AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #1 Skrevet 25. desember 2016 Det er mye snakk om deling av bilder av barn på sosiale medier, overeksponering og nettvett. Jeg er enig i at enkelte går alt for langt, og jeg blir redd og bekymret. Det jeg tenker på da, er om jeg også har delt for masse. Instagramkontoen min er privat, og der har jeg kun famile og venner. Ca 40 stk. Deler sjeldent bilder der. På Facebook har jeg famile, venner og noen gamle klassekamerater/bekjente. Der deler jeg bilder kanskje 2-3 ganger i året. Spør alltid den eldste om det er greit først og deler bare "hyggelige" bilder. Som i dag. Hele familien foran juletreet. Den yngste er for liten til å forstå dette. Skulle jeg da ha latt være? Er dette uomtenksomt gjort av meg? Altså å legge ut et julebilde av barna mine? Anonymkode: 08297...a90
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #2 Skrevet 25. desember 2016 Ville du satt det inn i avisen/hengt det på en plakattavle ved butikken? Er svaret ja, så er det greit. Er svaret nei, så dropper du, og viser de heller frem når dere får familiebesøk. Anonymkode: c5905...7b8 5
Leavemealone Skrevet 25. desember 2016 #3 Skrevet 25. desember 2016 Jeg ser ingen poeng i å dele bildene mine med andre. Det viktigste for oss er at vi har det bra, ikke at andre skal se hvor fint vi har det. Det er altfor mange som bare er ute etter å fremstå som "lykkelig familie" i andre sine øyne. Derfor er jeg aldri på facebook eller slike lignende plasser. Det er blitt et galehus uten like. 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #4 Skrevet 26. desember 2016 Hvis du kunne hatt bildet i et lite album, så tenk du hadde vært komfortabel med å vise det til, og så deler du det med de. Ingen får traumer av at vaktmesteren på fars jobb får se bilde av barnet ditt foran juletreet. Da er det også galt å sende julekort til venner og familie. Julekortet henges opp på veggen og ukjente får se det. Helt greit, og ingen reagerer på det. Man kan ikke sammenligne det med å legge ut bilde i avisen. Men bruk vettet. Og det virker det som du gjør. Anonymkode: 0c214...0aa 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #5 Skrevet 4. januar 2017 Er gravid i 8 mnd nå og har ingen planer om å dele bilder av h*n på sosialemedier.. Familien min / sivgers er dessverre veldig some folk. Hvordan tar jeg samtalen om at jeg ikke ønsker eksponering av mitt barn uten å kritisere dem for at de legger ut meter på meter av deres egne barn? Anonymkode: ad449...d2b
mari64 Skrevet 4. januar 2017 #6 Skrevet 4. januar 2017 Husk at det nytter ikke om kontoen din er privat eller ikke. Internett er internett. Jeg synes det er utrolig dårlig gjort mot barna å dele bilder og videoer av dem på nett når de er for små til å selv kunne velge om de vil det eller ikke. Mange foreldre blir sinte og defensive når jeg sier dette...
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #7 Skrevet 4. januar 2017 Jeg er foreldre til tenåringer, og har ingen problemer med å dele noen få uskyldige bilder på nett. På samme måte som det ikke er "hysteri" å la være, er det ikke nødvendigvis "uforsvarlig" å gjøre det. Sannsynligheten for at noen skulle være sykelig interessert i bildet av min lille Ole i nissekostyme fra 2011, blant alle de milliardene av bilder som finnes der ute, er forsvinnende liten. Så det lever jeg godt med. Nakenbilder, flaue bilder, pinlige bilder og utleverende bilder er ikke greit. Men ungdommen deler langt mer enn hva vi gjør, så at det skal være så horribelt uansvarlig med et (påkledd og uskyldig) bilde i skuddåret ser jeg ikke helt. Dere som er fullstendig imot bildebruk, hva tenker dere om tekst? Anonymkode: 6ad12...fa1 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #8 Skrevet 9. januar 2017 Må si meg litt overrasket at de som skriker høyest om personvern på Facebook, er de som legger ut bilder av ungene sine i bare trusa :/ Anonymkode: 0c214...0aa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå