Gå til innhold

Han bare dro sammen med barna

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde noen tatt mine unger og jeg var i nærheten, så hadde jeg ikke gitt meg før jeg var slått ut. Hvis dette er sant, så er det seriøst noe av det mest tafatte jeg har hørt. 

Anonymkode: 1f6ad...7d3

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kan umulig være sant. Enhver person med omsorgsfølelse overfor barn hadde ikke reagert på denne måten. 

• Liker 7
Skrevet

Hvorfor i alle dager lot du han ta de med seg i det hele tatt?

Gjest Runforit
Skrevet

Troll.

Ingen mor eller far med vettet i behold hadde tillatt dette uten kamp.

Skrevet

Hadde dere kranglet?

Anonymkode: 84c60...057

Skrevet

Kanskje det ligger mer bak enn vi får høre. Jeg ser f.eks for meg en situasjon hvor den ene parten, av forskjellige årsaker, ikke har lyst til å feire jul hjemme. Og spør om de kan reise til syden denne julen istedet. Hvorpå mor ikke vil, far vil veldig gjerne og det blir en hissig diskusjon  om dette og far tilslutt brøler; hvorfor skal det alltid være som du vil? Hvis ikke du vil være med så tar jeg med meg ungene og drar! Og mor brøler tilbake; ja, bare reis dere. Hvis du tror det er så lett å dra til syden med to unger alene, så greit for meg! Bare reis!

Far bestiller billetter og mor tror ikke far mener alvor og forbereder julen som i alle år tidligere. Helt til avreisedagen kommer og far og barn drar. Mens mor sitter sjokkskadet igjen og tror ikke sine egne øyne. 

Man skal ikke undervurdere dagens moderne mannfolk. De klarer brasene alene og far og barn får nok en deilig ferie langt borte fra mors evige kjas, mas og kjefting. 

Dette er bare et av scenarioer jeg kan tenke meg. Jeg tror ikke det er akkurat sånn som vi får det fremstilt i HI for da hadde ikke TS sittet rolig og skrevet innlegg på KG. Det hadde ihvertfall ikke jeg gjort. Da hadde jeg satt himmel og jord i bevegelse og ikke ofret KG en tanke. 

:fnise:

• Liker 6
Skrevet

TS følger jo ikke opp...hen svarer ikke i tråden sin. Så useriøst.

Anonymkode: 5f10b...b6c

• Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS følger jo ikke opp...hen svarer ikke i tråden sin. Så useriøst.

Anonymkode: 5f10b...b6c

Useriøst? Hun er vel på leit etter barna sine

Anonymkode: b3b74...17b

• Liker 5
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Myndighetene tar det særdeles alvorlig når foreldre forlater landet med barn uten samtykke fra den andre forelderen. Dette er kidnapping.

https://www.regjeringen.no/no/sub/barnebortforing/flytting-og-reiser/kan-du-reise-eller-flytte-med-barnet-d-2/id733015/

Anonymkode: dea82...791

Neida det gjør de ikke så lenge det er den andre forelderen.

Anonymkode: 83068...08f

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida det gjør de ikke så lenge det er den andre forelderen.

Anonymkode: 83068...08f

Jo, det gjør de! 

Anonymkode: e4788...2cc

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Myndighetene tar det særdeles alvorlig når foreldre forlater landet med barn uten samtykke fra den andre forelderen. Dette er kidnapping.

https://www.regjeringen.no/no/sub/barnebortforing/flytting-og-reiser/kan-du-reise-eller-flytte-med-barnet-d-2/id733015/

Glemte du å lese hele linken du postet? Jeg har klippet ut en liten del av den:

Når foreldreansvaret er felles:

• må begge foreldrene være enige dersom barnet skal flytte til et annet land.
  • kan hver av foreldrene ta barnet med på kortere utenlandsopphold, uten samtykke fra den andre forelderen.
  • kan retten nedlegge forbud mot kortere utenlandsreiser dersom det er uvisst om barnet vil komme tilbake. Politiet kan nedlegge midlertidig utreiseforbud frem til saken er avgjort av retten.

I og med at TS og mannen har vært gift i 7 år, og det eldste barnet er 5 år, har de høyst sannsynlig felles foreldreansvar. Les det andre kulepunktet, og se om du fortsatt mener det er snakk om kidnapping.

Nå mener jeg på ingen måte at det er greit av en forelder å oppføre seg på denne måten, men ut fra linken du postet leser jeg at så lenge dette er snakk om en ferietur (les, et kortere utenlandsopphold) vil myndighetene på ingen måte ta dette alvorlig, de sier jo faktisk at det er greit.

Anonymkode: c2a8d...73c

• Liker 4
Skrevet

Hahaha, her var det mange som trodde på trolletråden til TS :D

Enkelt å lure KG folk ser jeg.. kanskje pga nivået der ute er såpass labert at noen tror dette er seriøst

Anonymkode: db6da...a6d

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha, her var det mange som trodde på trolletråden til TS :D

Enkelt å lure KG folk ser jeg.. kanskje pga nivået der ute er såpass labert at noen tror dette er seriøst

Anonymkode: db6da...a6d

Tenker det er bedre å reagere en gang for mye enn en gang for lite. Det at det skrives om barn så skriver man heller slike ting en gang for mye uansett om det kan være tull.

Anonymkode: 33eac...a79

• Liker 3
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sitat:

"Når foreldreansvaret er felles:
kan hver av foreldrene ta barnet med på kortere utenlandsopphold, uten samtykke fra den andre forelderen."

Så nei, ikke kidnapping. Med mindre det er grunn til å tro at de ikke vil returnere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...