Gå til innhold

Er disse blødninger normalt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei:) 

Fikk mensen forrige lørdag med lite blod begynte med ordentlig blødning søndag kveld, hadde blødning frem til onsdag, så litt farget utflod frem til fredag. 

Men i dag søndag, har jeg litt blødning igjen, ikke så mye at jeg må bruke bind, men likevel en blødning.. 

Altså 2dager etter mensen var ferdig, får jeg en liten blødning igjen, er dette normalt? 

Må nevne at jeg i september i år pr hadde gynekologisk. Undersøkelse med ultralyd, da var alt ok. 

Er litt den nervøse typen av meg, og blir bekymrede over ting jeg kanskje ikke burde, så synes dere dette er noe å bekymre seg over?? 

Mulig disse endringer kan skyldes at jeg nærmer meg. Overgangsalderen, der ei dame på 43.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du nevner ikke noe om du bruker prevensjon.

Ellers er jo ingen like og plutselig kan man blø litt utenom syklus uten at det trenger å bety noe..selv er jeg førti og merker at slutten på mensen ikke er som den pleide, med en slags "etterbyrde" som er veldig slimete (beklager beskrivelsen) når perioden nesten er over.

GU var normal...og du har fast partner? Klamydia kan også forårsake mellomblødninger. Snakk med legen din du, vondt å gå og være nervøs og underlivet skal man ta på alvor..

Skrevet
15 minutter siden, Kinno skrev:

Du nevner ikke noe om du bruker prevensjon.

Ellers er jo ingen like og plutselig kan man blø litt utenom syklus uten at det trenger å bety noe..selv er jeg førti og merker at slutten på mensen ikke er som den pleide, med en slags "etterbyrde" som er veldig slimete (beklager beskrivelsen) når perioden nesten er over.

GU var normal...og du har fast partner? Klamydia kan også forårsake mellomblødninger. Snakk med legen din du, vondt å gå og være nervøs og underlivet skal man ta på alvor..

Takk for svar, går ikke på prevensjon, og Clamydia har jeg ikke, er ikke rent blod som kommer, mer rødlig/rosa utflod. 

Skrevet

Oki. 😊 Det kan jo hende at det er mensen din som begynner å forandre seg. Ikke lett å si. Litt "spotting" er vel normalt hvis man nærmer seg overgangen. Høres tidlig ut det og, men det er mange kvinner som kommer i tidlig overgangsalder. Og igjen-ingen kvinner er like, heller ikke fra mnd til mnd som du sikkert vet..

Skrevet

Min mor var tidlig i overgangsalderen, så mulig d er d. 

Men kan vel ikke være noe galt tro, når gynekologisk. Undersøkelse med ultralyd var ok for to mnd siden? 

Skrevet
25 minutter siden, annev skrev:

Min mor var tidlig i overgangsalderen, så mulig d er d. 

Men kan vel ikke være noe galt tro, når gynekologisk. Undersøkelse med ultralyd var ok for to mnd siden? 

Ja moren min også! Så selv har jeg vært obs på dette noen år alt. Jeg var også til undersøkelse for noen mnd siden men gynekologen sa bare at "det har du sikkert ikke, du får ikke det før 50..." Jaja.

Det høres ikke ut som noe men er du usikker så ikke nøl med å ringe. Kanskje se hvordan det er neste gang først..eller se om du merker noe annet med kroppen som ikke stemmer.

Skrevet

Satt og bladde i kalenderen, og ser jeg hadde en likedan blødning før sommeren, og ble jo sjekka av gynekologisk. Etter det:) 

Skrevet

Det kan jo være at du stresser eller om du er deprimert. Så påvirker det mensen. Det bruker jo¨å være en del stress før ferier som sommer og jul. Siden du var på GU to mnd siden. så tipper jeg du er frisk. :D

Anonymkode: a556c...6d5

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo være at du stresser eller om du er deprimert. Så påvirker det mensen. Det bruker jo¨å være en del stress før ferier som sommer og jul. Siden du var på GU to mnd siden. så tipper jeg du er frisk. :D

Har nok stresset litt i d siste:(

Skrevet
3 minutter siden, annev skrev:

Har nok stresset litt i d siste:(

Ja der har du kansje årsaken.  Stress, bekymringer, redsel kan påvirke mensen. Om du har svingt litt i vekt å så kan det påvirke.

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja der har du kansje årsaken.  Stress, bekymringer, redsel kan påvirke mensen. Om du har svingt litt i vekt å så kan det påvirke.

Er nok bare meg som har tendens til å tenke d verste, er livredd for at det er no farlig :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...