AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #1 Skrevet 21. desember 2016 Kanskje dette er veldig dumt spørsmål, men jeg har ikke bodd lenge hjemmefra, og det dukker stadig opp nye spørsmål angående husarbeid. Er det dumt å vaske en maskin med klær og henge dem opp til tørk rett før jeg skal reise bort på ferie i to uker? Altså at klærne da blir hengende på tørkestativet til jeg kommer tilbake, dermed mye lengre enn nødvendig. Pleier alltid å brette sammen klærne senest et par dager etter jeg vasket dem, så vet ikke om det at de henger i to uker kan ha noen konsekvenser? Håper noen kan svare meg, også hvis det er dumt spørsmål Anonymkode: 17ac2...3c1
Gjest Holititten Skrevet 21. desember 2016 #2 Skrevet 21. desember 2016 De blir jo støvete da. Ellers ser jeg ikke noen fare med det.
blonden Skrevet 21. desember 2016 #3 Skrevet 21. desember 2016 Nei det synes ikke jeg. Det eneste er gensre som helst ikke skal henge i utg. Punktet da de kan miste fasongen.
Antoinette Skrevet 21. desember 2016 #4 Skrevet 21. desember 2016 Klærne kan bli litt støvete så rist de godt opp utendørs før du legger de sammen når du kommer hjem. Ellers er det freshere og vaske enn at klærne ligger stinkende i skittentøyet mens du er bortreist. 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #5 Skrevet 21. desember 2016 2 minutter siden, Holititten skrev: De blir jo støvete da. Ellers ser jeg ikke noen fare med det. Blir de støvete etter 2 uker? Altså mer støvete enn om de ligger i skapet? 2 minutter siden, blonden skrev: Nei det synes ikke jeg. Det eneste er gensre som helst ikke skal henge i utg. Punktet da de kan miste fasongen. Hvordan mister gensere fasongen fortere enn andre klær? Takk for svar, forresten Anonymkode: 17ac2...3c1
blonden Skrevet 21. desember 2016 #6 Skrevet 21. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Blir de støvete etter 2 uker? Altså mer støvete enn om de ligger i skapet? Hvordan mister gensere fasongen fortere enn andre klær? Takk for svar, forresten Anonymkode: 17ac2...3c1 Aner ikke, tror det gjelder helst ullgensre? Jeg pleier å legge tykkere gensre på stativel sånn at de ikke henger for sikkerhetsskyld, og så legger jeg dem inn i skapet (ikke på kleshenger).
Antoinette Skrevet 21. desember 2016 #7 Skrevet 21. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Blir de støvete etter 2 uker? Altså mer støvete enn om de ligger i skapet? Takk for svar, forresten Anonymkode: 17ac2...3c1 Kommer an på om det er mye støv i rommet. Bare vask og heng opp du :-) 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #8 Skrevet 21. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir de støvete etter 2 uker? Altså mer støvete enn om de ligger i skapet? Hvordan mister gensere fasongen fortere enn andre klær? Takk for svar, forresten Anonymkode: 17ac2...3c1 Det er slik med noen gensre, og det er bl.a. pga måten stoffet er vevd eller strikket på. Anonymkode: ab5cf...d43
Gjest Holititten Skrevet 21. desember 2016 #9 Skrevet 21. desember 2016 Gensere mister fasongen mer siden de gjerne er laget i tykt stoff, så de veier mer, og dermed "dras" nedover. Men om du har tørkestativ med plass til å legge genseren over flere riller, slik at de(n) ligger nokså vannrett er det intet problem. Angående støv: det blir jo støvete i et rom i løpet av 2 uker, det er derfor de fleste støvsuger og tørker støv minst én gang i uka. I et skap kommer ikke støvet like godt til, så derfor blir det ikke like støvete.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #10 Skrevet 21. desember 2016 53 minutter siden, Holititten skrev: Gensere mister fasongen mer siden de gjerne er laget i tykt stoff, så de veier mer, og dermed "dras" nedover. Men om du har tørkestativ med plass til å legge genseren over flere riller, slik at de(n) ligger nokså vannrett er det intet problem. Angående støv: det blir jo støvete i et rom i løpet av 2 uker, det er derfor de fleste støvsuger og tørker støv minst én gang i uka. I et skap kommer ikke støvet like godt til, så derfor blir det ikke like støvete. Men jeg har aldri lagt merke til at feks. jakkene mine som henger i gangen (som henger der over tid uten å brukes) er merkbart støvete? Mulig det er jeg som ikke ser støvet, da Vurderer å vaske klær litt i forkant slik at jeg bretter dem sammen før jeg reiser, men da vil noe et par treningsklær som jeg bruker mellom vasken og reisen bli liggende/hengende uvasket til jeg kommer tilbake. Vet ikke om det er så lurt? Anonymkode: 17ac2...3c1
penny_ Skrevet 21. desember 2016 #11 Skrevet 21. desember 2016 Hva med fuktigheten? Har du ventil som er åpen hele tiden eller har du vifte som du må slå av og på?
Bergtatt Skrevet 21. desember 2016 #12 Skrevet 21. desember 2016 Et "problem" er at hengemerket blir kraftigere og du må stryke klærne når du kommer hjem. Hengemerket sees ofte som en horisontal brett/krøll over brystet på gensre og t-skjorter.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #13 Skrevet 21. desember 2016 2 timer siden, penny_ skrev: Hva med fuktigheten? Har du ventil som er åpen hele tiden eller har du vifte som du må slå av og på? I leiligheten, tenker du? Har ingen vifte her nei, annet enn kjøkkenvifta og en vifte på badet. Klærne pleier å henge til tørk i gangen. Anonymkode: 17ac2...3c1
penny_ Skrevet 21. desember 2016 #14 Skrevet 21. desember 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: I leiligheten, tenker du? Har ingen vifte her nei, annet enn kjøkkenvifta og en vifte på badet. Klærne pleier å henge til tørk i gangen. Anonymkode: 17ac2...3c1 Aha... ikke bra Det er sånt det blir mugg av.
Grønt blad Skrevet 24. desember 2016 #15 Skrevet 24. desember 2016 På 21.12.2016 den 17.56, AnonymBruker skrev: I leiligheten, tenker du? Har ingen vifte her nei, annet enn kjøkkenvifta og en vifte på badet. Klærne pleier å henge til tørk i gangen. Anonymkode: 17ac2...3c1 Du trenger ikke vifte, kun åpen lufteventil på veggen. Det er vanlig med lufteventil. Dersom du ikke har det i gangen, lar du døra stå åpen inn til et rom med åpen lufteventil.
Littlewife Skrevet 4. januar 2017 #16 Skrevet 4. januar 2017 På 21.12.2016 den 11.33, AnonymBruker skrev: Blir de støvete etter 2 uker? Altså mer støvete enn om de ligger i skapet? Hvordan mister gensere fasongen fortere enn andre klær? Takk for svar, forresten Anonymkode: 17ac2...3c1 Fordi noen gensere er strikket med tykt garn. Og de blir veldig dratt i fasongen om de henger lenge. Dette skjer vanligvis ikke med Hennes&Maurits produkter, men med tykke og kanskje håndlagede ting.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #17 Skrevet 4. januar 2017 På 21.12.2016 den 15.55, Bergtatt skrev: Et "problem" er at hengemerket blir kraftigere og du må stryke klærne når du kommer hjem. Hengemerket sees ofte som en horisontal brett/krøll over brystet på gensre og t-skjorter. Ikke om man henger tskjorter og gensere på en kleshenger Anonymkode: ab5cf...d43
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå