AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #1 Skrevet 22. desember 2016 Jeg har gått på antidepressiva mer enn ett år nå, og jeg trodde jeg hadde det mye bedre nå. Men i det siste har jeg konstant dårlig magefølelse som nervøse/noe dårlig kommer til å skje osv. Jeg skjønner ikke hva det kommer av. Er det vanlig? Og så er jeg så lei meg og føler meg alene. Jeg går til terapi, men nå er det jo ferie, og vet ikke hva jeg skal gjøre i mens. Det er lenge til neste time. Hvordan takler dere som går på terapi sånne pauser? jeg vet at det hjelper å gå ut og ha noe å gjøre. Men har ikke så mange venner å henge med, og vet ikke hva jeg skal finne på alene. Og så er det jo litt ork også. Anonymkode: cf99d...2f2
Gjest Lofilteret Skrevet 22. desember 2016 #2 Skrevet 22. desember 2016 Kanskje du kan prøve ECT siden medisinen virker dårlig på deg?
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #3 Skrevet 22. desember 2016 Den følelsen du beskriver høres ut som en form for angst. Kanskje du kan prøve å endre doseringen din på medisinen, eller prøve/legge til en ny type (selvsagt i samråd med lege). Du må beskrive det samme som du gjør her til behandleren din. Ferie er alltid vanskelig for oss pasienter, vi skal liksom bare kunne være friske i et par uker uten behov for hjelp.. I tillegg til at brudd i rutiner ofte er vanskelig i seg selv. Man må bare holde ut, eller ringe legevakta hvis det blir krise. Det eneste rådet jeg har er å prøve å gjøre noe godt for deg selv i jula, prøve å gjøre ting du selv synes er gøy, prøv å unngå eventuelle triggere/ting som lett gjør deg sårbar. Å gjøre noe, gjerne sammen med andre (som man trives med så klart) kan virke avledende på både vonde tanker og angst. Anonymkode: 1d084...197
Knocks Skrevet 22. desember 2016 #4 Skrevet 22. desember 2016 Gjør ting selv om du ikke tror det hjelper, et generelt tips for å unngå ihvertfall forverring. Den følelsen høres ut som angst ja. Den lurer deg til tro de er fare på ferde selv om det ikke er det. Snakk med noen du stoler på eller skriv ned tanker og frykter. Det kan hjelpe. Alt godt til deg
lokmeister2016 Skrevet 23. desember 2016 #5 Skrevet 23. desember 2016 Tror du har angst eller sosial angst. Var som og lese om meg selv når jeg leste de her. Jeg har udiagnosert angst. Kansje du Bør be om noen beroligende eller angst dempende . Sobril er hjelp for meg. Jeg fikk de ikke av lege desverre men av tidligere svigermor. Men henvisning til lege først og spør hva han kan gi av angst dempende medisiner. Mulig du har sosial angst.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå