansett så er det alvorlig. Spesielt mot et så lite barn!

Er det deres sønn eller bare din?

• Liker 2
Skrevet

syns ogs[ dette er alvorlig. vist hun er alene hjemme med din sønn så hadde jeg tatt opp skjulte video kamera i huset og se hvordan hun behandler din unge....vil gjerne ha update.følger denne

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår det som hun er mor til gutten?

Da er det ikke så lett å bare avslutte. Det finnes apper for å "redde" slettede filer på android i alle fall. Jeg vet ikke hvor gode de er, men ville prøvd om jeg var deg. Her kanskje er et sted å begynne:

Det er en vanskelig situasjon, og hva du bør gjøre avhenger jo mye av hva hun innrømmer og er villig til å gjøre når hun kanskje ikke er i panikk - som hun trolig var da hun innså at det var et opptak hun ikke visste om.

Jeg ville vurdet å snakke med helsesøster, familievernkontor eller barnevernet. Avhengig av hennes reaksjon og forklaring.

Det var trist å lese, håper dere finner en god løsning.

Anonymkode: a9f7a...57e

Skrevet
8 timer siden, Premix83 skrev:

I dag på julaften satt eg opp tlf min i stuen for å filme vår sønn på snart 2år når julenissen kom på besøk (meg). Det var bare meg, min samboer og sønn. Startet opptaket før eg gjekk i garasjen å kledde på meg(da var de på badet) Kom inn etter 5min, leverte gavene og gjekk ut igjen. 

Når eg da kom inn igjen hadde ho funnet tlf min og fomlet veldig med å redigere videoen eg hadde filmet. Sa videoen var for lang til å sende til besteforeldrene. Men merket på ho at noe ikkje stemte.. Tok tlf og såg på videoen før ho klarte å slette den delen ho Ikkje ville eg skulle se.

Det eg såg på videoen var at når eg var i garasja for å kle meg ut fekk vår sønn åpne en pakke, en lastebil. Ho dreiv å filmet med snap når han kjørte den rund på stuegulvet, var kjempeglad :) Men når han kom litt borti foten hennes ble ho tydelig irritert og skubbet han kraftig bortover golvet slik at han slo hodet. Også ble ho tydelig iritert for at han begynte å hylgrine og sa at han måtte være forsiktig...(holdt hele tiden på med tlf sin) 

Eg ble kjempesint og fekk kjempevondt inni meg når eg såg videoen, at ho gjør slikt mot min sønn som var kjempeglad for å få seg lastebil. Ho vet eg eg har sett det, men eg har ikkje sagt et ord til henne ennå for ikkje å ødlegge kvelden til vår sønn. Har bare latet som at alt er normalt. 

Ka skal eg gjør? :( 

Dette er ikke greit! Jeg mener at du bør tvangsmelde din samboer på omsorgskurs og foreldrekurs,og også bestille en time for dere ved et lokalt familievernkontor for å drøfte hendelsen i fellesskap. Når hun har slike tendenser og barnet er så lite, så lover dette svært dårlig for dagene fremover. Hun vil nok fortsette slik overfor barnet og du vet ikke om det. Spør du, vil hun si at alt gikk bra. Barnet vil ta skade av dette. Skaff hjelp/bestill timer nå. 

Anonymkode: d1ed8...26a

• Liker 2
Skrevet

Vold mot barn er aldri greit. Jeg grøsser bare av tanken hva denne dama gjør når du ikke er til stede. 

Hun prøvde å slette bevisene og det er skremmende! 

Anonymkode: 76a56...059

• Liker 5
Skrevet

Her må du slå i bordet altså. Om hun ikke tåler å høre hvordan du føler det, så er det ihvertfall bare en ting å gjøre få henne ut fortere enn svint.

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, Premix83 skrev:

I dag på julaften satt eg opp tlf min i stuen for å filme vår sønn på snart 2år når julenissen kom på besøk (meg). Det var bare meg, min samboer og sønn. Startet opptaket før eg gjekk i garasjen å kledde på meg(da var de på badet) Kom inn etter 5min, leverte gavene og gjekk ut igjen. 

Når eg da kom inn igjen hadde ho funnet tlf min og fomlet veldig med å redigere videoen eg hadde filmet. Sa videoen var for lang til å sende til besteforeldrene. Men merket på ho at noe ikkje stemte.. Tok tlf og såg på videoen før ho klarte å slette den delen ho Ikkje ville eg skulle se.

Det eg såg på videoen var at når eg var i garasja for å kle meg ut fekk vår sønn åpne en pakke, en lastebil. Ho dreiv å filmet med snap når han kjørte den rund på stuegulvet, var kjempeglad :) Men når han kom litt borti foten hennes ble ho tydelig irritert og skubbet han kraftig bortover golvet slik at han slo hodet. Også ble ho tydelig iritert for at han begynte å hylgrine og sa at han måtte være forsiktig...(holdt hele tiden på med tlf sin) 

Eg ble kjempesint og fekk kjempevondt inni meg når eg såg videoen, at ho gjør slikt mot min sønn som var kjempeglad for å få seg lastebil. Ho vet eg eg har sett det, men eg har ikkje sagt et ord til henne ennå for ikkje å ødlegge kvelden til vår sønn. Har bare latet som at alt er normalt. 

Var det et øyeblikks frustrasjon, ville jeg ha tatt det opp. Har det for vane å skje, så hadde jeg ringt Alarmtelefonen for barn og unge. 

Skrevet

Her hjelper det jo ingenting å slå opp med dama, da får jo hun antageligvis hovedomsorgen (med mindre du kjører rettsak og legger frem videoen og lager masse ubehageligheter. Uansett så skal det nok mye til for at dama ikke får omsorg i det hele tatt, og er det en ting jeg aldri ville turt hadde det vært å la henne være alene med barnet!) 

Så her er det bare en ting å gjøre: Ikke la mor være alene med barnet i et sekund (gå på do med døra åpen slik at du hører alt som skjer) Skaff barnevakt til barnet slik at du skåner han for evt. bråk som måtte følge, vis mor videoen og spør hva hun tenker om oppførselen der. Si at du ikke under noen omstendighet tillater slik behandling av deres barn, og krev at dette aldri gjentar seg samt at hun deltar på et foreldreveiledende kurs. Evt. kan du kontakte barnevernet for veiledning eller familievernkontoret for en samtale der, med dere begge til stede. Så ville jeg absolutt satt opp kameraer over alt i huset slik at du får med deg hva som skjer når du ikke er til stede. Kameraer er små nå for tiden og kan lett skjules, bruk fantasien. Gå igjennom materialet daglig og skjer noe lignende igjen bytter du lås på døra og setter tingene hennes utenfor. Da er det definitivt slutt og du må kjøre rettssak for å få hovedomsorgen samt at mor kun må få samvær under oppsyn. Her brukes videoene som bevis på at mor ikke er skikket til å ha omsorgen. 

Håper du tar dette på alvor. Vold mot barn skal aldri godtas, da dette kan påvirke barnet i negativ retning resten av livet. En mor skal være en trygg omsorgsperson, ikke en som brått og uventet (for barnet) kan utøve vold og skape smerte og usikkerhet hos eget barn. 

Anonymkode: ab69f...76e

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slå opp med henne asap!!! Jeg sliter med å få barn og hadde min samboer hatt barn, hadde jeg behandlet dem som egne! Barn er et mirakel! Og du må beskytte dem først av alle!

Anonymkode: 4ef63...ffc

Tror eg beskytter han bedre om eg ikkje slår opp med henne. Om eg slår opp kommer ho til å ta han med seg, og da flytter de langt unna.

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, MapleSirup skrev:

Jeg ville snakket med henne om dette og vist at jeg tok det svært alvorlig. Var det et øyeblikks frustrasjon som hun angrer fryktelig på? Eller er det en vanlig måte å reagere på? Uansett så er det alvorlig. Spesielt mot et så lite barn!

Er det deres sønn eller bare din?

Det er vår sønn. Har mye eg ville ha sagt, men er litt redd det blir dumt å skrive det på et forum.. Skal passe på, og om det gjentar seg kontakter eg familievernkontoret. Om eg lager mye bråk av dette vet eg han hun forlater meg og tar med seg vår sønn.

Skrevet

Hadde gitt kvinnemenneske en velfortjent bank!

Skrevet

Kopier filmen. Ta med til barnevernet og hør hvordan dette bør gripes an. Han vil lenge være for liten til å kunne be om hjelp hvis mor blir voldsom når ingen er vitner. Det er neppe første gang.

Du kan også ringe dem anonymt og ta første prat.

• Liker 2
Skrevet
På 25.12.2016 den 2.54, Premix83 skrev:

Jeg hadde også blitt bekymret. Jeg hadde ikke latt barnet være alene med henne fremover. Jeg ville også tatt det opp med henne på kveldstid, når det er bare dere 2. Etter leggetid for den lille. Hvem vet, kanskje det har skjedd flere ganger? Tror neppe det er første gangen noe lignende har hendt. 

Ta for guds skyld vare på videoen! Ikke slett den. Ta den med til barnevernet. Få til en avtale med barnevernet og vis dem videoen. Forklar at du er bekymret og ikke tør la barnet være alene med henne.  Dette kan ha skjedd flere ganger, tror ikke dette er noe som skjer en gang, der og da. Samboeren din trenger muligens veiledning/hjelp. Og barnevernet kan hjelpe til med det! 

• Liker 1
Gjest Vilunich
Skrevet

Hei. 

Tror du mor Evt har slitt med / sliter med fødselsdepresjon eller noe? Da kan lunta bli veldig kort. Du kjenner henne sikkert såpass godt at du vet om hun er en god mor eller ikke i bunnen.

snakk med henne og spør hvordan hun har det. At du så at hun visste det hun hadde gjort var galt, og hvorfor hun tror hun allikevel gjør slikt. Spør om hun vil prate litt med noen / Evt få noe for depresjon...

om du virker støttende så vil nok dette gå fint - ikke for å forsvare slikt altså - man skal IKKE gjøre sånt med barn, men jeg er veldig for å finne ut av HVORFOR folk gjør som de gjør..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...