Gå til innhold

Beroligende mot skrekk.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan man få beroligende tabletter hos (fast)legen før man skal til tannlegen? (ønsker ikke at tannlegen skal vite at jeg har tatt beroligende tabletter).

Anonymkode: 29b1a...ebc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan få av tannlegen faktisk:)

Anonymkode: 4e601...6f7

Skrevet

Har hørt at folk kan gå beroligende før tannlegebesøk. Men hvorfor ikke fortelle dette til tannlegen?!? 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan få av tannlegen faktisk:)

Anonymkode: 4e601...6f7

Det vet jeg :) Det er det at jeg ikke ønsker at han skal vite det, derfor ønsker jeg å gå veien om legen :) 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Forundret.. skrev:

Har hørt at folk kan gå beroligende før tannlegebesøk. Men hvorfor ikke fortelle dette til tannlegen?!? 

Fordi jeg ikke er sikker på om at jeg vil at han skal vite om det.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg ikke er sikker på om at jeg vil at han skal vite om det.

Men det kan jo være at han kan hjelpe deg med skrekken.. :)

Skrevet
Akkurat nå, Forundret.. skrev:

Men det kan jo være at han kan hjelpe deg med skrekken.. :)

Med fare for å høres kynisk ut, men han er tannlege og skal være tannlege og hjelpe meg med tannrelaterte problemer. Han er ikke terapeut :) 

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan man få beroligende tabletter hos (fast)legen før man skal til tannlegen? (ønsker ikke at tannlegen skal vite at jeg har tatt beroligende tabletter).

Du kan ike innta medikamenter med beroligende effekt og dra til tannlegen som om ingenting skulle være inntatt. Enten snakker du med tannlegen, eller så går du til tannlegen uten beroligende midler i kroppen. 

Anonymkode: ae67c...7ca

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ike innta medikamenter med beroligende effekt og dra til tannlegen som om ingenting skulle være inntatt. Enten snakker du med tannlegen, eller så går du til tannlegen uten beroligende midler i kroppen. 

Anonymkode: ae67c...7ca

Hvorfor ikke? Er det sammenblanding av eventuell medsinering hos tannlegen du tenker på? Jeg skal ikke ha bedøvelse, det er bare sjekk og kontroll av visdomstann.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for medisintips. 

Mvh Sulosi, mod. :nisse: 

Endret av Sulosi
Skrevet
3 timer siden, Forundret.. skrev:

Kanskje fordi tannleger har en lang historie med å mangle empati og forståelse for andre mennesker. 

Anonymkode: c75d9...572

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje fordi tannleger har en lang historie med å mangle empati og forståelse for andre mennesker. 

Oki.. Jeg synes det blir litt som det samme som å si det at alle menn er noen utro jævler..

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? 99,9% av tannlegene nå har faktisk en god forståelse for pasienter med tannlegeskrekk og er hensynsfulle og forsiktige når de behandler pasienter som lider av dette.

Skrevet
19 minutter siden, Honey Dew skrev:

Hæ? 99,9% av tannlegene nå har faktisk en god forståelse for pasienter med tannlegeskrekk og er hensynsfulle og forsiktige når de behandler pasienter som lider av dette.

I dag er de fleste yngre tannleger ok ja. For den litt eldre garde (50 +), så har ting vært ganske så hårreisende for mange. Jeg kan godt forstå at folk er skeptisk.

Anonymkode: 109bd...48c

Skrevet

Du kan få beroligende hos fastlegen for tannlegeskrekk, men jeg vil anbefale deg å fortelle tannlegen om det, så de vet. Det kan være du ikke får med deg viktig informasjon, og om du har så skrekk, så om tannlegen vet om det så kan tannlegen ta hensyn, og gjøre det til en god time for deg. Det er mye mer kunnskap om tannlegeskrekk, og de er blitt veldig flinke mange. Så anbefaler deg å snakke mee tannlegen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...