Gå til innhold

Jeg har så vondt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lørdag fikk jeg plutselig vondt i halsen, men kun på venstre side. Utover kvelden fikk jeg vondt i øret også. I går hadde jeg kun vondt i øret, ikke i halsen. Jeg var hos legen i dag, men han kunne ikke se tegn til betennelse. 

Nå i kveld er smertene i øret borte, men nå har jeg plutselig fått helt vanvittig vondt i en tann øverst i munnen på venstre side. Det dunker skikkelig i den og jeg klarer ikke tygge noe uten store smerter. 

Har jeg liksom fått hull i tanna på toppen av det hele, eller kan dette ha sammenheng med smertene i øret? Jeg er ikke tett i nesa, men jeg har en trykkende følelse over neserota og jeg har vondt i hodet. 

Anonymkode: f35a2...f6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du kan ha fått bihulebetennelse? Da får en vondt i hode, trykkende smerter i panne/øverste del av nesen, og har hørt om tilfelle hvor en har hatt så store smerter i munnen at vedkommende har dratt til tannlegen, men ingenting galt, da var det bihulebetennelse. 

Skrevet

Bihulebetennelse, eller tannrotbetennelse er det jeg tenker på etter det du skriver. Så en tur til tannlegen hvis det ikke er bedre i morgen er kanskje lurt?

Skrevet

Takk for svar. 

Har det ikke gitt seg til i morgen, skal jeg absolutt oppsøke tannlegen. 

Skrevet (endret)
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lørdag fikk jeg plutselig vondt i halsen, men kun på venstre side. Utover kvelden fikk jeg vondt i øret også. I går hadde jeg kun vondt i øret, ikke i halsen. Jeg var hos legen i dag, men han kunne ikke se tegn til betennelse. 

Nå i kveld er smertene i øret borte, men nå har jeg plutselig fått helt vanvittig vondt i en tann øverst i munnen på venstre side. Det dunker skikkelig i den og jeg klarer ikke tygge noe uten store smerter. 

Har jeg liksom fått hull i tanna på toppen av det hele, eller kan dette ha sammenheng med smertene i øret? Jeg er ikke tett i nesa, men jeg har en trykkende følelse over neserota og jeg har vondt i hodet. 

Hvor gammel er du? Har du fremdeles visdomstenner?

Mulig at du har betennelse rundt visdomstann...

Kanskje du har hull i tanna...

Ved bihulebetennelse er det ofte flere tenner som er vond, ikke bare bakerste.

Tipper på, hvis du er ung og pusser bra, at det er visdomstanna.

Ring tannlegen din i mrg. tidlig 

Endret av Bergtatt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...