Gå til innhold

Kvisee under huden... (Bilder)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har aldri slitt noe særlig med kviser som blir gule og sprekkklare kviser, men derimot slitt mye med kviser under huden.

Disse kvisene under huden kan være både små og store; helt fra størrelsen til et sandkorn til tre ganger så stor som en ert. 

De største kvisene pleier å være utrolig vonde, og blir gjerne ikke borte på minst en uke, og når de blir borte etterlater de gjerne mørke arr (de mørke arrene blir vanligvis borte innen en måned). De største kvisene får jeg gjerne i pannen, på kinnet eller på haken. De syns svært godt og er derfor utrolig sjenerende.

De mindre kvisene pleier ikke å være noe vonde, men de går heller ikke bort. De mindre kvisene pleier å være der i flere uker, uten noe forandring. Har lagt merke til at de mindre kvisene dukker opp på akkurat de stedene de større kvisene har vært.

Holder på å bli gal av disse. Jeg pleide å klemme ut ut de mindre kvisene før og da kom det ut sånne små gule, faste klumper, men jeg har sluttet fordi ansiktet mitt ble så vanvittig stygt (Klemmingen førte til sår som så ble til mørke arr). Jeg aner ikke hva jeg skal gjørr, og det er så sjenerende når jeg stryker hånden bortover pannen/kinnet og kjenner hvor ruglete og ujevnt det er under huden. Skule ønske jeg hadde hatt vanlige gule kviser, men jeg har disse fæle som er under huden. Er det noen som har opplevd lignende før, har noe erfaring eller vet hva jeg kan gjøre? Jeg har for øyeblikket ikke råd til å dra til hudlege, og jeg må begynne på Cerazette neste måned pga. jernmangel. Jeg er mildt sagt redd Cerazette vil gjøre vondt verre!

Her legger jeg til noen bilder så man kan se hvordan de ser ut. Bildene er tatt fra panne, kinn og nakke. De er enda verre i virkeligheten og jeg må bare beklage det stygge synet:

IMG_7652.JPG

IMG_7655.JPG

IMG_7656.JPG

IMG_7667.JPG

IMG_7670.JPG

IMG_7671.JPG

Anonymkode: 8659d...c88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er hudpleierutine og kosthold?

Skrevet
3 minutter siden, RompeRusk skrev:

Hva er hudpleierutine og kosthold?

Renser ansiktet mitt med skum både morgen og kveld. Fjerner sminke med sminkefjerner så fort jeg er hjemme fra skolen. Bruker ansiktsmaske 1 gang i uken og ansiktsskrubb 1 gang i uken.

Når det gjelder kostholdet er den veldig dårlig. For mye hodis og potetgull gjør vondt verre. Drikker ikke melk, lite frukt, tar d-vitamin i pilleform... Har dager jeg spiser mye og dager keg spiser lite, men spiser ikke variert og spiser sjeldent frokost og lunsj... Blir en del usunn fettete mat, men til middag er det stort sett sunne matretter.

Skrevet

For det første, prøv Diane istedenfor Cerazette p-pille, den kan hjelpe mot kviser.

For det andre, bestill time til hudlege, det eneste som kan hjelpe deg er å forsøke antibiotika, for deretter å prøve Isotretinoin (denne får du på blå resept), dersom antibiotikaen ikke hjelper (antibiotika hjelper kun mens du går på kuren).

Kremer er helt bortkastet på sånne kviser.

Anonymkode: c7fca...024

• Liker 1
Skrevet

Har du spurt legen om å få resept på piller mot kviser?

Anonymkode: 3aa1d...1e6

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du spurt legen om å få resept på piller mot kviser?

Anonymkode: 3aa1d...1e6

Nei jeg har aldri tenkt på at dette kan være noe for fastlege. Redd han bare skal si jeg er en ung jente i menstruasjonsalder med mange hormoner som flyr og at det er vanlig...

Skrevet

Minner meg mest om slike typen utslett en kan få ved ulike typer matallergi/-intoleranser, så ville forsøkt med kostholdsregulering først. Og uansett hvor fristende det måtte være: Ikke klem! Det gjør bare vondt verre. Tror jeg ville tatt det opp med fastlegen og si at dette er noe som virkelig plager deg. Er du føre var og sier noe om hvordan du er redd for å bli møtt, så kanskje hun hører mer på deg. Lykke til, håper du finner ut av det! :)

Anonymkode: 012b3...761

Skrevet
På 21.12.2016 den 19.31, AnonymBruker skrev:

Minner meg mest om slike typen utslett en kan få ved ulike typer matallergi/-intoleranser, så ville forsøkt med kostholdsregulering først. Og uansett hvor fristende det måtte være: Ikke klem! Det gjør bare vondt verre. Tror jeg ville tatt det opp med fastlegen og si at dette er noe som virkelig plager deg. Er du føre var og sier noe om hvordan du er redd for å bli møtt, så kanskje hun hører mer på deg. Lykke til, håper du finner ut av det! :)

Anonymkode: 012b3...761

Takk for svar!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...