AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #21 Skrevet 31. desember 2016 For øvrig regnes sykepenger med i opptjening til rett på foreldrepenger. https://www.nav.no/no/Person/Familie/Venter+du+barn/foreldrepenger--347653 Anonymkode: 2c8c0...d45
applestories Skrevet 31. desember 2016 #22 Skrevet 31. desember 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønnet at man blir betenkt. Det er snakk om prøverør dette her, hvorav jeg har mistet 2 ganger på kort tid. Da har jeg jobbet. Slik det er nå, så er jeg selvfølgelig preget av dette, og redd det skal skje igjen. Dersom han skal tilpasse jobb til meg, så må han sette inn ekstra personell ,- fordi da vil vi miste mye kapasitet. I tillegg til at han skal ha noen som da er livredd for at det skal gå galt ,på jobb. Man skal ha huet sitt med seg i min jobb, ikke minst være svært effektiv. Han mente at jeg trengte å ha litt ro nå, som har vært gjennom det jeg har vært. Meningen her var ikke å utdype så veldig. For jeg vet jo selv at det lar seg ikke gjøre at jeg er på jobb, av diverse årsaker. Jeg lurte bare på om jeg mister noe rett til foreldrepenger etterpå. Det er heller ikke meningen at jeg skal være borte hele svangerskapet. Men nå i starten, da jeg er litt i faresonen for å miste. Anonymkode: 9e151...090 Vanligvis er det den lønnen du har når du søker foreldrepenger som blir grunnlaget, dette kommer frem på et skjema arbeidsgiver fyller ut. Om du har hatt sykepenger eller svar svangerskapspenger har du fortsatt en jobb og er dermed fortsatt "i arbeid" i denne sammenheng. Foreldrepenger påvirkes vanligvis ikke av dette da de er i samme størrelse som din vanlige lønn. Tidligere i år hjalp jeg en som var frilanser med å skaffe inntektsopplysninger fra mange ulike arbeidsgivere i forbindelse med søknad om svangerskapspenger. Det tok så lang tid å få kontakt med alle, at da vi fikk det godkjent var det på tide å søke foreldrepenger. Vi samarbeidet med NAV hele veien, og da tiden kom for å levere inntektsopplysningene slapp vi faktisk unna dette - de forsto saken og siden hun hadde vært ute i svangerskapspenger var det ikke snakk om endringer i lønn, og da brukte de de samme opplysningene på begge søknadene - og hun fikk selvsagt full utbetaling. Kort sagt - foreldrepenger blir ikke påvirket av om du har sykepenger eller svangerskapspenger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå