Gå til innhold

spm om tur/retur svenske ferge

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis man kjører fram og tilbake, behøver man å gå av båten når den omkommer sverige eller kan m an bare sitte i ?

er det noen andre grenser på hvor mye tobakk man kan ta med om man bare kjører fram og tilbake? har hørt at man må vær ei landet i 24 timer for å ta med seg så så mye. Jeg vil gjerne kjøpe endel. Hvor mye kan jeg 2 personer kjøpe med seg av snus?

Anonymkode: 8de61...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man kjører fram og tilbake, behøver man å gå av båten når den omkommer sverige eller kan m an bare sitte i ?

er det noen andre grenser på hvor mye tobakk man kan ta med om man bare kjører fram og tilbake? har hørt at man må vær ei landet i 24 timer for å ta med seg så så mye. Jeg vil gjerne kjøpe endel. Hvor mye kan jeg 2 personer kjøpe med seg av snus?

dette gjelder sandefjord-strømstad båt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

dette gjelder sandefjord-strømstad båt

det gjelder tidspunkt 7 om morgen også fram og tilbake. Og hvor gammel må man være for å kjøpe sprit? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du bestiller tur/retur kan du risikere å ikke få kjøpt kvota på båten. Kort og greit fordi tollreglene sier at du må ha vært ute av landet i 24 timer. Bestill billett til sverige, kjøp kvota og kjøp returbillett i Strömstad for å være på sikre siden. 

Jeg har kjøpt tur/retur til Danmark en gang (Larvik-Hirtshals) og da fikk jeg kjøpt kvota på vei ned, men på billetten hjem var det sperret for kvote (du må bruke billetten i taxfree for å få kjøpt). Noen andre jeg kjenner hadde "sperret" billett begge veier. Husk også at det er strengere alkoholregler i Sverige enn i Norge slik at du kan ta med deg alkohol med lavere prosent på turen til Sverige enn hjem. I Norge kan du f.eks ta Baylis på vinkvota, det kan du ikke til Sverige. Hilsen hun som har blitt stoppet med den i kassa flere ganger 🙄

Her ser du tollkvotene:

http://www.toll.no/no/varer/alkohol-og-tobakk/kvote/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Sirah skrev:

Dersom du bestiller tur/retur kan du risikere å ikke få kjøpt kvota på båten. Kort og greit fordi tollreglene sier at du må ha vært ute av landet i 24 timer. Bestill billett til sverige, kjøp kvota og kjøp returbillett i Strömstad for å være på sikre siden. 

Jeg har kjøpt tur/retur til Danmark en gang (Larvik-Hirtshals) og da fikk jeg kjøpt kvota på vei ned, men på billetten hjem var det sperret for kvote (du må bruke billetten i taxfree for å få kjøpt). Noen andre jeg kjenner hadde "sperret" billett begge veier. Husk også at det er strengere alkoholregler i Sverige enn i Norge slik at du kan ta med deg alkohol med lavere prosent på turen til Sverige enn hjem. I Norge kan du f.eks ta Baylis på vinkvota, det kan du ikke til Sverige. Hilsen hun som har blitt stoppet med den i kassa flere ganger 🙄

Her ser du tollkvotene:

http://www.toll.no/no/varer/alkohol-og-tobakk/kvote/

Takk for et fint svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må av båten mellom avgangene. Vi har ihvertfall pleid å fått kjøpt røyk og snus på vei til Sverige. Hvis jeg husker rett, orker ikke å sjekke nå, så kan du gå inn på f.eks Color Line sine nettsider og se kvoter og aldersgrenser. Det er forskjell på aldersgrensene på alkohol. Må være 20 år for å kjøpe sprit over 22%. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snus er vulgært og Harry!

Anonymkode: 44576...c9e

de fleste snuser i dag :) Hvertfall av den yngre generasjonen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for et fint svar ;)

Håper det var noe til hjelp :) Skal ikke påstå at alt er helt korrekt, men det er mine erfaringer etter "ørten" turer med den ferja 😂

Ta foresten med småpenger til oppbevaringsskapa så slipper dere å drasse på en hel masse tunge bæreposer 🙄 Dessverre må dere ta varene med i land, men dere slipper i det minste å drasse på det på båten. Mener det koster 20kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...