AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #1 Skrevet 18. desember 2016 Hei! Jeg har fått en kraftig urinveisinfeksjon og har eksamen imorgen. Vet ikke hvordan jeg skal greie å sitte stille i et rom med disse smertene + uten umiddelbar tilgang til do. Er dette god nok grunn til å få en hastetime imorgen, legeattest og utsatt eksamen? Jeg vil helst ha eksamen imorgen, selvfølgelig, men er skeptisk til hvordan jeg skal greie å gjennomføre det.. Anonymkode: d46da...6fd
Kinno Skrevet 18. desember 2016 #2 Skrevet 18. desember 2016 Ring legevakta nå så bør du få hjelp...har du natron i hus så drikk et glass vann med to teskjeer mot smertene...men ring, ring!
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #3 Skrevet 18. desember 2016 Ja, du kan få legeattest for dette og dermed få utsatt eksamen. Det er heller ikke noe problem å ta eksamen, for så å avbryte eksamen på grunn av sykdom. Da må du levere legeattest og du får også utsatt eksamen. Ikke noe poeng i å ringe legevakt nå. Det viktigste er at du tar kontakt med legen din på eksamensdagen. Dersom du ikke får hastetime kan du henvende deg til legevakt, men prøv på legekontoret ditt først. Anonymkode: f253e...8c3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #4 Skrevet 18. desember 2016 Ja. Du kan enten gå på legevakten nå og få antibiotika og sykemelding eller ta kontakt med fastlegen i morgen tidlig hvis du orker vente så lenge.. God bedring! Anonymkode: 23681...566
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #5 Skrevet 18. desember 2016 Er det ikke lurest å reise på eksamen og se det an? Hvis du uansett ikke må sitte der så mange timer så skal det gå bra altså (sånn 3 timer går jo fint) og det er jo mulig å gå på do. Så kan du jo reise rett på legevakt etter eksamen og få antibiotika Anonymkode: 2db53...222
minsinn Skrevet 18. desember 2016 #6 Skrevet 18. desember 2016 Ring legen din nå, så får du medisin og kan starte behandlingen, sånn at det kanskje klarer å ta eksamen i morgen likevel.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #7 Skrevet 18. desember 2016 Tusen takk for alle svar. Da forsøker jeg å få hastetime imorgen hvis det ikke blir mye verre iløpet av natten. Jeg er forsåvidt ganske redd for at det ikke skal slå ut på prøvene og at jeg sånn sett ikke har "bevis", det har skjedd flere ganger før når jeg har hatt UVI. Huff, dårlig timing :/ 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke lurest å reise på eksamen og se det an? Hvis du uansett ikke må sitte der så mange timer så skal det gå bra altså (sånn 3 timer går jo fint) og det er jo mulig å gå på do. Så kan du jo reise rett på legevakt etter eksamen og få antibiotika Anonymkode: 2db53...222 Det var egentlig planen, men tror rett og slett det ikke lar seg gjøre. Jeg får ekstreme kramper hvor jeg må bøye meg ned flere ganger i timen, har feber og er svimmel. Hvis jeg hadde greid å levere noe så tror jeg ikke det er nok til ståkarakter før jeg evt. må dra til legen. Anonymkode: d46da...6fd 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #8 Skrevet 18. desember 2016 Ja du får hastetime for uvi, ikke bra å gå med det lenge! Du kan jo prøve legevakten men kan være flere timer ventetid så blir kanskje for sent til at du kommer deg på eksamen, eller for sent å få hentet ut medisinen? Vil ikke anbefale deg å prøve å gjennomføre! En ting er hvis man har fått begynt på kuren så smertene avtar liksom men uten antibiotika, uff Anonymkode: d4555...442
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #9 Skrevet 18. desember 2016 Kan du ikke ringe legevakt å få komme inn dit nå i kveld? Så får du startet opp med medisin allerede i kveld+du kan få smertestillende. Anonymkode: 0680c...500
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #10 Skrevet 18. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for alle svar. Da forsøker jeg å få hastetime imorgen hvis det ikke blir mye verre iløpet av natten. Jeg er forsåvidt ganske redd for at det ikke skal slå ut på prøvene og at jeg sånn sett ikke har "bevis", det har skjedd flere ganger før når jeg har hatt UVI. Huff, dårlig timing :/ Det var egentlig planen, men tror rett og slett det ikke lar seg gjøre. Jeg får ekstreme kramper hvor jeg må bøye meg ned flere ganger i timen, har feber og er svimmel. Hvis jeg hadde greid å levere noe så tror jeg ikke det er nok til ståkarakter før jeg evt. må dra til legen. Anonymkode: d46da...6fd Da må du til legen nå. Du må utelukke at du har fått nyrebekkenbetennelse. Det er ikke normalt å ha så sterke smerter ved UVI. Anonymkode: 2db53...222 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå