AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #1 Skrevet 20. desember 2016 I anledning jul, -for å vise min fornøydhet og fordi hun ene slutter tenkte jeg å lage et fruktfat med julemotiv og sende med i barnehagen. Men blir det feil på noe vis? Min mann mener nemlig det blir feil og smiskete. Det er ikke intensjonen. Hva tenker dere ? Anonymkode: fb04b...c90 1
Gjest Keiserensnyeklær Skrevet 20. desember 2016 #2 Skrevet 20. desember 2016 Jeg synes det høres ut som en fin gest!
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #4 Skrevet 20. desember 2016 Jeg synes ikke noe om det. Anonymkode: b9162...d1d 3
Gjest Magnifiq Skrevet 20. desember 2016 #5 Skrevet 20. desember 2016 Jeg gir en oppmerksomhet til de ansatte i Bhg hver jul og sommer. Helt uten å smiske. Absolutt innafor.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #6 Skrevet 20. desember 2016 Vi skrev et julekort og ga en boks med julekaker vi hadde bakt. Synes det er en fin gest for å vise hvor stor pris vi setter på dem. Vet at mange tenker at de bare gjør jobben sin og at den lønna de får, er nok, men jeg mener at det er mange måter å gjøre jobben sin på, og personlig synes jeg det er utrolig hyggelig dersom de jeg jobber med (innenfor helse) viser at de setter pris på det jeg gjør. Vi har derimot ikke gitt noe til lærer på skolen. Det ville føltes mer som å smiske iom at skolen tross alt er basert på mer vurderinger av barnet etc og barn måles kanskje i større grad opp mot hverandre der. Anonymkode: 857dc...a66 5
Mammabamma Skrevet 20. desember 2016 #7 Skrevet 20. desember 2016 Jeg jobber i barnehage og vi setter stor pris på oppmerksomheter. 9
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #8 Skrevet 20. desember 2016 Huff, jeg hadde ikke tenkt på å gi gaver til barnehagepersonalet :-O Fikk litt dårlig samvittighet nå, er det mest vanlig å gi noe? Det har vært SÅ mye stress før jul, med alt og alle som skal huskes på, at jeg ikke har hatt overskudd til noe ekstra... Holder det med en twistpose eller noe? Anonymkode: 834b1...052 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #9 Skrevet 20. desember 2016 Vi har gitt en liten jule-oppmerksomhet til de tre faste personene på bhg-avdelingen til barna våre hvert år. De passer på det mest dyrebare vi har 35 timer nesten hver eneste uke så det skulle da bare mangle Lønningene deres er ikke så vanvittige at de ikke setter pris på en god håndkrem eller et flott duftlys Vi er veldig diskrèt da, er ikke noen stor overrekkelse akkurat, men barna våre får gi gavene sånn litt i smug og de er tydelig stolte. De ansatte ser også ut til å sette stor pris på det, sikkert på samme måte som jeg hadde blitt veldig glad dersom en av mine pasienter hadde gitt meg en juleoppmerksomhet på min jobb. Det er overhodet ikke noe man forventer, men veldig koselig om det skjer. Jeg syns ikke det har noe som helst med skryt og smisk å gjøre, vi gir også vaskehjelpen vår en julebonus. Hvorfor skal man ikke kunne vise folk rundt seg at man setter pris på dem, hvert fall nå i julehøytiden? Anonymkode: 4fbc9...087 5
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #10 Skrevet 20. desember 2016 Høres hyggelig det, men til deg som spurte under så MÅ ikke alle gi. Tror også det er hyggeligere å få når det er spontant og sporadisk fra noen enn pliktgave fra alle. Jeg er ikke flink med gaver, men tror det var da barnet slutta på liten avd at jeg ga en stor bolle jordbær til personalet i bhg. Altså egentlig bare noen kjedelige jordbærkurver, men renset og skylte dem ferdig og ga dem i en serveringsbolle. Anonymkode: d8975...a82 1
Millimani Skrevet 20. desember 2016 #11 Skrevet 20. desember 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff, jeg hadde ikke tenkt på å gi gaver til barnehagepersonalet :-O Fikk litt dårlig samvittighet nå, er det mest vanlig å gi noe? Det har vært SÅ mye stress før jul, med alt og alle som skal huskes på, at jeg ikke har hatt overskudd til noe ekstra... Holder det med en twistpose eller noe? Anonymkode: 834b1...052 Det er ikke noe man kan forvente av noen, hverken i barnehage eller skole. Men det er mange som gjør det, og det er sikkert en koselig ting Eneste er at hvis det er mange/alle som gir så kan det fort bli veldig mye. Derfor er det best å kjøpe mat framfor å kjøpe en ting. Ellers vil de ansattes hjem bugne over av noe de ikke har bruk for eller ikke har plass til. Dessverre er det mange som "glemmer seg" akkurat der, eller ikke tenker over det. Det beste du kan gi ansatte i barnehage eller skole er faktisk mat av noe slag. En pose twist er helt supert
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #12 Skrevet 20. desember 2016 6 timer siden, Magnifiq skrev: Jeg gir en oppmerksomhet til de ansatte i Bhg hver jul og sommer. Helt uten å smiske. Absolutt innafor. Vi foreldre allierer oss med hverandre og kjøper en julegave sammen - dermed smisker alle (og ikke bare 1...) Anonymkode: 87b81...bca 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #13 Skrevet 20. desember 2016 Skreiv ett kort med hvor mye vi setter pris på dem og hvor mye det betyr for oss. Og så pakket jeg inn en eske konfekt og noe julegodt. Ble veldig godt tatt i mot og det virket ikke som om det var noe de hadde forventet. Anonymkode: 94f3d...663
Mammabamma Skrevet 20. desember 2016 #14 Skrevet 20. desember 2016 Vi liker ikke barna til de som gir gaver bedre enn barna til de som ikke gir gaver om noen skulle bli bekymret. Vi blir bare glade for en liten oppmerksomhet og gjør ikke noe nummer av eller snakker på pauserommet om hvem som gir julegaver og ikke. Vi forventer det ikke. 4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #16 Skrevet 20. desember 2016 Jeg vet at mange usikre mødre pleier å sende gaver til barnehagen i håp om at de ikke skal sende bekymringsmeldinger til barnehage.... for da har de liksom ikke samvittighet til å bekymre seg over at foreldrene ikke gjør jobben sin. Anonymkode: 63c10...73e 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #17 Skrevet 20. desember 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet at mange usikre mødre pleier å sende gaver til barnehagen i håp om at de ikke skal sende bekymringsmeldinger til barnehage.... for da har de liksom ikke samvittighet til å bekymre seg over at foreldrene ikke gjør jobben sin. Anonymkode: 63c10...73e ... Så du tror at en pose twist er nok til å bestikke bhg-ansatte til å tie om mistanker om evt barnemishandling? Lur du Anonymkode: 4fbc9...087 10
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #18 Skrevet 20. desember 2016 Jeg svarte tidligere i tråden også, men har lyst til å framsnakke dette litt altså. De ansatte i bhg gjør en så utrolig viktig jobb, og selv om de tilbringer dag ut og dag inn med en haug unger som skal oppmuntres, trøstes, læres, vaskes, tørkes, stimuleres og alt mulig annet, så møter de oss hver dag med et smil, hyggelige ord og genuin varme. De tar seg tid når vi henter, de bøyer seg ned og gir jenta mi en klem og sier god helg, og de gir av seg selv. Det betyr så uendelig mye å se at ungen min løper inn i barnehagen og gleder seg til en ny dag. At hun føler seg trygg på å bli trøstet hvis hun slår seg. At hun lærer, leker og ler. Det gjør at jeg drar på jobb vel vitende om at vi begge har det bra. De kunne gjort jobben sin på en helt annen måte, og jeg hadde dratt på jobb med en klump i magen. De fortjener så uendelig mye, og derfor kjøper jeg gjerne en sjokolade eller litt frukt som en symbolsk "takk". Jeg tror ikke de forventer det, og jeg tenker ikke at jeg må gjøre det. Jeg vil bare forklare hvorfor jeg synes det er greit å gjøre det. Anonymkode: 857dc...a66 6
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #19 Skrevet 20. desember 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi skrev et julekort og ga en boks med julekaker vi hadde bakt. Synes det er en fin gest for å vise hvor stor pris vi setter på dem. Vet at mange tenker at de bare gjør jobben sin og at den lønna de får, er nok, men jeg mener at det er mange måter å gjøre jobben sin på, og personlig synes jeg det er utrolig hyggelig dersom de jeg jobber med (innenfor helse) viser at de setter pris på det jeg gjør. Vi har derimot ikke gitt noe til lærer på skolen. Det ville føltes mer som å smiske iom at skolen tross alt er basert på mer vurderinger av barnet etc og barn måles kanskje i større grad opp mot hverandre der. Anonymkode: 857dc...a66 Er nok en del som tenker slik, men jeg tenker selv at lønna ikke sier noe om jeg gjør en god jobb eller ikke. Hver dag etter jobb spør jeg meg selv "har jeg gjort en god nok jobb i dag?", "Har foreldrene følt at jeg tok meg tid til dem", "har jeg klart å gi hvert barn nok oppmerksomhet" osv...Det er vel en del av det å jobbe med mennesker. Derfor er det utrolig hyggelig, synes jeg, når foreldrene viser at de setter pris på oss. Barnas klemmer og smil, og et kort, noen fine ord eller en oppmerksomhet fra foreldrene blir en bekreftelse på at de synes jeg gjør en god jobb. Anonymkode: 61021...92f 2
Fleur Delacour Skrevet 20. desember 2016 #20 Skrevet 20. desember 2016 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg svarte tidligere i tråden også, men har lyst til å framsnakke dette litt altså. De ansatte i bhg gjør en så utrolig viktig jobb, og selv om de tilbringer dag ut og dag inn med en haug unger som skal oppmuntres, trøstes, læres, vaskes, tørkes, stimuleres og alt mulig annet, så møter de oss hver dag med et smil, hyggelige ord og genuin varme. De tar seg tid når vi henter, de bøyer seg ned og gir jenta mi en klem og sier god helg, og de gir av seg selv. Det betyr så uendelig mye å se at ungen min løper inn i barnehagen og gleder seg til en ny dag. At hun føler seg trygg på å bli trøstet hvis hun slår seg. At hun lærer, leker og ler. Det gjør at jeg drar på jobb vel vitende om at vi begge har det bra. De kunne gjort jobben sin på en helt annen måte, og jeg hadde dratt på jobb med en klump i magen. De fortjener så uendelig mye, og derfor kjøper jeg gjerne en sjokolade eller litt frukt som en symbolsk "takk". Jeg tror ikke de forventer det, og jeg tenker ikke at jeg må gjøre det. Jeg vil bare forklare hvorfor jeg synes det er greit å gjøre det. Anonymkode: 857dc...a66 Det settes stor pris på og er absolutt ikke noe som forventes. Endret 20. desember 2016 av Sukrin 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå