Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg liker stort sett bare Martini Asti av det jeg har smakt. Noen gode forslag t viner jeg kan prøve og som dere like?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Martini asti er en søt vin basert på Muscato-druen, så det er sikkert ikke så dumt å fortsette å prøve seg frem i samme gate hvis du liker den. Det er fantastisk mye god tørr hvitvin, men det er sikkert litt brått å hoppe rett dit hvis du ikke har falt for andre viner enn Martini Asti enda. Tryggere å gå via halvsøt og halvtørr, kanskje? Det finnes mye dårlig søt hvitvin, så hold deg i hvertfall unna de aller billigste (jeg ville holdt meg unna Seniorita, for eksempel). Liebfraumilch er ofte enkle halvtørre viner det er lett å like, og Madonna Liebfraumilch er ikke ille. Og hvis du liker bobler, er både Delapierre seco og Codorniu classico seco sprudlende godt uten å bli champagne-dyrt.

Hvis du har lyst til å utforske vin, er det ofte lurt å gjøre det ved siden av mat; Det kan komme store smaksopplevelser når vin du i utgangspunktet trodde du ikke likte, plutselig blir kjempegod ved siden av mat.

På vinmonopolets sider http://www.vinmonopolet.no/ finner du detaljerte data over viner, og mer omtale finnes på Aperfif http://www.aperitif.no/.

Lykke til med utforsking av vinens fantastiske verden, håper du finner noe du liker!

Skrevet

Eg likar kun kvitvin... Men likar det til gjengjeld veldig godt! *mmmm*

"Lærte" meg å drikke kvitvin med Green Gold, god tysk vin! Ellers veit eg at mange syns Dr.Losen er en bra vin å begynne med. Eg syns fortsatt den er kjempegod.

Min favorittvin er Green Label, fikk anbefalt den når eg spurte etter noko liknande Green Label.

Konklusjon: Prøv en tysk vin!

Skrevet

eg drikke rød vin.. syns kvitvin minne meg om da eg va 14 og tvinga i meg blue non fordi det va det billigaste og eg hadde lyst til å bli full *traaagisk*

rødvin derimot syns eg e kjempe godt!

Har drokke en del Bohem, den e ganske god, og kåra til å være den beste billig-rødvinen... i tillegg sa dei at dei kunne kommt langt opp på lista og konkurrert om dei dyre vinane og.. men, blir litt lei etter ei stund..

For tida drikke eg mest rocca, den e knallgo! anbefales!

Skrevet
Prøv en Chablis. :sikle:

Helt enig at det er en god vin.

Men når hun sier at det er Martini Asti som er favoritten.... da tror jeg vi er mer i landet rundt Pach Canei og Libfrau Milch.

Skrevet

Men når hun sier at det er Martini Asti som er favoritten.... da tror jeg vi er mer i landet  rundt Pach Canei og Libfrau Milch.

Da nevner jeg "Reiler von hessen stein" i samme slengen. Den er ganske lik Liebfraümlich.

Skrevet

Da nevner jeg "Reiler von hessen stein" i samme slengen. Den er ganske lik Liebfraümlich.

Skrevet

Liebfraümilch og reiler von hessen stein er mine favoritter :)

Skrevet

Syns og dr. loosen er god. og rosemounth, verdens beste hvitvin! :wow:

Skrevet

Mmm, den er god.

Lenge siden jeg har drukket hvitvin, gitt. Besøke polet i morra tro? :sjarmor:

Skrevet

Drikker ikke så mye hvitvin, så noen vin kjenner er jeg definitivt ikke, men når jeg drikker det, pleier jeg som regel alltid å kjøpe Dr.Loosen Riesling kabinett - Kjempe god, og koster rundt 80 kr...

Skrevet
Min favorittvin er Green Label, fikk anbefalt den når eg spurte etter noko liknande Green Label.

Det er favoritten min og!! nammenam!

Skrevet

Hmmmm ja det høres da logisk ut :ler:

Skrevet

Hmmmm ja det høres da logisk ut :ler:

Hehe!! Har alltid vore veldig logisk av meg. Thank you very mutch!! Personalet på polet tok meg heilt bokstavelig :ler:

Ok då... Green Label blablablabla Green Gold, skulle det vere.

Gjest Toro_Jenta
Skrevet

dr loosen som nevnt ovenfor

trittenheimer

Toso muscato spumante

Toso Asti

:oops: :oops: :oops: :oops:

ja hvis du skal ha de søte og ikke tørre asså

Blue Angel

Ars Vitis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...