AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #1 Skrevet 21. desember 2016 Hei. Jeg er 22 år gammel bor hjemme med mor og en lille bror for tiden, mor er litt eldre og syk, har en lille bror på 16 år, han er utafor og kjører, vi tok han for noen dager siden med hasj og noe røyk greier. Vi gav han ca 4 advarsler, men han vil ikke høre på oss. For to dager siden var det en stor konflikt mellom han og mor. Mor ba han om å sto opp for å gå på skolen, men han vil ikke gå også når vi spør han, så blir han sint og voldlig, han tok en kniv og dyttet mor, og truet med å drepe henne, jeg var ikke hjemme da. Men mor ringte meg,eg kom hjem og ringte politiet umiddelbart det kom 2-3 sivilpoliti, to fra barnevernet og en innsatsleder. Så de fikk roet han litt ned. Så vi snakker ikke sammen med han nå, han vil heller ikke snakke til oss, det har vært flere sånne konflikter før også. Så alt i alt mor har 0 kontroll over han og han respekterer ikke henne. Så mor vil ha han ut av huset så fort overhode mulig. Er det noen her som kjenner til sånne situasj og evt hva vi kan gjøre for å få han ut? Takk på forhånd😊 Anonymkode: df3e1...741
Dark Angelina Skrevet 21. desember 2016 #3 Skrevet 21. desember 2016 8 minutter siden, Kala skrev: Hun får be om hjelp med barnevernet. Sier meg enig her. Han er ikke myndig enda, og til syvende og sist er det mor som skal ha siste ordet, men hvis hun ikke får han til å høre på seg, så tror jeg det kan være en god ide og ta kontakt med barnevernet og høre om de kan hjelpe i en slik situasjon masse lykke til!
GammelKaktus Skrevet 21. desember 2016 #4 Skrevet 21. desember 2016 Tenker og at barnevernet er beste løsning her, er nok i det seneste laget men forhåpentligvis kan gutten få hjelp.
Dark Angelina Skrevet 21. desember 2016 #5 Skrevet 21. desember 2016 Akkurat nå, FrøkenMånestråle skrev: Tenker og at barnevernet er beste løsning her, er nok i det seneste laget men forhåpentligvis kan gutten få hjelp. Det er vel aldri for sent for å få hjelp. Ting kan bli bedre.
GammelKaktus Skrevet 21. desember 2016 #6 Skrevet 21. desember 2016 1 time siden, Dark Angelina skrev: Det er vel aldri for sent for å få hjelp. Ting kan bli bedre. Det jeg mente er at det ikke var for tidlig å tilkalle barnevernet. 🙄 Hvis det er slik at gutten har gått på selvstyr, høres slik ut, så mener jeg de burde hatt hjelp for lenge siden.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #7 Skrevet 21. desember 2016 Fokuset bør vel være på å sørge for at han får hjelp. Hvis han føler at alle er i mot han så bedrer ikke det situasjonen sannsynligvis. Anonymkode: adf45...31b
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #8 Skrevet 21. desember 2016 Er ikke barnevernet inne i bildet da? De må gjøre noe. Du, TS er for ung til å fungere som mor når mor selv ikke klarer det. Gutten trenger en godt voksen omsorgsperson som ikke er redd han, og som kan få han inn på rett spor. Anonymkode: b55c6...56c
Dark Angelina Skrevet 21. desember 2016 #9 Skrevet 21. desember 2016 1 time siden, FrøkenMånestråle skrev: Det jeg mente er at det ikke var for tidlig å tilkalle barnevernet. 🙄 Hvis det er slik at gutten har gått på selvstyr, høres slik ut, så mener jeg de burde hatt hjelp for lenge siden. Ja, da skjønner jeg hva du mener.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå