AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #21 Skrevet 20. desember 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jamen så les da, din dott. "Hunden anses også som et fullverdig familiemedlem i min familie, så det er helt naturlig at den er med". Anonymkode: 93852...846 Og da skal et familiemedlem av TS forvises til et rom eller en kjeller, fordi ditt familiemedlem skremmer familiemedlemmet som faktisk bor i huset? Det er ikke naturlig å ta med dyr som skremmer de som allerede bor der. Samme hvor mye man anser det som et familiemedlem. Jeg antar du svarer utfra at du skal på besøk til noen du kjenner, og ikke at du ser for deg å skremme ihjel katten til noen du skal på besøk til? Kunne ikke falt meg inn å tenke at mitt kjæledyr var mer verdt enn andres, og er jeg på besøk så er det dyret som bor der som har førsteretten på å være tilstede. Anonymkode: d9969...9f7 6
Gjest Nori Skrevet 20. desember 2016 #22 Skrevet 20. desember 2016 To like tråder er slått sammen. Nori, mod
Try2 Skrevet 20. desember 2016 #23 Skrevet 20. desember 2016 Vi har det fælt i dette landet ..Det er dyr vi snakker om. katten har det ikke vondt. Og hunden skjønner virkelig ikke at det er julaften. Gjestene dine tror sikkert at pelsen er et viktig midtpunkt for alle barna (noe som sikkert er riktig også) Men hvis du ikke vil ha kjøtern der så for all del - si i fra. De fleste hunder er vant med å være alene mellom 6-9 timer. Folk skal på jobb innimellom lzm.
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 20. desember 2016 #24 Skrevet 20. desember 2016 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var akkurat det vi gjorde sist gang. De har også 3 unger som sammen med mitt barn liker å leke med hunden, samt løper inn og ut dører så vi kan aldri være trygg på om de har klart å låse den opp mens vi spiser oppe. Vi har ingen andre rom å låse katten inne oppe da det er en liten og trang leilighet. Datteren min måtte være på rommet med katten sist, den var livredd. Ofte løper katten ut, og våger ikke komme inn i huset igjen før lenge etter at de har gått, ca 8 - 10 timer. Imens spiser hunden maten og drikker vannet til katten i matskålen. Anonymkode: 5e42f...8f8 Uff, dette går jo ikke an.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #25 Skrevet 20. desember 2016 Synes du det er vanskelig å si nei til å ta imot din gjest uten hund? Er det ikke ditt hus, og dine regler som gjelder? Anonymkode: d84f3...6bf 1
Aamu Skrevet 20. desember 2016 #26 Skrevet 20. desember 2016 Ikke greit. Det er innafor å be hunden bli hjemme. Det er et DYR og ingen selvfølge at dyret blir med på sånt. Mon tro om alle hadde elsket grisen min på 80 kilo. "Ribbe live" 2
Heart7086 Skrevet 20. desember 2016 #27 Skrevet 20. desember 2016 Hundeeier selv her, men ville ikke tatt med mine hunder til en slik tilstelning(om det ikke var hjemme hos meg selv da) ALDRI i livet om jeg hadde tillatt andre hunder å være i min sofa(så lenge mine egne hunder ikke er i sofaen engang, og ihvertfall IKKE når vi har selskap!) Det er heeeelt innafor å be de levne hunden hjemme, ha den i bilen eller om de må ha den med, så får den være i gangen f.eks.. De gangene vi har våre hunder med til andre ligger de i gangen(men får komme inn å hilse på og snuse litt først), i bilen el lign. Men våre hunder er vant med å være med "overalt", de roer seg raskt og tygger ALDRI på noe eller er i sofa/lign 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #28 Skrevet 20. desember 2016 Vi har katt som er redd andre dyr og har latt gjester ta med hund og andre katter hit på julaften, men da er dyrene adskilt på hver sine rom. Hunden til svigerfar fikk være på gjesterommet og katten vår på soverommet, begge med mat og vann og besøk i blant for å se at de hadde det bra. Men katten vår er litt sky når det er mye gjester og ligger da ofte på soverommet vårt mens vi har besøk allerede, og er rolig når den får ligge der med stengt dør. Om katten hadde vært stresset mens denne løsningen var i kraft, så hadde jeg sagt nei til besøk av andre dyr. Og selv om jeg synes det er greit at noen tar med seg hunden inn og har den på kjellerstua eller på et gjesterom noen timer, så er hunder ikke velkomne til å gå løs i boligarealet (kjøkken, spisestue, stue) selv ikke på en mandag i fellesferien. Anonymkode: 48307...1dc 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #29 Skrevet 20. desember 2016 Det er ikke lett å gi beskjed, og jeg er ganske sikker på at de vil synes det er urimelig og tenke at det blir vanskelig å komme da. Hunden er som sagt midtpunktet og "mor" og barn løfter den til seg i sofaen og ved spisebordet og kysser den på skift til stadighet. De stråler og behandler hunden som en baby. Det er jo fint å se at de er så glad i den, men det går så langt at de synes til og med det er søtt at den tygger i stykker pynt, puter og sko. Da er det alltid pga omstendighetene, aldri hunden. F.eks måten vi går på - for fort, farge på sokkene o.l - for da tror hunden at det er lek, eller akkurat det hisser opp hunden. Pynteting skulle ikke ligger der, for da tar hunden det, den kan ikke for det. Det er kun instinktet eller utrygghet, eller ...... kan ikke noe for det liksom. Det er jo en søt hund, men det blir litt mye når vi er såpass mange folk. Samtidig er jeg også litt redd hunder. Føler det blir helt kaos og klarer ikke å slappe helt av og kose meg i det hele tatt. Kjenner på stress og uro. Jeg har kanskje tenkt at det bare var meg som følte det slik og at jeg er urimelig. Derfor ville jeg "lufte" det her på kvinneguiden Anonymkode: 8ec8a...189 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #30 Skrevet 20. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Og da skal et familiemedlem av TS forvises til et rom eller en kjeller, fordi ditt familiemedlem skremmer familiemedlemmet som faktisk bor i huset? Det er ikke naturlig å ta med dyr som skremmer de som allerede bor der. Samme hvor mye man anser det som et familiemedlem. Jeg antar du svarer utfra at du skal på besøk til noen du kjenner, og ikke at du ser for deg å skremme ihjel katten til noen du skal på besøk til? Kunne ikke falt meg inn å tenke at mitt kjæledyr var mer verdt enn andres, og er jeg på besøk så er det dyret som bor der som har førsteretten på å være tilstede. Anonymkode: d9969...9f7 Det har jeg ALDRI sagt noe om. Jeg snakket om MIN situasjon. Men et konkret råd var å ha hunden i bånd, mye mulig at katten vil synes det er greit når den skjønner at hunden kun har 1 meter radius spillerom. Jeg har med hunden til familien som har katt. Katten liker ikke hunden, hunden vil leke med katten, så hunden er i bånd ved meg og katten gjør som den vil. Hadde ikke falt meg inn å ha hunden løs når det er katt der, da tipper jeg hunden hadde mistet et mye om den plaget katten for mye. Anonymkode: 755cb...4da
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #31 Skrevet 20. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det har jeg ALDRI sagt noe om. Jeg snakket om MIN situasjon. Men et konkret råd var å ha hunden i bånd, mye mulig at katten vil synes det er greit når den skjønner at hunden kun har 1 meter radius spillerom. Jeg har med hunden til familien som har katt. Katten liker ikke hunden, hunden vil leke med katten, så hunden er i bånd ved meg og katten gjør som den vil. Hadde ikke falt meg inn å ha hunden løs når det er katt der, da tipper jeg hunden hadde mistet et mye om den plaget katten for mye. Anonymkode: 755cb...4da Og bare for å påpeke, nok en gang, familien min synes dette er helt okei og jeg og hunden er alltid velkommen der. I invitasjoner til feks en bursdag står det "Du og X er invitert i bursdag til tante på søndag kl 15, gi beskjed om dere kommer eller ikke". X er da hunden. Anonymkode: 755cb...4da
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå