AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #1 Skrevet 21. desember 2016 Jeg har selv en svigermor som har sterke meninger og er dominerende og kontrollerende. Er det noen som har hatt ett dårlig forhold til svigermor og fått endret det til ett bra forhold? Hvordan klarte dere det? Ved samtale med svigermor? Forsvare seg, bli sint, sur? Noe annet du har prøvd som ikke har fungert? Anonymkode: f8b8c...ed0
Carrot Skrevet 21. desember 2016 #2 Skrevet 21. desember 2016 Hvordan har du et "bra forhold" til andre mennesker ellers? Hvorfor ikke være akkurat lik mot svigermor? Det er ingen som sier at man må la seg dominere eller på andre måter kontrollere, det går ann å si fra på en fin måte når det skjer. Personlig sier jeg fra i retning som "nå føler jeg at du forsøker kontrollere meg og hva jeg skal / ikke skal og det finner jeg ubehagelig derfor ønsker jeg at vi diskurerer om dette kan løses xxxx" (selvsagt ikke alltid på den mpten men dere ser sikkert poenget) på den måten åpner man for dialog i stedenfor forsvar, angrep osv. Jeg sier ikke det er enkelt - det tar år å lære seg teknikker for ikke å bli såret, fornermet osv men jo mer man selv fokuserer på å holde en positiv tone jo bedre. 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #3 Skrevet 21. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har selv en svigermor som har sterke meninger og er dominerende og kontrollerende. Er det noen som har hatt ett dårlig forhold til svigermor og fått endret det til ett bra forhold? Hvordan klarte dere det? Ved samtale med svigermor? Forsvare seg, bli sint, sur? Noe annet du har prøvd som ikke har fungert? Anonymkode: f8b8c...ed0 Hvis du er ute etter å fixe/ endre på svigermor, så er altså KG stedet. De aller fleste svigermødre er ufyslige her og må irettesettes/ settes på plass her, så i KG verdenen så er det helt normalt. Anonymkode: ef2d5...910
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #4 Skrevet 21. desember 2016 Vi bare stakk og har aldri snakket med svigermor. Kuttet kontakten. Men så må det sies at dette var svigermor from hell. Tenk å snakke stygt om foreldrene mens vi ikke var der. Det finnes utrolig mye rart "rask" der ute! De får ihvertfall en god dose karma for å si det ekstremt mildt. Anonymkode: 70f88...f75
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #5 Skrevet 21. desember 2016 Poengløs kamp, svigermødre mener de vet best for sin sønn og er den eneste perfekte kvinnen i hans liv. Anonymkode: f8f6d...b15
Zienna Skrevet 21. desember 2016 #6 Skrevet 21. desember 2016 Jeg både er svigermor, og har svigermor. Min svigermor var av den gamle skole. Å legge til rette for mann og barn var hennes livsoppgave. Spesielt yngste sønn, altså min mann, var øyenstenen. Klart det må ha vært et sjokk å få en utearbeidende svigerdatter som meg. Ikke kunne jeg lage brød, og julekaker finnes ikke i dette hjem. Vi hadde våre konfrontasjoner. Jeg syntes ikke det var greit at hun gikk inn i hjemmet vårt mens vi var på jobb og vasket vinduer osv. Sikkert godt ment, men man vil jo klare seg selv.. Likevel har jeg alltid likt svigermor. Og hun meg. Vi er fra to forskjellige generasjoner, det er bare det som er forskjellen på oss. Først da hun ble gammel og ikke orket så mye, roet hun seg. I dag har vi et veldig godt forhold. Derfor hadde jeg en viss erfaring da jeg selv ble svigermor. Jeg holdt meg tilbake, kom bare innom når jeg var invitert. Likevel vet jeg i ettertid at min første svigerdatter oppfattet meg som "krevende". Det gikk ikke på huslige gjøremål, men at jeg oppfordret henne til å ta mer utdannelse i stedet for ekstraår hjemme med barnebarnet mitt. Det var ikke min sak, ser jo det. Heller ikke forsto jeg at det ble tatt som "kritikk".. Mitt største forlik med mine svigerdøtre har vært barnebarna. Når de har sett hvor viktig jeg er for de små, så er jeg blitt akseptert. Ja, til og med likt Vi svigermødre er ikke en homogen masse, men forskjellige. Prøv å sette deg inn i hennes rolle før du foretar deg noe drastisk. 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #7 Skrevet 21. desember 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi bare stakk og har aldri snakket med svigermor. Kuttet kontakten. Men så må det sies at dette var svigermor from hell. Tenk å snakke stygt om foreldrene mens vi ikke var der. Det finnes utrolig mye rart "rask" der ute! De får ihvertfall en god dose karma for å si det ekstremt mildt. Anonymkode: 70f88...f75 Det gjorde vi også Her ble jeg baksnakket fra alle mulige vinkler, så det var deilig å gjøre dem den tjenesten med å stikke av. Digg når baksnakkere får som fortjent, og at det koster dem dyrt. Har fremdeles ikke fått noen beklagelse fra hver og en av dem, så nå kan de bare sitte sammen i julen og ødelegge knollen på destruktiv prat.. Anonymkode: 1eb52...316
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #8 Skrevet 21. desember 2016 Svigermor og mitt forhold startet med at hun irettesatte meg for å besøke sønnen hennes. Jeg kom til hans leilighet i kjelleren 5 minutter før han skulle komme. Snart 25 år senere er sønnen hennes og jeg fortsatt sammen. Forholdet vårt har aldri vært godt og hun har vært svært lite interessert i barnebarna sine. Noe som gjør at de ikke bryr seg om henne. Nå holder hun seg borte om hun ikke er invitert, men før hun pensjonerte seg jobbet hun i nærheten og da kom hun rett inn i huset vårt uten å banke på. Sto plutselig bare over meg. ( Jeg mener ikke at hun skulle stå ute og vente, men at hun kunne ringt på idet hun gikk inn, istedenfor å liste seg innpå). Jeg er dessverre konfliktsky så har aldri snakket ut om noe av dette. Jeg tror jeg kommer til å si til en kommende svigerdatter at hun må være snill og si ifra til meg eller min sønn om det er noe. For jeg vil svært gjerne være en god bestemor og støttespiller. Og samme hva dame han kommer med, så er det hans valg. Savner på en måte eks-svigermora mi som alltid var der før meg og eksen min. En sånn svigermor har jeg lyst å være. Anonymkode: f50f5...c87
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #9 Skrevet 21. desember 2016 Svigermor baksnakker også mine svigerinner, så tror ikke akkurat jeg slipper unna det, jeg heller 😂 Anonymkode: f50f5...c87
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå