Gå til innhold

Ubehag rundt navlen - blindtarmbetennelse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tidligere i dag oppdaget jeg at jeg har litt ubehag rundt navlen, men det har liksom blitt litt verre utover kvelden. Nå er det et konstant ubehag, og hvis jeg ligger på magen (slik at magen blir strukket) så kjenner jeg det ekstra godt. Det er ikke vondt i selve magen, men når jeg presser inn så gjør det direkte vondt. Det gjør kun vondt OVER navlen, ikke under. Hvis jeg klemmer inn den øverste delen av navlen, så gjør det altså vondt.

Jeg tror ikke jeg har feber, og er heller ikke kvalm/har diaré/kastet opp, så ingen andre tegn på blindtarmbetennelse, men jeg kan jo ikke helt utelukke det da. Tenkte kanskje navlebrokk, men det er vel heller sjeldent.

Noen tanker om hva det kan være?

Anonymkode: 5942a...ab5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til legevakt om du er i tvil om hva dette kan være.

Anonymkode: 327d2...d94

Skrevet

Bør nok alltid spørre lege om slikt. Det kan være så mangt at det er umulig å si. 

Anonymkode: a8df4...2b3

Skrevet

Blindtarmbetennelse er VONDT! Prøv å trykk inn til høyre for magen, og slipp opp fort. Dersom smerten blir verre når du slipper opp er det stor mulighet for at det er blindtarmen.

Anonymkode: 5da98...b1f

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Blindtarmbetennelse er VONDT! Prøv å trykk inn til høyre for magen, og slipp opp fort. Dersom smerten blir verre når du slipper opp er det stor mulighet for at det er blindtarmen.

Anonymkode: 5da98...b1f

Jeg fikk ikke vondt av dette, nei.

Jeg har egentlig ikke vondt når jeg sitter/ligger i ro, men så fort jeg beveger meg så kjenner jeg en smerte der jeg har beskrevet, altså rett over navlen.

Skal ringe legevakt.

TS

Anonymkode: 5942a...ab5

Skrevet

Har hatt blindtarmsbetennelse selv, kjenner meg ikke igjen i det du skriver. Vondt "midt inni" kroppen om du skjønner, og langt ned og til høyre. Konstant, strålende vondt, klarte ikke stå oppreist (gikk krokbøyd), beste var å sitte tilbakelent i soffan og ikke røre en muskel. Falt meg ikke inn å ligge på magen (au!) eller strekke på den (auau!) på noe vis. Men såklart, alle er forskjellige - er du bekymret så ta en tlf! 

Anonymkode: 3db35...cd6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...