Gå til innhold

Hovne lymekjertler

Fremhevede innlegg

Skrevet

Pleier det å ta lang tid før det er bra igjen? 

Anonymkode: 79098...0c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er årsaken til at de er hovne?

Anonymkode: 08b50...015

Skrevet

Noen kan jo ha hovne lymfeknuter rundt halsen nesten hele tiden, så man kan ikke svare på hvor lang tid det tar før de går ned igjen. 

Anonymkode: 100aa...867

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er årsaken til at de er hovne?

Vet ikke helt. Men for en måned siden hadde jeg mye hoste. Og har hatt litt slim i ettertid.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noen kan jo ha hovne lymfeknuter rundt halsen nesten hele tiden, så man kan ikke svare på hvor lang tid det tar før de går ned igjen. 

Anonymkode: 100aa...867

Uff da :( 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke helt. Men for en måned siden hadde jeg mye hoste. Og har hatt litt slim i ettertid.

Jeg ville tatt en sjekk hos lege jeg om du ikke har gjort det allerede?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville tatt en sjekk hos lege jeg om du ikke har gjort det allerede?

Ja har sjekket hos legen. Og hun kjente på og sa det er litt ømt pga hovne lymfekjertler. Er bare på den ene siden. Hva tenkte du på?

Skrevet

Det tar normalt et par uker etter man er frisk fra evt forkjølelse osv at lymfekjertlene går ned igjen til normal størrelse. Noen ganger tar det lenger tid. Men et greit råd er og få sjekket hos lege hvis det går lengre enn en mnd . 

Skrevet
29 minutter siden, Sh999 skrev:

Det tar normalt et par uker etter man er frisk fra evt forkjølelse osv at lymfekjertlene går ned igjen til normal størrelse. Noen ganger tar det lenger tid. Men et greit råd er og få sjekket hos lege hvis det går lengre enn en mnd . 

Oki :)

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja har sjekket hos legen. Og hun kjente på og sa det er litt ømt pga hovne lymfekjertler. Er bare på den ene siden. Hva tenkte du på?

Jeg tenkte ikke annet enn å få det sjekket jeg.

Skrevet

Har de blitt hovne nå eller er det først nå du oppdager at de er hovne?

Noen har alltid hovne lymfekjertler(dvs.forstørrede da,ikke ømme.) Dette kan skyldes at de aldri har gått ned igjen etter en sykdomsperiode,særlig hvis den var litt langvarig. Dette blir på en måte et "arr" etter sykdommen. Hos noen tar det også lenger tid før lymfekjertlene går tilbake etter sykdom. Høres ut som du ikke er helt frisk enda,og da er det ikke rart at de ikke har trukket seg tilbake enda. Mange er mer eller mindre kronisk (små)syke gjennom vinteren pga influensa-epidemier og kuldegrader. Jeg ville ikke uroet meg enda. Bare se det an litt, og gå heller til legen for å få en mening når det har gått en stund.

Anonymkode: 02af7...0eb

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har de blitt hovne nå eller er det først nå du oppdager at de er hovne?

Noen har alltid hovne lymfekjertler(dvs.forstørrede da,ikke ømme.) Dette kan skyldes at de aldri har gått ned igjen etter en sykdomsperiode,særlig hvis den var litt langvarig. Dette blir på en måte et "arr" etter sykdommen. Hos noen tar det også lenger tid før lymfekjertlene går tilbake etter sykdom. Høres ut som du ikke er helt frisk enda,og da er det ikke rart at de ikke har trukket seg tilbake enda. Mange er mer eller mindre kronisk (små)syke gjennom vinteren pga influensa-epidemier og kuldegrader. Jeg ville ikke uroet meg enda. Bare se det an litt, og gå heller til legen for å få en mening når det har gått en stund.

Anonymkode: 02af7...0eb

Takk for en utfyllende svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...