Smash00 Skrevet 21. desember 2016 #1 Skrevet 21. desember 2016 (endret) Okey! Jeg er en gutt på 20 år som har litt for mye fettprosent på magen. Og har synlige valker. Og nå tenker jeg å begynne å trene, og målet er at til sommeren så skal så å si valkene være vekke. Noen bilder av kroppen pdd: Har laga et treningsprogram, men dietten er problemet her. Noen som kan hjelpe og si hva jeg burde laga? Kanskje preppe mat? Tusen takk til alle. Endret 22. desember 2016 av Smash00
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #2 Skrevet 21. desember 2016 Hva spiser du nå? Kan si generelt mye mere frukt og grønnsaker, og mindre ferdigmat. Anonymkode: f8f25...c6f
Kaffefrøken Skrevet 21. desember 2016 #3 Skrevet 21. desember 2016 Mindre raske karbohydrater (brød, potet, pasta), men om du ønsker det i din diett, så spis mindre mengder av det, og velg heller grovbrød, vanlig potet (fremfor f.eks pommes frites) og bønnepasta. Varier med forskjellige grønnsaker. Bønner og linser er bra, og har masse protein. Smoothier er digg! Begrens kaloriinntaket, slik at du ihvertfall forbrenner det du spiser iløpet av dagen. Lykke til! 1
ajarRun Skrevet 21. desember 2016 #4 Skrevet 21. desember 2016 Bare spis mindre, spiller ingen rolle hva. Færre kalorier så vil du strammes opp. Å løfte i tillegg vil være positivt.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #5 Skrevet 21. desember 2016 44 minutter siden, amativeReflection skrev: Bare spis mindre, spiller ingen rolle hva. Færre kalorier så vil du strammes opp. Å løfte i tillegg vil være positivt. Hva mener du. Så jeg må i kaloriunderskudd? Hvordan får jeg bygd muskler da? Anonymkode: 1b56a...1f5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #6 Skrevet 21. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva spiser du nå? Kan si generelt mye mere frukt og grønnsaker, og mindre ferdigmat. Anonymkode: f8f25...c6f Spiser vanlig mat. Inkludert litt sjokolade i hverdagen. Vanskelig å si hva jeg spiser. Anonymkode: 1b56a...1f5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #7 Skrevet 21. desember 2016 Mer ren mat og mindre halv- og hel-fabrikata. Hvis målet er å få ned fettprosenten så må du kutte ned på karbohydratene. Å ta opp karbohydrater i kroppen krever insulin, og insulin er et fettlagringshormon. Det er ikke særlig smart å kjøre med bilen hvis håndbrekket står på. Det handler ikke bare om kalorier. Kroppen vår er ikke en simpel forbrenningsovn. Hva du spiser påvirker hvor mye du spiser, hvor mye du forbrenner og så videre. Det er ikke slik at det er likegyldig hvor kaloriene kommer fra. Pass på å gi kroppen det den trenger, som er fett, proteiner og mineraler. Spis kjøtt, fisk, sjømat, innmat, egg, fete meieriprodukter, kaldpressede oljer, grønnsaker, nøtter, krydder og salter og drikk vann. Så lenge du spiser en del fete animalske råvarer så får du i deg det du trenger av omega-3 og omega-6. Vi trenger faktisk ikke så veldig mye av det. Forholdet mellom omega-3 og omega-6 spiller en større rolle på vår helse enn selve mengden omega-3. Vi får i oss altfor mye omega-6, som i hovedsak kommer fra planteriket. Og så lenge du spiser animalske råvarer får du også i deg aminosyrene du trenger. Om du vil forberede mat på forhånd, så må du gjerne det. Men ikke spis det samme dag ut og dag inn da... Jeg gjør det ofte slik at når jeg lager middag, så lager jeg stor porsjon slik at jeg har til frokost eller lunsj de neste dagene. Det tar jo ikke mye lengre tid å lage ekstra når man først er i gang. Anonymkode: 65107...8ae 4
ajarRun Skrevet 21. desember 2016 #8 Skrevet 21. desember 2016 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du. Så jeg må i kaloriunderskudd? Hvordan får jeg bygd muskler da? Anonymkode: 1b56a...1f5 Hvis du er utrent klarer du det i begynnelsen. Så da kan du gå ned noen kilo med en gang.
Gjest Cyrus Skrevet 21. desember 2016 #9 Skrevet 21. desember 2016 Når man er så tynnfet som det så trenger du ikke tenke på karbohydrater og insulin og hormonnivåer og antall sett og reps, da dette er ting som er tungvint å finpusse på. Bare tren styrke og spis grønnsakene dine så kommer det til å hjelpe på fysikken. Altså TREN STYRKE, SPIS GRØNNSAKER! Ingen flere spørsmål nødvendig. Du har vel laget ørten tråder om magen din tidligere, og samtlige av dem har svunnet bort i en hel haug av unødvendige spørsmål fra din side, akkurat som om folk her sitter på en magisk trylleformel som gjør at man blir stram og veltrent uten å faktisk ta tak i hvordan man behandler kroppen sin. Så da sier jeg det én gang til: TREN STYRKE, SPIS GRØNNSAKER!! Så kan du lage en ny tråd her når du faktisk har kommet deg ut av sofaen og prøvd å bygge fysikk på andre måter enn å stille spørsmål på kvinneguiden.
Smash00 Skrevet 21. desember 2016 Forfatter #10 Skrevet 21. desember 2016 12 minutter siden, Svinepels skrev: Når man er så tynnfet som det så trenger du ikke tenke på karbohydrater og insulin og hormonnivåer og antall sett og reps, da dette er ting som er tungvint å finpusse på. Bare tren styrke og spis grønnsakene dine så kommer det til å hjelpe på fysikken. Altså TREN STYRKE, SPIS GRØNNSAKER! Ingen flere spørsmål nødvendig. Du har vel laget ørten tråder om magen din tidligere, og samtlige av dem har svunnet bort i en hel haug av unødvendige spørsmål fra din side, akkurat som om folk her sitter på en magisk trylleformel som gjør at man blir stram og veltrent uten å faktisk ta tak i hvordan man behandler kroppen sin. Så da sier jeg det én gang til: TREN STYRKE, SPIS GRØNNSAKER!! Så kan du lage en ny tråd her når du faktisk har kommet deg ut av sofaen og prøvd å bygge fysikk på andre måter enn å stille spørsmål på kvinneguiden. Takker. Men må vel få i meg kjøtt itilegg til grønnsaker også? Og hvor mye kcal bør jeg være på om dagen ca?
Smash00 Skrevet 21. desember 2016 Forfatter #11 Skrevet 21. desember 2016 25 minutter siden, amativeReflection skrev: Hvis du er utrent klarer du det i begynnelsen. Så da kan du gå ned noen kilo med en gang. Ok. Syns du jeg burde preppe maten i bokser? Har egentlig ikke så mye tid om dagen.
Gjest Cyrus Skrevet 21. desember 2016 #12 Skrevet 21. desember 2016 8 minutter siden, Smash00 skrev: Takker. Men må vel få i meg kjøtt itilegg til grønnsaker også? Og hvor mye kcal bør jeg være på om dagen ca? Nå begynner du med de spørmålene dine igjen. Slutt å spørre, begynn å trene. Du vet like godt som alle andre mennesker at man skal spise variert. Ikke tenk på kalorier eller makroer eller sånt, for de tinga ligger langt frem i tid for din del. Som jeg sier så må du bare få ut fingeren og trene og spise grønnsaker. Det er de tinga som ligger strødd med en gang du kommer inn i matbutikken. Noen er grønne, andre er røde, og noen kan til og med være gule. Og man får dem i mange varianter, så om du er kresen så finner du nok noe du liker fordet. Det kan hende at du gjør en glipp og spiser frukt istedet for grønnsaker, men det er en glipp du kan tillate deg, da frukt også har en tendens til å gjøre kroppen glad og kåt.
ajarRun Skrevet 21. desember 2016 #13 Skrevet 21. desember 2016 9 minutter siden, Smash00 skrev: Ok. Syns du jeg burde preppe maten i bokser? Har egentlig ikke så mye tid om dagen. Du kan spise og forberede maten din i alt fra en hundeskål til en gammel støvel, det spiller ingen rolle. Hvis du synes det er enklere eller gir deg glede gjør du det. Hva du spiser er det viktige. 3
Smash00 Skrevet 21. desember 2016 Forfatter #14 Skrevet 21. desember 2016 6 minutter siden, Svinepels skrev: Nå begynner du med de spørmålene dine igjen. Slutt å spørre, begynn å trene. Du vet like godt som alle andre mennesker at man skal spise variert. Ikke tenk på kalorier eller makroer eller sånt, for de tinga ligger langt frem i tid for din del. Som jeg sier så må du bare få ut fingeren og trene og spise grønnsaker. Det er de tinga som ligger strødd med en gang du kommer inn i matbutikken. Noen er grønne, andre er røde, og noen kan til og med være gule. Og man får dem i mange varianter, så om du er kresen så finner du nok noe du liker fordet. Det kan hende at du gjør en glipp og spiser frukt istedet for grønnsaker, men det er en glipp du kan tillate deg, da frukt også har en tendens til å gjøre kroppen glad og kåt. Jeg har trent i flere uker nå jeg. At jg må spise grønnsaker vet jeg også. Men lurer på om det er noe mer matvarer jeg bør ha i meg. Og kaloriimengden er vel også superviktig.
Smash00 Skrevet 22. desember 2016 Forfatter #16 Skrevet 22. desember 2016 Noen tips til sunn mat som jeg kan spise da? Tenker kylling, ris, brokkoli, wok. Noe mer jeg evt kan preppe?
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #17 Skrevet 22. desember 2016 36 minutter siden, Smash00 skrev: Noen tips til sunn mat som jeg kan spise da? Tenker kylling, ris, brokkoli, wok. Noe mer jeg evt kan preppe? Noen eksempler på sunn mat du kan spise er kylling, and, kalkun, kanin, hare, biff, svin, lam, geit, elg, hjort, reinsdyr, rådyr, hval, laks, torsk, sei, kveite, ørret, sild, makrell, reke, kreps, krabbe, hummer, blåskjell, kamskjell, kaviar, snegle, lever, nyre, hjerte, egg, meierismør, gulost, fetaost, naturell kremost, kremfløte, seterrømme, creme fraiche, naturell yoghurt, helmelk, brokkoli, blomkål, rosenkål, kinakål, hodekål, grønnkål, asparges, squash, aubergine, oliven, spinat, sopp, agurk, salat, artisjokk, fennikel, rødbete, rabarbra, purre, gressløk, løk, vårløk, hvitløk, ramsløk, paprika, jordskokk, selleri, sellerirot, pepperrot, persillerot, nepe, kålrot, reddik, tomat, avocado, kaldpressede oljer, ekte majones, urter, krydder. Alt kan du bruke til å lage mat. Lag stor porsjon slik at du har til flere måltider. Anonymkode: 65107...8ae 3
oceangrown Skrevet 22. desember 2016 #18 Skrevet 22. desember 2016 (endret) Mange gode tips i denne tråden. Som sagt, forbrenn mer enn du tar inn. Bruk f.eks MyFitnessPal for å logge dette. Proteininntak bør være rundt 1.8g/kg. Ikke gå altfor mye i kcalunderskudd (-300 kcal per dag~). For å finne ut kcalbehovet ditt så kalkulerer du basal metabolic rate, og deretter Harris Benedict-formelen for å finne ut totalt kcalforbruk. Ut i fra bildene dine ville jeg kanskje målt testosteronnivået ditt hos legen, da du har veldig lite muskelmasse... eventuelt begynn med baseøvelser (markløft, knebøy og benkpress) og supplementer med zinc picolinate da dette har en bevist effekt på testosteronnivå. Lykke til! NB: Du får ingen stram kropp med mindre du trener styrke. Endret 22. desember 2016 av oceangrown
Smash00 Skrevet 22. desember 2016 Forfatter #19 Skrevet 22. desember 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: F Noen eksempler på sunn mat du kan spise er kylling, and, kalkun, kanin, hare, biff, svin, lam, geit, elg, hjort, reinsdyr, rådyr, hval, laks, torsk, sei, kveite, ørret, sild, makrell, reke, kreps, krabbe, hummer, blåskjell, kamskjell, kaviar, snegle, lever, nyre, hjerte, egg, meierismør, gulost, fetaost, naturell kremost, kremfløte, seterrømme, creme fraiche, naturell yoghurt, helmelk, brokkoli, blomkål, rosenkål, kinakål, hodekål, grønnkål, asparges, squash, aubergine, oliven, spinat, sopp, agurk, salat, artisjokk, fennikel, rødbete, rabarbra, purre, gressløk, løk, vårløk, hvitløk, ramsløk, paprika, jordskokk, selleri, sellerirot, pepperrot, persillerot, nepe, kålrot, reddik, tomat, avocado, kaldpressede oljer, ekte majones, urter, krydder. Alt kan du bruke til å lage mat. Lag stor porsjon slik at du har til flere måltider. Anonymkode: 65107...8ae Haha. Men nå tenker jeg mer på veldig enkle retter. Er elendig på kjøkkenet. Å drive å eksperimentere med diverse salattretter osv blir i overkant. Hsr hørt at jeg også må ha i meg x2 proteiner pr antall kg. Så veier jeg 75kg må jeg spise 150gram proteiner, sant?
Smash00 Skrevet 22. desember 2016 Forfatter #20 Skrevet 22. desember 2016 17 minutter siden, oceangrown skrev: Mange gode tips i denne tråden. Som sagt, forbrenn mer enn du tar inn. Bruk f.eks MyFitnessPal for å logge dette. Proteininntak bør være rundt 1.8g/kg. Ikke gå altfor mye i kcalunderskudd (-300 kcal per dag~). For å finne ut kcalbehovet ditt så kalkulerer du basal metabolic rate, og deretter Harris Benedict-formelen for å finne ut totalt kcalforbruk. Ut i fra bildene dine ville jeg kanskje målt testosteronnivået ditt hos legen, da du har veldig lite muskelmasse... eventuelt begynn med baseøvelser (markløft, knebøy og benkpress) og supplementer med zinc picolinate da dette har en bevist effekt på testosteronnivå. Lykke til! NB: Du får ingen stram kropp med mindre du trener styrke. Takker Hvorfor burde jeg måle testosteronnivået? Hva vil dette si?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå