Gå til innhold

Ærlig mening


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Har en mellomlederstilling (ca 500.000 i året) og er for tiden permittert . har ei herlig tulle på 2år og planen var å prøve å bli gravide i sommer. Nå er det enda dårligere tider og jeg står i fare for å miste jobben. Vurderer derfor å prøve allerede nå,slik at jeg har jobb når jeg er gravid. Det er nok kynisk men jeg vil ikke i ny jobb for så å bli gravid med en gang og markedet er ufattelig dårlig i mitt fag. Jeg vil ikke at det skal være for stort sprang mellom barna heller.. Hva hadde DU gjort?

Anonymkode: 56f82...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så du har altså magre økonomiske tider i møte og velger å få ett nytt barn? Høres ikke veldig fornuftig ut i mine ører.

Anonymkode: a4b50...5c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville slått fra meg ideen om et til barn. Vil dere i det hele tatt kunne forsørge det? Vent til du er på beina igjen

Anonymkode: b7e42...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart vi vil det. Jeg har 62% av 500.000 og mannen har 450.000. Ts

Anonymkode: 56f82...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri valgt barn i en permittering. Hadde ventet til jeg i det minst var tilbake i arbeid igjen. Vet om flere som har vært uten full stilling nå og de har solgt både bolig og bil. Barn er veldig dyrt! Man vet aldri hva som skjer, men nå som du vet at du ikke har full inntekt så hadde jeg ventet. 

Anonymkode: bb0f4...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markedet er dårlig og du vil bli borte 1 år uten jobb med barn? Så tenker du at en ny sjef vil ansette deg når du har to små barn?

Anonymkode: 79db8...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er lettere å få ny jobb med to barn enn ett. Med ett barn vil arbeidsgiver kunne tro (med rette) at du snart blir gravid igjen. Kjør på. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde fått et til jeg, da tenker en ny arbeidsgiver er at du har rast fra deg på en stund. 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det går økonomisk ville jeg gjort det. I mitt yrke blir de som er ferdig med barn/ikke skal ha barn prioritert. Har nok fått en jobb selv fordi jeg sa i intervjuet at jeg ikke skulle ha flere barn, da stod det mellom meg og en barnløs.

Anonymkode: 6af86...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lett gjort det.

Arbeidslivet er kynisk og du har ingen personlig vinning på å være dumsnill. Du står i limbo som permittert uansett, så ser ikke hva du skylder arbeidsgiveren.

 

Anonymkode: 24c9c...b5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Markedet er dårlig og du vil bli borte 1 år uten jobb med barn? Så tenker du at en ny sjef vil ansette deg når du har to små barn?

Anonymkode: 79db8...7f5

Forskjellen på ett og to barn er at de fleste får to barn, så da tenker sjefen at det kommer snart en til, dersom du bare har en. Har hun to barn muligheten stor for at hun er ferdig med permisjon, og at sykt barn er det eneste man må deale med. Men min erfaring er at i slike stilinger pleier det å være rom for det. 

Anonymkode: 4b159...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...