Gå til innhold

Dårlig forhold til vekt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har et veldig dårlig forhold til vekten min, jeg veier meg hver morgen og kveld, og noen ganger midt på dagen. Jeg kan ikke gå med tilsittende klær, av frykt for at den minste valk skal vises. Men jeg tenker aldri aldri noe negativt om andre mennesker, uavhengig av størrelse og har gode venner i alle fasonger, men er veldig kritisk til meg selv. Jeg er kokk og føler jeg har et normalt forhold til mat, jeg kan dog bli litt matlei i perioder pga jobben. jeg er opptatt av at mine barn får regelmessige og gode sunne måltider.

Under min oppvekst hadde jeg hos min far et litt annerledes forhold til mat, den ene stesøsterern min var overvektig og vi hadde type matrasjoner. For eksempel fikk vi til frokost enten 3 brødskiver, eller så kunne vi bytte en skive i 2 knekkebrød. Vi fikk ikke majones, oboy og fikk ikke ha to typer pålegg på samme skiven(ikke ost og skinke liksom) vi fikk heller ikke lørdagsgodt men fikk velge noe god mat som vi koste oss med istedenfor.

Har min oppvekst noe å gjøre med matsituasjonen hos min far?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke.

Hvor gammel er du?

Kanskje du bør få deg en psykolog eller en annen behandler?

Skrevet

Jeg er over 30 år...

er jo klar over at dette ikke er normalt, for jeg har normal bmi, men føler meg tjukk!

Skrevet

slutt å sammenligne deg med moodeller og se på vanlige damer. Det skalvære litt kjøtt på beina.

Anonymkode: 720a4...7fe

Skrevet
5 timer siden, sara salamander skrev:

Har min oppvekst noe å gjøre med matsituasjonen hos min far?

Kanskje, kanskje ikke, men det spiller gjerne ingen rolle hva årsaken er egentlig. Det løser ikke problemet. Virker som du har en eller annen greie med kontroll/utrygghet kanskje? At du trenger å vite at vekten er den samme for å føle deg rolig eller et eller annet? Men har likevel normalt forhold til mat (som er bra, mange som blir matlei i perioder, så det er innafor det..)

Hva med å gradvis veie deg mindre over tid, til du er på én gang per mnd f.eks? Og kanskje spørre deg selv litt hvorfor du tror du trenger vite vekten? Mange har mange rare ting de gjør for å føle seg trygg/ha kontroll som å sjekke komfyren mange ganger før de går hjemmefra. Men sjekker ikke nødvendigvis kaffetrakteren av den grunn:fnise: Altså: det er falsk trygghet, men man gjør det fordi man tror det er logisk og hjelper en på en eller annen måte. Men sånn egentlig har det litt å si, brann kan det bli likevel:)

Anonymkode: 38c6f...2eb

Skrevet

du jeg sliter me de samme, jeg er 22.hatt anstrengt mat forhold hele livet. mere anoreksia en bulumi men,,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...