Gå til innhold

KåGe-restauranten


Zenobia

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Hoppetaujenta skrev:

Det er 100% virkelig i fantasien. ;) 

Ja-ah! :jepp:

Heldigvis får jeg med meg ei på slikt av og til.  :)

 

Men, pokker...vi er jo på Ressturrang. Hva serveres her i dag, mon tru...?   :spise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingenting?  Kokken dukka ikke opp...?

Og Jærri som håpet på flesk og duppe nå.  :sukk:

Får spørre NaboDama pent heller, da...   :jepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 :) Det ble så mye matprat i går at jeg har ikke tenkt på annet en god mat idag, ha ha. Hoppe la ut et bilde av karamellpudding i går og jammen tror jeg at jeg skal lage det...har jo kjøpt alt for mange egg som vanlig på denne tiden og de må jo bli til noe så fornutftig som pudding :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva dere fikser til middag i dag, men her kommer desserten:
                             god og gammeldags semulegrynspudding med bringebærsaus. :spise: 

DSC_1683.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser man det :) enda en av "mors gamle" gode desserter. Jeg har vært på hode i fryseboksen i dag for jeg var sikker på at jeg hadde et andebryst nedi der, men nei, det var søkk borte :vetikke: jeg har glemt at jeg har allerede spist det siste...nå ble jeg egentlig minnet på at jeg har lyst til å ta jegerprøven for småvilt...

......nå tenker jeg så mye på det, at det bør vel egentlig gjøres noe med den saken der....tenker jeg :klo:

Endret av fiole
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker de gode gamle matrettene jeg. :)  De gangene jeg har reist igjennom landet og har kommet over noe ala det de kalte "Bondeheimen"-plasser, da har jeg vært ganske lykkelig. Der gjør de det på gammelmåten ennå.  ...og på f.eks. vertshuset Sinclair som ligger lå ved E6 på Kvam i Gudbrandsdalen, hadde jeg mange fine opplevelser. De la inn årene for ikke så mange uker siden og det er evig synd og skam. :(  

fiole: jeg har aldri hatt en sånn stor fryseboks, men har sett andre som har både en-to og tre...og de er smekk fulle. De finner lite av det de leter etter og til sist må ting kastes i stor stil. Jeg holder meg til en sånn liten en under kjøleskapet tror jeg.

Ang. jegerprøve: det er en ting jeg også har tenkt på, men vet ikke om jeg hadde kunnet ta livet av dem der ute. Jeg trenger dem jo ikke. I stor nød hvor verden hadde blitt en veldig mye verre en, så hadde det vært fint å kunne det man bør for å holde seg i live.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He, he, jeg har fryser i kjøleskap, men jeg har i tillegg en liten kube som er veldig dyp, husker ikke hvor mange liter men den er akkurat stor nok til 2 hele lammelår og en kalkun uten eske.....+ litt annet smått å godt.

Jeg forstår Hoppe i forhold til å drepe dyr. Det er vel det som har vært årsaken til at å være jeger har blitt med tanken i mange år. Så har vi jo det med flåing da....jeg vet at når jeg skal lage fransk paté og holder på med lever så er jeg ikke særlig "høy i hatten" grunnet lukt og syn.....Jeg må manne meg opp og helst ha to-tre sterke innabords....:fnise: 

Men for meg har det etterhvert blitt en helhetsvurdering nytte naturens resursser, fred og ro på vandring, og kanskje ligger det en mestringsfølelse pakket inn her et sted. Trofé jakt er noen forkastelige greier :opplyser:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm...jeg tror ikke at flåing ville ha blitt et problem, selv om det nok måtte øves en del for å få magen min i vater. Samvittigheten derimot...å se et levende vesens øyne som kanskje møter mine...det har sin agenda for dagen og har det egentlig ganske ok der ute...har jeg rett til å ta dets liv bare fordi jeg har lyst? Ja, jeg spiser litt kjøtt igjennom året jeg også og det handler ikke om at man ikke skal spise kjøtt ...men de dyrene er allerede døde og i disken hos kjøpmannen; har jeg rett til å ta et liv til hvis jeg ikke må? Det er bare tanker hos meg altså.
Jeg har også noe i meg som sier at jeg ville likt å tilbringe mye tid i naturen og være innstilt på "jakt". Hoppen har muligens litt jegergen i seg. archer.gif *ja, jeg liker indianermetoden jeg* 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Nå fikk du meg nesten til å føle meg som en barbar, fordi jeg vill knerte en fugl å to:hoho:

Jeg er sikker på at viss vi hadde sett hva som foregår når maten vi kjøper i disken, skal preppes for oss, er det MYE vi ikke hadde hatt mage til....så har vi jo klima gassene....hvor mye fiser en rype eller en hare i forhold til en ku lissom :klo:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:...jeg forstår hvor du vil hen ja...  "I will now speak no more. Ugh!"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Vet ikke hva dere fikser til middag i dag, men her kommer desserten:
                             god og gammeldags semulegrynspudding med bringebærsaus. :spise: 

DSC_1683.jpg

Elsker...!   :hoppendeglad:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen liker det veldig godt, så jeg tenkte at de også måtte få litt å drøvtygge på. Jeg er snill sånn. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg kjøpe meg corned beef for å ha på skiver. Det er veldig godt...  :lur: ...med sennep på. 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke noe å bli redd for det, fiole. Vil du også ha kanskje? :jepp: 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at lysten på mat fra bestemors kjøkken frister. Da var det ingen kalorier som eksisterte. 
Kun skikkelig fokus på at det skulle smake. :spise: Og porsjonene var romslige. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...