Gå til innhold

ser gravid ut

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg ser fullstendig gravid ut ser ut som jeg er 4 mnd på vei, kan det skyldes hormonendringer fra medikamenter?

jeg har sett på mange pasienter i psykiatrien at de får graviditetesmager, jeg har gått på denne type medisiner før. kan det slå ut når jeg slutter på dem?

Anonymkode: 8439e...a93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags medisin er det du mener gjør at du får stor mage? Eneste jeg kan komme på er Cushings syndrom som følge av at man har tatt glukokortikoider (prednisolon) over tid, men det er vel ikke mange andre medisiner som gir stor mage som bivirkning. 

Det kan skyldes allergier eller sykdommer som gir ascites (væskeansamling i buken) eller sykdommer som gir utspilt mage. 

Anonymkode: 9f4fe...183

Skrevet

Det er nok bare fett. Hvis du har hatt mye av stresshormonet kortisol i kroppen så kan fettet havne på magen. Hvis du har noe familie med samme tendens til å legge på seg rundt livet så er det nok også en arvelig faktor. 

Anonymkode: a8def...e9f

Skrevet

medisinene var antipsykotisk og medisin for bipolar, ja kan stemme med høyt kortisol og mye stress. er vel bare å begynne å trene da. kanskje det løser seg etter etpar mnd med trening.

Anonymkode: 8439e...a93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...