Gå til innhold

KåGe-restauranten


Zenobia

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, fiole skrev:

Ha, ha ha, Jeg har i de to siste årene hatt lyst til å finne meg et sted lite hus f.eks litt avsides men ikke så langt vekke fra folk heller, jeg har noen år igjen på jobb....he he...er ofte på nettet og funderer hmm....bare det...:)

Tenkte du i Sverige? Grenseprisene er jo drevet i været av nordmenn som kjøpte "ALT" som var av feriesteder over grensa. For 10 år siden fikk man et "torp"...lite nedlagt småbruk eller husmannsplass på 5 mål tomt for 150.000,-  Ikke nå lenger.  :angry:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

Tenkte du i Sverige? Grenseprisene er jo drevet i været av nordmenn som kjøpte "ALT" som var av feriesteder over grensa. For 10 år siden fikk man et "torp"...lite nedlagt småbruk eller husmannsplass på 5 mål tomt for 150.000,-  Ikke nå lenger.  :angry:

Jeg har kikket på begge sider av grensa, fra Halden over til Sverige men kun i Norge oppover til Elverumstraktene. Men jeg har bestemt meg for å holde meg i Norge. Jeg vil ha villmarka som nabo kan du si :fnise: men i og med at jeg må tjene til livets opphold så er det flere områder det må klaffe på. Tror faktisk når jeg tenker meg om så har jeg fundert lenge

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, fiole skrev:

Jeg har kikket på begge sider av grensa, fra Halden over til Sverige men kun i Norge oppover til Elverumstraktene. Men jeg har bestemt meg for å holde meg i Norge. Jeg vil ha villmarka som nabo kan du si :fnise: men i og med at jeg må tjene til livets opphold så er det flere områder det må klaffe på. Tror faktisk når jeg tenker meg om så har jeg fundert lenge

Ok. Det er fortsatt mulig å finne billig i Norge. Det kommer seff alltid an på hva man er ute etter.

Slik JEG ser det... ei dårlig hytte på flott tomt er å foretrekke over omvendt.  Hytta kan gjøres noe med, men tomta/beliggenheten kan du aldri gjøre noe med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Ok. Det er fortsatt mulig å finne billig i Norge. Det kommer seff alltid an på hva man er ute etter.

Slik JEG ser det... ei dårlig hytte på flott tomt er å foretrekke over omvendt.  Hytta kan gjøres noe med, men tomta/beliggenheten kan du aldri gjøre noe med.

Det er jeg enig i men det var alle de forb***reglene om å bruke hytte til bolig da.....:raven:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, fiole skrev:

Det er jeg enig i men det var alle de forb***reglene om å bruke hytte til bolig da.....:raven:

Ulike regler kommune til kommune.

Aldri hatt krøll med det hos meg. Undersøk i kommunen du vil ha hytte i. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jerry Lee skrev:

Ulike regler kommune til kommune.

Aldri hatt krøll med det hos meg. Undersøk i kommunen du vil ha hytte i. 

:sjokk: Sierru det!!! Ulike regler.....:bond::hoppendeglad: Så da må jeg gjøre det motsatt vei av det jeg har gjort finne hytte så finne regler så gi opp den.....:sjokk:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, fiole skrev:

:sjokk: Sierru det!!! Ulike regler.....:bond::hoppendeglad: Så da må jeg gjøre det motsatt vei av det jeg har gjort finne hytte så finne regler så gi opp den.....:sjokk:

Du må sjæl søke opp reglene for dette i "din" kommune. 

Noen har f. eks 6 måneder i året, men maks X antall uker sammenhengende.

Min hyttekommune gir faen... mitt lengste opphold var 1, 5 år da huset mitt var ubeboelig. Noen hyttekommuner ser mellom fingrene fordi de vet at hyttefolk ofte legger igjen mye penger der.  :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Du må sjæl søke opp reglene for dette i "din" kommune. 

Noen har f. eks 6 måneder i året, men maks X antall uker sammenhengende.

Min hyttekommune gir faen... mitt lengste opphold var 1, 5 år da huset mitt var ubeboelig. Noen hyttekommuner ser mellom fingrene fordi de vet at hyttefolk ofte legger igjen mye penger der.  :)

Men du mener den kommunen jeg evnt kjøper i vel....ikke den jeg bor nå?

Detter har du svart på ser jeg, sorry

Endret av fiole
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var spennende. Tilfeldigvis er det også min drøm, men det forblir sånn. Akk...O skjønne drøm. :) 

2 timer siden, Jerry Lee skrev:

Kan svenskeJærri få litt? 

Javisst kan han det. :jepp: 

1 time siden, Jerry Lee skrev:

Mellom Finnskogen og Halden....   

"Finnskogen" har alltid virket dragende på meg. Mye "energier" skal det holde til der har jeg hørt.
Nei, jeg mente nok ikke Jerrys. :fnise: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppendeglad:Finnskogen har mystikken, vetter, alver ulver å mumitroll :ninuskapus: gu vet ikke va....Jeg ønsker nok et enklere liv ja....det gjør jeg veldig veldig veldig

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, fiole skrev:

Men du mener den kommunen jeg evnt kjøper i vel....ikke den jeg bor nå?

Detter har du svart på ser jeg, sorry

Ja, men altså...du må forhøre deg om regler i den kommunen du vil ha hytte i.  Hjemkommunen din har ikke noe med det, om de to er to forskjellige.   :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Dette var spennende. Tilfeldigvis er det også min drøm, men det forblir sånn. Akk...O skjønne drøm. :) 

Javisst kan han det. :jepp: 

"Finnskogen" har alltid virket dragende på meg. Mye "energier" skal det holde til der har jeg hørt.
Nei, jeg mente nok ikke Jerrys. :fnise: 

Tusen takk! :)

Og... Tøvefant!  :fnise:  :klem:

((Finnskogen er bare fantastisk! Men man må tåle mygg og bjørn...))

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem med bjørn, jeg brøler bare på Fransk så skremmer jeg f*skapet bort å vekk:raven:

:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, fiole skrev:

Ingen problem med bjørn, jeg brøler bare på Fransk så skremmer jeg f*skapet bort å vekk:raven:

:fnise:

:mynona:   ...Hjæææælp!   :sjokkbla:

Faenskapet går bort nå, ja...   :natti:

:fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

" rusle naken rundt på Finneskauen...

med bare ****** og bare rauen...   "

:flau:

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...