prt90 Skrevet 20. desember 2016 #21 Del Skrevet 20. desember 2016 1 time siden, Kinno skrev: Jeg stoler på bilkyndige jeg, som sier at de fleste speedometre viser litt over faktisk fart. Ligger alltid litt over GPS her og. Når jeg kjører forbi fartsmålinger så viser den alltid litt under det bilen viser. Ja, speedometer i personbiler er ikke justert, og viser ofte feil hastighet. Poenget er at GPS også er svært unøyaktig til å måle hastighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #22 Del Skrevet 20. desember 2016 Helt normalt. Anonymkode: 05efc...7db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 20. desember 2016 #23 Del Skrevet 20. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er det med folk som uttaler seg bastant om ting de ikke forstår? GPS er ikke nøyaktig. Det er nøyaktig nok til daglig bruk, men ikke pålitelig nok til å kunne si med 100% sikkerhet at farten er helt riktig. Den er mer riktig enn speedometerfart kanskje, men skal du måle skikkelig må du triangulere. /Landmåleren Anonymkode: 4843c...009 Hvorfor viser da en GPS nøyaktig det samme som en fartsmåler som er satt opp langs veiene? Og det avviket jeg har mellom GPS og speedometer er det samme som da jeg har sjekka misvisning på ruller hos NAF? Den påstanden din der forstår jeg over hodet ikke altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 21. desember 2016 #24 Del Skrevet 21. desember 2016 5 timer siden, tdm900 skrev: Hvorfor viser da en GPS nøyaktig det samme som en fartsmåler som er satt opp langs veiene? Og det avviket jeg har mellom GPS og speedometer er det samme som da jeg har sjekka misvisning på ruller hos NAF? Den påstanden din der forstår jeg over hodet ikke altså. Hvis du holder jevn høy fart på en rettstrekning et sted ved svært god GPS dekning (veldig viktig at det ikke er svinger eller bakker) så kan GPSen gi ganske nøyaktig resultat, men ville aldri stolt på den. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 21. desember 2016 #25 Del Skrevet 21. desember 2016 1 time siden, prt90 skrev: Hvis du holder jevn høy fart på en rettstrekning et sted ved svært god GPS dekning (veldig viktig at det ikke er svinger eller bakker) så kan GPSen gi ganske nøyaktig resultat, men ville aldri stolt på den. Stoler mer på den enn på deg😁😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #26 Del Skrevet 21. desember 2016 GPS er en nøyaktig måling, og er alltid mer nøyaktig enn speedometer, så sant du har et eget instrument for dette. GPS på mobilen kan derimot være mindre nøyaktig, da denne er avhengig av mobildekningen. Anonymkode: 86250...327 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #27 Del Skrevet 21. desember 2016 5 timer siden, tdm900 skrev: Stoler mer på den enn på deg😁😁 Her har vi Trump/Le Pen/FrP velgeren i et nøtteskall. Det dukker opp en faglig problemstilling som blir forklart av folk med innsikt. Men det når ikke én millimeter inn. Anonymkode: 4843c...009 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 21. desember 2016 #28 Del Skrevet 21. desember 2016 Dette er helt normalt TS. Jeg har nå en nyere bruktbil og den viser 7-10 feil. Min gamle bil viste 3-4 feil. Jeg hadde dog en bil en gang som viste 20 feil i "gal" retning, dvs lå jeg i 60 på speedometeret var den reele farten min 80! DET var litt ekkelt når jeg fant ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 21. desember 2016 #29 Del Skrevet 21. desember 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her har vi Trump/Le Pen/FrP velgeren i et nøtteskall. Det dukker opp en faglig problemstilling som blir forklart av folk med innsikt. Men det når ikke én millimeter inn. Anonymkode: 4843c...009 Der bomma du grovt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 22. desember 2016 #30 Del Skrevet 22. desember 2016 På 21.12.2016 den 8.33, AnonymBruker skrev: GPS er en nøyaktig måling, og er alltid mer nøyaktig enn speedometer, så sant du har et eget instrument for dette. GPS på mobilen kan derimot være mindre nøyaktig, da denne er avhengig av mobildekningen. Anonymkode: 86250...327 GPSen virker uavhengig av antall streker på mobildekningen, jeg kan nappe ut simkortet og GPSen min virker fordet. Har TomTom app på mobilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #31 Del Skrevet 23. desember 2016 Du får bedre triangulering mellom mobiltårn (som har fast, kjent posisjon) med mobilnettet slått på. Men den informasjonen ender du opp med å dele med Google. Prøv å gå en tur med GPS opptegning uten dette, spesielt i ulendt terreng, og du ser resultatet av en svak og dårlig prioritert GPS mottaker på mobilen. Anonymkode: 4843c...009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå