Gå til innhold

Redd for helsesøster..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Okei, så dere mener at når jeg har både bevis fra lege og KEF at jeg går til behandling så kan ingen motsi det?

I tillegg har helsesøster ikke noe å si i denne situasjonen ikke sant? Når jeg selvfølgelig går ned i vekt og tar tak i problemet mitt. Da kan helsesøster ikke sende bekymring til barnevernet?

Anonymkode: 6558d...432

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar <3 Hva mener du med ubekvemt om helsesøster er en fjott?

Det er snakk om mennesker. At hun kan komme med en sleivete kommentar av et eller annet slag er ikke umulig, men lite sannsynlig. Mest sannsynlig ender det med at det blir enten en ny støttespiller, eller en nøytral person med en notatblokk.

Dette går fint :)

Anonymkode: 3defb...cf4

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Okei, så dere mener at når jeg har både bevis fra lege og KEF at jeg går til behandling så kan ingen motsi det?

I tillegg har helsesøster ikke noe å si i denne situasjonen ikke sant? Når jeg selvfølgelig går ned i vekt og tar tak i problemet mitt. Da kan helsesøster ikke sende bekymring til barnevernet?

Stemmer. Hun kan saktens prøve, ingen kan nekte henne å snakke, men det vil bare slå tilbake på henne med at hun blir sett på som useriøs.

Anonymkode: 3defb...cf4

Gjest Den Lille Heksa
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

KEF er klinisk ernæringsfysiolog. 

Ja jeg kan velge selv, men min KEF spurte om jeg kunne ha oppføgning hos helsesøster så jeg slapp både fravær og tid når jeg skulle til henne. KEF sa at hun skulle sende brev til helsesøster ved min skole, og be henne veie meg hver mnd slik at jeg kan følge min rutine og det skal bli enklere for meg. Jeg vil gjerne dra dit og få oppfølgning men pga tidligere dårlige minner gruer jeg meg og er litt redd for at det samme skal skje som sist. Selvfølgelig truing med barnevernet, angst osv.. jeg har blitt bedre idag, men de dårlige minnene skremmer meg. 

Ok, da skjønner jeg. Du trenger ikke tenke på det med bv. Kjenner noen som ble forfulgt av bv i mange år, men de ga seg når barna nærmet seg 18. Kan ikke tenke meg at noen setter igang noe sånt når du er 17, og dessuten er det jo ingen grunn til det da du er iferd med å gå ned i vekt. Ingen kommer til å mase om det nå. 

Skrevet

Okei, tusen takk for alle svar. Dere har roet meg ned og gitt meg motivasjon til forbedring!
DERE ER HERLIGE!:hjertesmil:

God jul :tree::kghjerte:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...