Gå til innhold

Robotstøvsuger - verdt det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vår er så dum at det ikke var verdt det. Den går bare rundt på måfå og sier seg ferdig før den har tatt hele rommet. Ofte klarer den heller ikke å finne "hjem". Har en Roomba et-eller-annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar ca 3-4 minutter å støvsuge huset her hvis man er litt rask i svingene. Å tømme en robot, lade en robot, slå på en robot, passe på en robot tar vel minst like lang tid også er du ikke helt sikker på om den har tatt grundig nok der det teller. 

Hvis du har kjempestort hus og vanskelig for å støvsuge selv, så er kanskje robotstøvsuger tingen, men tviler på at det er så effektivt som folk her inne vil ha det til. Men at det er en gøy ide, det er jeg enig med.

Anonymkode: 109b1...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Blåser liv i denne igjen - dere som har en slik som fungerer - hvor mye betalte dere?

Anonymkode: 57728...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 2500 sånn omtrent. Kjøpte på salg for noen år siden. Den går hver natt, og jeg er veldig glad for å ha den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tidligere i tråden nevnte ordet "robotvasker" og da ble interessen MIN vekket og da måtte jeg jo google det! Sannelig...det finnes! Men spørsmålet er jo da hvor rent den faktisk gjør det... er det noe særlig? Det står at man fester en klut på den (en våt klut da?) og så tusler den rundt og vasker selv. Men den kluten må da bli gruelig møkkete når den verken skiftes, ikke skylles og vris opp underveis og ikke snues på? Bare samme hele veien...

Det er vel ikke verdt pengene, antar jeg, med robotvasker?

Jeg har langhåret hund, så en robotvasker hadde vært stas om det virkelig ble rent av det. Hunden drar jo inn litt smuss. Jeg støvsuger ofte, men jeg hater å vaske gulv, så om det finnes en lettvindt løsning som funker, så....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er fornøyd, nøyaktig hvilken modell er det dere har? Det finnes mange modeller av Roomba, f.eks, og de varierer i pris fra 4 000 - 10 000... Jeg har veldig lyst på robotstøvsuger når vi overtar huset vårt, men mannen er motvillig siden han har lest at den som er best-i-test koster 10 000... Mens jeg ser at det er jo plenty av billigere alternativer. 

Vi får stor stue og kjøkken uten dørstokk imellom, jeg tenker en robotstøvsuger må være glimrende der. 

Anonymkode: 6fc23...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har roomba 785 mener jeg. Har også langhåret hund som drar inn sand og skitt når det er vått ute. Støvsugeren tar opp alt! Helt fantastisk! 

Vaskeren fylles med vann, setter på engangsmopp eller gjenbruksmopp alt ettersom, også går den rundt og sprayer vann og vasker. Man må jo selvfølgelig vaske vanlig innimellom, men syns den fungerer bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er definitivt mitt beste kjøp ever! Jeg anbefaler å legge litt penger i det, dersom du har dyrehår som skal støvsuges. Jeg får alltid kommentarer på hvor fint og rent det er i stuen..som jeg ikke har støvsugd for "hånd" siden desember :nori:Har stort hus, så jeg fant ut at halve livet mitt gikk til rengjøring - og det gidder jeg ikke! Går over listene med jevne mellomrom, men ellers tar den alt, rubbel og bit! Vi har en svær Berner som tusler rundt og hiver ifra seg pels. Har store flater, og relativt lite møbler. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.12.2016 den 11.47, AnonymBruker skrev:

Tar ca 3-4 minutter å støvsuge huset her hvis man er litt rask i svingene. Å tømme en robot, lade en robot, slå på en robot, passe på en robot tar vel minst like lang tid også er du ikke helt sikker på om den har tatt grundig nok der det teller. 

Hvis du har kjempestort hus og vanskelig for å støvsuge selv, så er kanskje robotstøvsuger tingen, men tviler på at det er så effektivt som folk her inne vil ha det til. Men at det er en gøy ide, det er jeg enig med.

Anonymkode: 109b1...47d

På 3-4 minutter rekker jeg knapt å finne frem den vanlige støvsugeren. Og huset mitt er ikke stort, men bare stua tar lenger tid enn det.

Å lade (!), slå på og passe på en robotstøvsuger er ikke en jobb du trenger å gjøre, den klarer seg selv om du programmerer den til det. (Det er greit å holde et øye med den om den går mens du har småbarn eller dyr i huset, ellers ikke.) Tømme den må du selvsagt gjøre en gang i blant, men det er fort gjort og trengs ikke daglig, ofte holder det med en gang i uken. Det er jo det som er hele clouet med en robotstøvsuger, den gjør jobben av seg selv mens du er på jobb eller på butikken. Og om den støvsuger daglig rekker støvet uansett ikke bygge seg opp så mye at det er krise om den misser en flekk på tirsdag og en annen flekk på torsdag. Og selv om den ikke er programmert til å gjøre alt av seg selv er det bare å trykke på en knapp når du er på vei ut døra, så setter den i gang mens du er borte. 

Robotstøvsugere er mye mer enn "en gøy ide", de funker og er geniale. :) 

(Jeg har en iRobot Roomba 880, og elsker den.)

Anonymkode: 8982d...4d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neato Botvac Connected :hjerte:

 

Fikk den i hus i november i fjor og har kun hatt bruk for den vanlige støvsugeren en 3-4 ganger siden (og vi har katt).Flat foran så den kommer godt til inntil lister og hjørner og vi blir "tvunget" til å holde det ryddig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...