AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #1 Skrevet 21. desember 2016 Jeg har hatt noen helse årsaker for ett år siden , og min fastlege beskrevet til meg anti-biotics selv om årsaker kommet tilbake bare uker etter behandling . Jeg tenkte at hun skulle sende meg til noen spesialist men hun mener et jeg trenger ikke det og at det er ikke noe farlig !! Det hadde det jeg alltid vond , og trengte noe som kan hjelpe meg å bli bedre ...Kunne ikke fokusere på skolen , har barn som jeg må ta være på.. Husker ikke hvor mange ganger jeg har vært hos henne for å finne ut hva er det som gjøre meg vondt, men ingenting .. I dag blitt jeg veldig irritert , hun sier vi kan ikke hjelpe deg med noe , tenkte jeg hvorfor ? er jeg på terminal ???? denne setning er ikke noe greit å si !! trengte at hun beskrive til meg noe for ta det vondt , hun sa ta Ibux ? tuller hun? for ett år jeg har tatt feil anti-biotica betyr det ? Jeg spurte om jeg kan få sykemelding , hun sa du må klare å gå til skolen selv om du har det vondt . Jeg er sjokkert . Mens jeg venter på time hos spesialitst jeg må sitte to måneder med vondt og smile ! er det sånn.. Ja , jeg må bytte fastlege . Men er det greit det hun gjort? Hva skal jeg gjør med det vondt jeg har ? jeg har ikke noen som kan hjelpe meg med barn. Hun sa , hvis du hadde det mye vondt da kunne du ikke komme hit og da skulle du ligge på sykehuset !! Kanskje jeg må dø så hun kan stole på hvor mye vondt hadde det jeg !!! Hva er det som skjer med helse sektor i Norge ? jeg har venner og venninner som forteller meg ogs rart tingene om fastleger ! jeg har googlet min fastlege og fant mange negative kommentarer om henne ! Hvorfor er det lege... En ting , hvorfor fastlege sitte og taste på PC-en i stedenfor å fokusere om hva patienten sier og har som årsak ? Jeg synes at en lege har som yrke å finne ut hva er det som er galt med patient og gi den riktig behandling...Å taste på PC , kanskje til assistants ( hjelpepleier ) oppgave !!! Anonymkode: f99ed...3c2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #3 Skrevet 21. desember 2016 Bytt fastlege og klag legen inn til fylkeslegen i din kommune, klagen kan du hjelp til av pasient og brukerombudet. https://helsenorge.no/pasient-og-brukerombudet Anonymkode: 0d6f1...8f5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #4 Skrevet 21. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bytt fastlege og klag legen inn til fylkeslegen i din kommune, klagen kan du hjelp til av pasient og brukerombudet. https://helsenorge.no/pasient-og-brukerombudet Anonymkode: 0d6f1...8f5 Takk for linken , jeg klarer ikke å sove med smerter Hvem behandle den klagen ? Anonymkode: f99ed...3c2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #5 Skrevet 21. desember 2016 15 minutter siden, EvaLena skrev: Bytt lege fort som mulig Det må jeg gjøre , ville bare høre om det er bare jeg som opplever sånn Anonymkode: f99ed...3c2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #6 Skrevet 21. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for linken , jeg klarer ikke å sove med smerter Hvem behandle den klagen ? Anonymkode: f99ed...3c2 Fylkeslegen. Anonymkode: 0d6f1...8f5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #7 Skrevet 21. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fylkeslegen. Anonymkode: 0d6f1...8f5 takk Anonymkode: f99ed...3c2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #8 Skrevet 21. desember 2016 Først og fremst: Du finner ikke en eneste fastlege som ikke har fått en eneste negativ kommentar på nettet. Dersom du ikke føler at legen din tar smertene dine på alvor bør du bytte lege. Det er viktig at du og legen din er på samme side. Samtidig er du nok i en følelsesladet situasjon, og slik jeg forstår på språket ditt er du ikke norsk. Det kan være lurt å tenke over om du tolker legen din riktig (ettersom du har lyst til å klage henne inn). Anonymkode: e2855...726
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #9 Skrevet 21. desember 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Først og fremst: Du finner ikke en eneste fastlege som ikke har fått en eneste negativ kommentar på nettet. Dersom du ikke føler at legen din tar smertene dine på alvor bør du bytte lege. Det er viktig at du og legen din er på samme side. Samtidig er du nok i en følelsesladet situasjon, og slik jeg forstår på språket ditt er du ikke norsk. Det kan være lurt å tenke over om du tolker legen din riktig (ettersom du har lyst til å klage henne inn). Anonymkode: e2855...726 Jeg er ikke Norsk det er helt merkelig , og jeg prøver min beste for å lære meg Norsk Hun forstår meg bra , og kan snakke engelsk sammen noen ganger . Hun har ikke noen empati det jeg synes jeg at en lege må ha. Vil ikke klage om henne , jeg bare vil være frisk og fortsetter med utdanning .. Anonymkode: f99ed...3c2 2
Kaffefrøken Skrevet 21. desember 2016 #10 Skrevet 21. desember 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke Norsk det er helt merkelig , og jeg prøver min beste for å lære meg Norsk Hun forstår meg bra , og kan snakke engelsk sammen noen ganger . Hun har ikke noen empati det jeg synes jeg at en lege må ha. Vil ikke klage om henne , jeg bare vil være frisk og fortsetter med utdanning .. Anonymkode: f99ed...3c2 De fleste vil jeg nok tro eier empati, med tanke på valget av et sånt yrke. Men det finnes leger der ute som sliter selv (psykisk, hjemme...o.l), og da evner de ikke å motta en pasient på en god måte. Det er veldig synd, men kan dessverre skje. Jeg har hatt to ubehagelige møter med leger. Den ene var ny fastlege, byttet med engang rett etter time. Den andre var vikar for min nye fastlege. En helt grusom person, som så absolutt ikke burde jobbe med mennesker. Så mitt råd er; bytt fastlege nå.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #11 Skrevet 21. desember 2016 Har du fått henvisning til spesialisthelsetjenesten? For det ser sånn ut ut i fra innlegget ditt. Det er ikke alt som kan fikses bare legen knipser, for ting kan ta tid. Men det er sånn at leger er faktisk for redd for å gi smertestillende. De er redd for at folk skal bli avhengig, men for folk flest skal det veldig lang tid med smertestillende til før man blir avhengig. Anonymkode: 3b7dd...e1a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå