Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Har Epson stylus, men vil tro det gjelder alle merker og modeller. Dersom en ikke skriver med farger så ofte så tørker dysene inn og farge print fungere dårlig. 

Headcleaning må en kjøre ganske mange ganger før en ser forbedring

Har dryppet to dråper pr farge området med jiff vindu rens på cleaning pads området, kansje isopropanol hadde vært bedre. Uanstt er det ganske mye styr og skriving av farge printer test sider, skriving av foto, mer cleaning syklus. Ny dyse test, om og om igjen, og printer blekk er jo ikke gratis.

Skal en skrive ut en farge side hver uke eller hver mnd for å slippe dette styret? 

Hvordan holde dysene fine ? Eller rense dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man bør skrive ut jevnlig for å forhindre dysene å tørke inn. Rene fargeskrivere er som regel noe dritt med mindre man faktisk skal bruke dem en del. Hos de fleste brukes det litt i starten, står så i et halvt år ubrukt, og så skal man bruke den litt igjen og må gjøre det du skriver.

Gå heller for en tonerskriver av noe slag. En del av de har også blitt ganske gode på farger. Fargelasere har i løpet av de siste årene blitt langt billigere enn de var og kan nå fås for typisk noen tusen og oppover. Litt dyrere i innkjøp, men ofte litt bedre utskriftsøkonomi over tid, og ikke minst - at man unngår ting som tørker ut. 

Anonymkode: 53117...c05

Skrevet

Derfor kjøpte jeg fargelaser.. mye billigere. Npr jeg skal ha nye tonere så kommer det på et par tusenlapper men holder til noen tusen sider. 

Nå er det ikke veldig mye foto jeg skriver ut og om jeg skal printe rene foto så kan jeg bestille på nett eller gå til nærmeste fotosjappe å få det. 

Men det skal dog sies at kvaliteten på utskrevne foto på fargelaseren er vel så bra det. 

Koster litt mer i innkjøp med en fargelaser. Kjøpte en multifunksjonsprinter med scan,faks,kopi og den koster rundt 3-4000 men du får det du betaler for 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...